Allianz-Ţiriac: Tinerii din Generaţia Z sunt cei mai optimişti privind viitorul lor financiar

M.P.
Bănci-Asigurări / 2 iulie, 12:12

Allianz-Ţiriac: Tinerii din Generaţia Z sunt cei mai optimişti privind viitorul lor financiar

Tinerii din Generaţia Z sunt cei mai optimişti privind viitorul lor financiar, în ciuda provocărilor economice actuale, arată un sondaj realizat de Allianz-Ţiriac şi transmis într-uncomunicat redacţiei. Potrivit sursei citate: „Românii sunt rezervaţi privind viitorul lor financiar în contextul lipsei de stabilitate şi a unei situaţii financiare solide care să-i protejeze de incertitudini. Doar 30% sunt optimişti când vine vorba de perspectivele lor financiare, mai ales că nu reuşesc să economisească şi foarte puţini cred că s-ar descurca în situaţia unor cheltuieli neprevăzute, arată un sondaj online iniţiat de Allianz-Ţiriac la nivel naţional. Cei mai optimişti sunt tinerii din generaţia Z (47%), cu toate că tot ei au şi cele mai mari provocări financiare, confirmând nevoia ridicată de protecţie”.

Sursa citată face o analiză a situaţiei şi menţionează:

„Unul din doi respondenţi spune că nu reuşeşte să pună niciun ban deoparte, având venituri cu care doar acoperă cheltuielile zilnice sau care de-abia ajung chiar şi pentru strictul necesar. Nivelul este mai mare în rândul generaţiei Z (63,6%), însă uşor mai scăzut în rândul Millennials (45,5%), în linie cu tendinţa de creştere a veniturilor personale odată cu evoluţia în carieră, mai arată sondajul Allianz-Ţiriac.

Puţin sub 30% dintre tinerii din generaţia Z spun că au o situaţie financiară care le permite şi să pună ceva deoparte şi doar 7,2% simt că au o situaţie bună şi economii suficiente. În acest context, doar 16,3% cred că pot face faţă cheltuielilor într-o situaţie neaşteptată, cum ar fi un accident, o problemă de sănătate sau chiar un deces în familie. În plus, dacă şi-ar pierde veniturile, 6 din 10 nu cred că se vor putea descurca mai mult de trei luni cu rezervele pe care le au.

Pentru a avea un confort financiar, aproape 62% dintre respondenţii Gen Z consideră că ar fi nevoie să aibă deoparte echivalentul a până la 6 salarii, peste media de 45,5% în rândul tuturor generaţiilor, potrivit sondajului Allianz-Ţiriac. Iar pentru alţi 23% nivelul de confort este între 12 şi 24 de salarii, sub media în ansamblu de 33,5%, reflectând gândirea pe termen mai scurt a tinerilor faţă de Millennials şi Gen X”.

Adriana Matache, Deputy CEO & CFO la Allianz-Ţiriac Asigurări, spune: „Nivelul de protecţie din România este sub nevoile reale ale oamenilor, mai ales când vorbim de tineri, care adesea nu au economii suficiente. Românii vor siguranţă financiară, însă doar 11% se bazează pe asigurări, deşi recunosc importanţa acestora pentru protecţia personală şi a celor dragi. În schimb, aproape 48% se gândesc că se vor împrumuta la nevoie, de la familie, prieteni sau chiar de la bancă, iar aproape 41% nu au un plan, ci se bazează că vor găsi soluţii pe moment. Realitatea arată însă că o problemă care vine cu cheltuieli neplanificate nu aşteaptă după economii sau soluţii de avarie, iar situaţia financiară a familiei ajunge astfel să fie sub presiune. Tocmai aici intervine rolul asigurărilor, oferind protecţie împotriva neprevăzutului la un cost redus şi sprijin financiar imediat când este cel mai necesar”.

Aceeaşi sursă precizează:

„Peste 61% dintre respondenţii din Generaţia Z conştientizează că asigurările sunt o soluţie reală de protecţie, dar şi de siguranţă financiară. Mai mult, pentru 3 din 10 este un mod de a reduce presiunile asupra bugetului personal în situaţii cum ar fi un accident, o intervenţie chirurgicală, o boală gravă, un deces în familie sau diferite riscuri când vine vorba de maşina sau casa lor, mai arată sondajul Allianz-Ţiriac. Totuşi, peste o treime consideră că nu îşi permit o asigurare, iar unul din zece este de părere că mai are timp să se gândească la o asigurare, deşi majoritatea tinerilor - aproape 85% - sunt de acord că o asigurare le-ar aduce beneficii importante pentru stabilitatea şi viitorul lor financiar.

Datele privind vânzările de asigurări arată că românii îşi asigură în primul rând maşina şi casa şi de-abia apoi se gândesc la asigurări de viaţă, de sănătate sau alte soluţii care să-i protejeze financiar în cazul unui accident, al unei invalidităţi sau altor riscuri care pot duce la pierderea veniturilor. De exemplu, la finalul anului 2024, în România erau active peste 5,6 milioane de asigurări auto şi peste 4 milioane de asigurări obligatorii şi facultative de locuinţă. În schimb, în cazul asigurărilor de viaţă erau active doar puţin peste 2 milioane de contracte, iar în cazul celor de sănătate doar aproape 250.000 de contracte, conform datelor oficiale”.

Adriana Matache adaugă: „În ultimii ani vedem însă un interes tot mai mare al românilor pentru asigurări care să protejeze tot ce le face inima să bată mai tare, reflectat şi în creşterea mai rapidă a asigurărilor de viaţă şi de sănătate comparativ cu alte categorii. Evoluţia este susţinută de diversificarea opţiunilor de asigurare, de extinderea beneficiilor oferite de acest tip de asigurări şi inclusiv de dezvoltarea unor soluţii cu costuri mai accesibile, inclusiv pentru tineri, disponibile 100% online”.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

02 Iul. 2025
Euro (EUR)Euro5.0665
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3035
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4295
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8933
Gram de aur (XAU)Gram de aur462.2175

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
leonidas-universitate.ro
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
letapeseries.com
ccib.ro
aiiro.ro
BURSA
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb