Grupul hotelier Alpin, cu o experienţă de peste 20 de ani în turism şi ospitalitate, anunţă o evoluţie solidă a rezultatelor financiare pentru anul 2024, cu o creştere de 11%, dar şi o lărgire a focusului investiţional, care se mută acum şi în zona litoralului românesc, potrivit unui comunicat emis redacţiei.
La finalul anului 2024, cifra de afaceri Alpin Group s-a ridicat la 73,7 milioane de lei, această performanţă fiind susţinută în principal de consolidarea segmentului de evenimente corporate şi de investiţiile strategice în acest sector.
„Creşterea de anul trecut reflectă efectele directe ale investiţiilor strategice realizate în perioada 2020-2023, în valoare de peste 9 milioane de euro, în facilităţi moderne pentru organizarea de evenimente. În 2024, locaţiile Alpin au găzduit evenimente internaţionale de amploare, în medie cu 800 de participanţi, din industrii, precum IT, Medical şi Apărare”, a declarat David Aron, CEO Alpin Group.
Lansarea noului centru K2 Alpin, parte din Alpin Confernce Center, a transformat locaţia într-un reper al industriei MICE (Meetings, Incentives, Conferences, Exhibitions) din România. Cu o capacitate totală de 7.500 mp destinaţi conferinţelor şi expoziţiilor, Alpin Conference Center este în prezent cel mai mare centru de evenimente corporate cu servicii hoteliere integrate din ţară.
Potrivit sursei, dincolo de creşterea cifrei de afaceri, Alpin Group a înregistrat şi o îmbunătăţire semnificativă a profitabilităţii, EBITDA pentru anul 2024 s-a situat la 18 milioane lei, cu peste 25% mai mare faţă de 2023. Acest fapt s-a datorat proceselor de optimizare a costurilor şi a implementării unei platforme interne de „cost-management”, menită să crească eficienţa decizională.
Pentru anul 2025, Grupul Alpin îşi propune o creştere de 10% a cifrei de afaceri, obiectiv ce va fi atins prin creşterea ponderii evenimentelor internaţionale şi consolidarea parteneriatelor comerciale. În paralel, compania va continua dezvoltarea segmentului de leisure internaţional, în colaborare cu agenţii de turism, prin pachete ce includ zboruri operate pe Aeroportul Internaţional Braşov.
În privinţa perspectivelor de dezvoltare pe termen mediu şi lung, Alpin Group are în vedere extinderea portofoliului prin proiecte hoteliere şi imobiliare în mai multe zone ale ţării, precum şi dezvoltarea de parteneriate pentru operare hotelieră.
Conform comunicatului, bugetul de investiţii pentru anul 2025 este estimat la 10 milioane de euro, iar cea mai mare parte a acestei sume este direcţionată către dezvoltarea Rivaz Hotel, un proiect hotelier de 5 stele situat în staţiunea Olimp, aflat deja în faza de construcţie.
„Rivaz Hotel este un proiect de suflet al Alpin Group, dar şi o iniţiativă curajoasă de a redefini standardele de vacanţă la Marea Neagră şi la creionarea căruia lucrăm de peste trei ani. Este un proiect care aduce împreună rafinamentul, servicii premium, experienţa în ospitalitate, grija faţă de oaspeţi, toate într-un cadru natural unic - Marea Neagră”, spune David Aron - CEO - Alpin Group.
Rivaz Hotel acomodează una dintre cele mai frumoase privelişti din Olimp, îmbrăcată într-o arhitectură inspirată din eleganţa Rivierei Franceze şi reinterpretată într-o notă contemporană Art Deco. Cu o piscină infinity de peste 40 de mp pe rooftop, plajă privată, centru SPA & fitness, skybar cu vedere panoramică, restaurant gourmet, servicii permanente de concierge şi mentenanţă, parcare privată şi securitate 24/7, Rivaz Hotel îşi găzduieşte astfel cele 130 de unităţi hoteliere. Investiţia se ridică la peste 20 de mil. de euro, iar întregul concept este realizat de echipele interne de antreprenoriat general, de arhitecţi şi design şi de management ale grupului Alpin.
Opinia Cititorului