ANALIZĂ CONTENTSPEED BENCHMARK PIAŢA PHARMA ONLINE: Creştere de 1.373% a veniturilor în anul pandemiei

Comunicate de presă / 28 aprilie

Creştere de 1.373% a veniturilor în anul pandemiei

La un an de la începutul pandemiei, ContentSpeed a analizat rezultatele din domeniul farma pe baza a 60 de farmacii online de pe platforma sa de eCommerce. Analiza ia în calcul perioada martie 2020 - februarie 2021 în comparaţie cu martie 2019 - februarie 2020, astfel încât să obţină o radiografie a efectelor crizei generate de COVID-19, conform unui comunicat remis redacţiei.

Rezultatele sunt impresionante pentru farmaciile online, fiind generate creşteri semnificative ale acestor afaceri:

-1.373% a fost creşterea medie a veniturilor generate pe site-urile e-farmaciilor. Aceasta indică mutarea multor pacienţi din mediul fizic în cel online, deşi farmaciile au continuat să fie deschise şi în perioada de lockdown.

-2.820% este creşterea cea mai notabilă a unui site farma pentru cele 12 luni, comparativ cu perioada anterioară.

-Rata de conversie a ajuns la 2-3%, comparativ cu 0,6-0,8% în perioada precedentă, ceea ce arată o încredere crescută a românilor de a comanda produse farmaceutice online.

-19.000 este numărul mediu de produse listate în farmaciile online, indicând o mare varietate de produse oferite clienţilor.

Trei scenarii diferite de creştere:

Farmacia 1 cu experienţă în online investeşte pentru prima dată în campanii online prin Google Ads, Instagram şi Facebook Ads. Infrastructura pregătită şi noi angajaţi pentru livrările online.

Farmacia 2, cu un volum mare de comenzi online în anii anteriori, păstrează identic bugetul. Creşterea de 230% este generată doar de schimbarea de comportament generată de pandemie.

Farmacia 3 nu modifică nimic faţă de anul anterior, nici măcar nu adaugă cele mai căutate produse - măşti şi teste - însă generează o creştere de peste 1.000%.

Indiferent de strategia aleasă şi de resursele investite, contextul actual este foarte prielnic pentru domeniul Pharma şi confirmă trendul ascendent care se va accentua în viitor.

Regiunile cu ponderea cea mai mare de comenzi online sunt Bucureşti şi judeţele Cluj-Napoca, Timiş, Iaşi şi Braşov. Această distribuţie este în acord cu distribuirea geografică a comenzilor online şi pentru magazinele din alte domenii (fashion, home&deco, kids&toys) şi arată deschiderea către eCommerce a acestor regiuni.

Printre firmele incluse în analiză se numără multe farmacii cu tradiţie în reţelele lor offline, dar şi farmacii cu un singur punct de lucru fizic, care acum sunt prezente cu succes în mediul online, precum: Remedium Farm, Professional Farmaline, Farmacia Optifarm, Forte Vita Farm, DucFarm, Farmaciile Napofarm, Farmaciile Dav, Ivona Farm, Farmaciile Bajan, Click Pharm al lanţului de spitale MedLife etc. Unii dintre ei au o experienţă vastă în mediul online, iar alţii au deschis în mijlocul pandemiei, dorindu-şi noi canale de vânzare şi comunicare, dar şi un "casco" pentru un viitor incert.

Oportunităţi noi pentru farmaciile online

Clienţii apreciază din ce în ce mai mult posibilitatea de a comanda medicamentele şi reţetele lor din confortul casei. Totodată, posibilitatea de a verifica online sau chiar rezerva unde pot găsi pe stoc anumite medicamente este de un real ajutor pentru pacienţi. Farmaciile care au sesizat aceste necesităţi au venit în întâmpinarea pacienţilor prin lansarea de site-uri proprii, iar rezultatele au fost spectaculoase anul trecut.

În 2020, ContentSpeed a venit în întâmpinarea farmaciilor online cu funcţionalităţi specifice noi care să le ajute în gestionarea comenzilor online.

Un modul solicitat a fost cel de Tele Farmacie prin care se pune la dispoziţie un formular dedicat pe site pentru transmiterea reţetei în farmacie. El include şi integrarea cu POS-uri, soluţii de gestiune sau aplicaţia internă care administrează astfel de cereri.

Totodată, cerinţele specifice din domeniu au condus la adaptări OTC şi RX pentru persoanele juridice, prin care s-a revizuit complet fluxul de comenzi pentru a ţine cont de particularităţile legale ale vânzării produselor OTC şi RX.

De altfel, echipa ContentSpeed are o mare experienţă în pregătirea platformei de comerţ online pentru cerinţele specifice din domeniul farmaceutic. Primele farmacii online au fost deschise în 2016. Principalele avantaje ale acestor optimizări sunt:

Integrarea cu soluţiile POS din farma, precum NetFarm şi NetFarm Plus al celor de la Softeh, BizPharma creat de Setrio, DataKlas şi Integrare prin Dirigent cu soluţia Pharmec a producătorului software Cegedim RX;

Integrarea cardurilor de fidelizare ale pacienţilor;

Modul de vânzare OTC Online ce include printre altele formulare de consultaţie online, istoricul interacţiunilor cu pacientul, toate în acord total cu prevederile GDPR;

Site-ul ştie să facă diferenţa între suplimente, dermatocosmetice, parafarmaceutice, OTC şi RX.

Modul "Repetă Comanda" pentru pacienţii cu tratamente îndelungate.

Recomandările ContentSpeed pentru farmaciile online

"În online, nu contează dacă eşti un mare lanţ sau o farmacie independentă, drogherie sau chiar plafar, indiferent câte puncte de lucru fizice ai avea, deschiderea unuia digital devine obligatorie. În primul rând, pentru că pacienţii deja caută produsele pe internet, obiceiul de consum se modifică, dacă nu eşti acolo unde migrează clienţii, aceştia vor cumpăra de la concurenţă.

În al doilea rând, farmacia online aduce pacienţii şi în farmacia fizică, deoarece aceasta este puterea unei abordări omnichannel. Şi, cel mai important, investiţia într-un punct de lucru online este sub 10%, faţă de cea într-un magazin fizic, iar veniturile în mai puţin de şase luni pot fi similare cu ale uneia din top 5 locaţii fizice.

Farmacia online este deschisă non-stop, îţi permite extinderea la nivel naţional sau chiar internaţional, contribuie major la fidelizarea pacienţilor dacă sunt implementate strategii de digitalizare corecte. Piaţa din România are mult potenţial neexploatat în eCommerce, iar domeniul farma are printre cele mai mari rate de creştere. Vedem o evoluţie similară cu cea din fashion acum 4-5 ani.

Un factor de succes în comerţul online îl reprezintă gama de produse, iar în domeniul farma sugerăm o atenţie specială pentru dermatocosmetice. Această categorie de produse va avea căutare indiferent de sezon, iar clienţii preferă să le comande de pe internet, astfel că oferta pentru aceste produse trebuie să fie diversă şi atent selectată. În plus, dermatocosmeticele şi suplimentele nutritive beneficiază de promovare media intensă din partea producătorilor.

Un alt aspect decisiv pentru succes îl reprezintă strategia de marketing pentru site-ul farmaciei, întrucât promovarea eficientă va creşte considerabil numărul de comenzi. Activităţile de marketing online - deşi cu anumite particularităţi şi restricţii pentru domeniul farmaceutic - pot fi extrem de eficiente. Implementarea tehnică a unei farmacii online vine cu anumite cerinţe legale pe care trebuie să le îndeplinească site-ul. Cel mai evident exemplu sunt prevederile pentru autorizaţia de vânzare online a medicamentelor fără reţetă de tip OTC.

Prin urmare, vă sugerăm să lucraţi cu agenţii şi companii software cu experienţă dovedită în domeniu pentru a nu risca lipsa funcţionalităţilor obligatorii", a declarat Doina Vîlceanu, Chief Marketing Officer în cadrul companiei ContentSpeed.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Dtlawyers
Apanova
BTPay
Boromir

Curs valutar BNR

06 Mai. 2021
Euro (EUR)Euro4.9266
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.0881
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.4961
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.6915
Gram de aur (XAU)Gram de aur235.7106

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Tohani
Cotaţii Emitenţi BVB
Concurs de idei de afaceri inovative ”Money is Funny” – ÎNSCRIERI
Cotaţii fonduri mutuale
Energy CEO forum awards
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro