AnimaWings, compania aeriană românească, observă un sezon de sărbători cu cerere în creştere şi cu o schimbare clară în comportamentul de rezervare: majoritatea pasagerilor îşi planifică zborurile din timp, aleg călătorii mai scurte, dar în grupuri mai mari, şi pun un accent tot mai mare pe confort şi pe serviciile incluse în biletul de bază, conform unui comunicat de presă remis redacţiei.
Datele interne ale companiei indică o creştere a cererii de aproximativ 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar pentru unele zboruri către destinaţiile vedetă de iarnă, gradul de ocupare este deja foarte ridicat, apropiindu-se de capacitatea maximă, potrivit sursei.
În topul destinaţiilor cu cele mai mari grade de ocupare pentru sezonul sărbătorilor se află: Dubai, Kittilä (Laponia), Praga, Istanbul şi Stockholm - acesta din urmă fiind şi unele dintre rutele cu trafic important pentru diaspora românească, arată comunicatul. În acelaşi timp, compania înregistrează creşteri semnificative şi pe rutele interne, cu o dinamică puternică între Bucureşti şi marile oraşe din ţară, potrivit sursei.
Diana Dima, Chief Commercial Officer AnimaWings, a declarat că: „În sezonul de sărbători, pasagerii caută în primul rând predictibilitate şi confort. Vedem mai multă planificare din timp, dar şi o preferinţă tot mai pronunţată pentru bilete care includ servicii esenţiale cum era odinioară în aviaţie, astfel încât experienţa să fie fără surprize şi fără costuri adăugate pe parcurs. De aceea, ne concentrăm pe ceea ce diferenţiază AnimaWings: produsul full-service şi opţiunile premium, inclusiv Business Class, mai ales într-o perioadă în care aeroporturile sunt aglomerate şi fiecare minut contează”.
AnimaWings observă un trend clar de achiziţie early-booking pentru sezonul de iarnă analizat. Aproximativ 30% dintre pasageri curselor internaţionale îşi rezervă călătoriile cu peste 60 de zile înainte, 45% între 30 şi 60 de zile, iar doar 25% cu mai puţin de 30 de zile înainte de plecare, conform comuicatului de presă. Această planificare mai timpurie contribuie la o mai bună predictibilitate operaţională şi la o experienţă de călătorie mai bine gestionată, arată sursa.
În ceea ce priveşte durata vacanţelor de sărbători, 70% dintre călătorii sunt de scurtă durată, de până la o săptămână, în timp ce o parte mai redusă dintre pasageri optează pentru sejururi de una până la două săptămâni, iar doar un număr limitat aleg vacanţe mai lungi, relatează sursa citată.
Structura rezervărilor indică, de asemenea, o preferinţă clară pentru călătoriile în familie: 55% dintre rezervări sunt pentru 3-4 membri, urmate de călătoriile în doi, în timp ce grupurile mai mari rămân o opţiune mai rară, informează comunicatul.
Potrivit comunicatului, În perioada sărbătorilor, compania estimează o creştere a numărului de bagaje de cală cu peste 40% faţă de o perioadă obişnuită, în corelaţie directă cu zilele petrecute la destinaţie. În acelaşi timp, se menţine tendinţa generală a românilor de a călători cât mai „light”, motiv pentru care biletul cu bagaj de cabină (carry-on 8kg) inclus, rămâne unul dintre cele mai apreciate beneficii de către pasageri şi un important diferenţiator faţă de politicile companiilor low-cost.
Pe lângă destinaţiile de vacanţă, AnimaWings evidenţiază şi componenta majoră a sezonului: călătoriile românilor din diaspora spre România, care generează unul dintre cele mai mari volume de trafic în această perioadă, pe rute precum Stockholm, Paris, Dubai şi Praga. În acelaşi timp, compania înregistrează o creştere vizibilă a cererii şi a numărului de bilete achiziţionate pe cursele interne, între marile oraşe ale României, precum Bucureşti-Cluj, Bucureşti-Timişoara, Bucureşti - Suceava şi Bucureşti-Oradea, zborurile interne rămânând strâns legate de deplasările rapide şi confortabile către oraşele natale, în contextul reunificării familiei de sărbători, conform aceleiaşi surse.





























































Opinia Cititorului