ANPC a sancţionat Altex, Flanco şi Corsar Online pentru practici comerciale înşelătoare

T.I.
Companii /

ANPC a sancţionat Altex, Flanco şi Corsar Online pentru practici comerciale înşelătoare

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a sancţionat, astăzi, operatorii economici Altex Romania SRL, Flanco Retail SA şi Corsar Online SRL din domeniul comercializării produselor în magazine sau online, trasând totodată o conduită aplicabilă în relaţia cu consumatorul, persoană fizică. Astfel, într-o fază premergătoare, consumatorii se pot adresa operatorilor economici pentru a încerca o soluţionare amiabilă, sens în care vor obţine de la aceştia un document în situaţia în care nu se doreşte soluţionare amiabilă într-un termen rezonabil (48 de ore - 7 zile pentru un răspuns în scris), iar ulterior se pot adresa online/în scris către ANPC.

În cadrul discuţiilor au fost ridicate şi problemele consumatorilor referitoare la perioada de livrare a produselor - comerţul la distanţă şi prelungirea nejustificată a acesteia faţă de ceea ce s-a agreat contractual, potrivit unui comunicat al ANPC.

Operatorilor economici invitaţi li s-a pus în vedere necesitatea eliminării practicilor comerciale înşelătoare în activitatea de comercializare a produselor, respectarea regulilor privind garanţiile, precum şi alte probleme specifice.

Acţiunea a fost coordonată de Direcţia Generală Control şi Supraveghere Piaţă şi Armonizare Europeană condusă de domnul Paul Anghel, Director General, prin reprezentanţii structurii nou create în cadrul instituţiei. Sancţiunile, precum şi măsurile dispuse vor avea caracter general la nivel naţional.

Preşedintele ANPC, domnul Horia-Miron Constantinescu a ţinut să sublinieze faptul că acesta reprezintă momentul zero şi că nu va mai tolera nicio abatere de la legislaţia privind protecţia consumatorilor, comercianţii care încalcă regulile menţionate sau utilizează practici comerciale înşelătoare fiind în pericol de suspendare a activităţii. Această nouă abordare face parte din practica unitară la nivel naţional, aşa cum a fost promisă la începutul mandatului de Preşedinte al ANPC.

Opinia Cititorului ( 2 )

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

  1. Depasirea perioadei de livrare nu poate fi considerata o practica inselatoare deoarece consumatorul are dretul sa rezilieze contractul in cazul nevlivrarii in perioada suplimentara solicitata.

    Nerespectarea garantiei de conformitate poate fi o practica inselatoare dar clientul are dreptul de a refuza produsul daca acesta nu corespunde descrierilor de pe site. 

    Mai jos argumentele legale: 

    Practicile comerciale înșelătoare pot fi acțiuni înșelătoare sau omisiuni înșelătoare. 

    Art. 6. - Referințe în jurisprudență (4), Reviste (2), Librăria Indaco (1) 

    (1) O practică comercială este considerată ca fiind acțiune înșelătoare dacă aceasta conține informații false sau, în orice situație, inclusiv în prezentarea generală, induce în eroare sau este susceptibilă să inducă în eroare consumatorul mediu, astfel încât, în ambele ipoteze, fie îl determină, fie este susceptibilă a-l determina pe consumator să ia o decizie de tranzacționare pe care altfel nu ar fi luat-o, chiar dacă informațiile sunt, în fapt, corecte în raport cu unul sau mai multe dintre următoarele elemente: 

    Referințe în jurisprudență (1) 

    a) existența sau natura produsului; 

    Referințe în jurisprudență (1) 

    b) principalele caracteristici ale produsului, cum ar fi: disponibilitatea, avantajele, riscurile, fabricarea, compoziția, accesoriile, asistența acordată după vânzare și instrumentarea reclamațiilor, modul și data fabricației sau prestării, livrarea, capacitatea de a corespunde scopului, utilizarea, cantitatea, specificațiile, originea geografică sau comercială, rezultatele care se pot obține din utilizarea sa, rezultatele și caracteristicile esențiale ale testelor sau controalelor efectuate asupra produsului; 

    Referințe în jurisprudență (2) 

    c) perioada pentru care comerciantul se angajează, motivele utilizării practicii comerciale și natura desfășurării vânzării, precum și toate declarațiile sau toate simbolurile care ar induce o legătură între produs sau comerciant și o sponsorizare sau o aprobare, direct ori indirect; 

    d) prețul sau modul de calcul al prețului ori existența unui avantaj specific al prețului; 

    Referințe în jurisprudență (2) 

    e) necesitatea service-ului, a unei piese separate, a înlocuirii sau a reparării; 

    f) natura, competențele și drepturile comerciantului sau ale reprezentantului său, cum ar fi: identitatea și patrimoniul, calificările sale, statutul, autorizarea, afilierea sau legăturile sale, drepturile de proprietate industrială, de autor sau comercială ori recompense și distincții primite; 

    g) drepturile consumatorului, inclusiv dreptul de a beneficia de reparare, de înlocuire sau de restituire a contravalorii ca urmare a rezoluțiunii contractului, astfel cum sunt prevăzute de Legea nr. 449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora, sau riscurile pe care consumatorul le poate întâmpina. 

    (2) O practică comercială este, de asemenea, considerată ca fiind acțiune înșelătoare dacă, în contextul prezentării situației de fapt, ținând cont de toate caracteristicile și circumstanțele, determină sau este susceptibilă să determine consumatorul mediu să ia o decizie de tranzacționare pe care altfel nu ar fi luat-o. În acest caz, acțiunea înșelătoare este determinată de: 

    a) orice activitate de comercializare privind produsul, inclusiv publicitatea comparativă, creând o confuzie cu alt produs, marca, numele sau cu alte semne distinctive ale unui concurent; 

    b) nerespectarea de către comerciant a obligațiilor prevăzute în codul de conduită pe care s-a angajat să îl respecte, dacă: 

    (i) angajamentul său nu este o aspirație, ci este ferm și poate fi verificat; 

    (ii) acesta indică, în cadrul unei practici comerciale, că s-a angajat să respecte codul. 

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

    1. Si daca ai platit online dar nu ai primit produsul in termenul stabilit anterior, cum te mai retragi? Faci renuntare la contract? Apoi de unde sti cand iti primesti banii inapoi in cont (daca ii mai primesti) - așa-numitul Refund, in engleza? Aceste cazuri sunt nenumarate, mai ales la Corsar.

      Acord

      Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

DTLAWYERS
Apanova
Patria Bank
Business Card
BTPay
smart city industry awards 2019
Calendarul BURSA 2019
Schlumberger
Legestart
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
Real Estate & Construction Forumwww.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.roSCEBSMART TRANSFORMATION 2019
Cabinet de avocatTMPS