Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), prin Comandamentul Litoral 2025, coordonat de preşedintele Cristian Popescu Piedone, a intensificat marţi verificările la unităţile de cazare şi alimentaţie publică de pe litoralul românesc, vizând respectarea drepturilor consumatorilor în sezonul estival, potrivit unui comunicat ANPC.
În cadrul acţiunii, comisarii ANPC au controlat 44 de operatori economici din staţiunile de la malul mării, printre care se numără hoteluri cunoscute precum Malibu, Principal, Cupidon, Parc Mamaia, Q Neptun, Delfin, Perla 2 Mai, Dacia Sud, Doina Neptun şi Majestic Jupiter.
Controalele au scos la iveală numeroase nereguli, de la lipsa covoraşelor antiderapante, plase de insecte şi informaţii privind alergeni sau taxa SGR, până la condiţii de igienă precare: băi cu mucegai, infiltraţii, produse alimentare expirate sau neetichetate, ustensile ruginite, congelatoare neigienizate şi absenţa autorizaţiilor DSV pentru servirea mesei. În plus, au fost identificate deficienţe de informare privind adâncimea piscinelor, lipsa avertismentelor în locurile de joacă şi echipamente sanitare defectuoase.
Pentru aceste abateri, ANPC a aplicat sancţiuni în valoare totală de 155.000 de lei, a emis ordine de remediere în valoare de 5.843 de lei şi a dispus suspendarea temporară a activităţii pentru şase unităţi.
„Litoralul românesc trebuie să fie un spaţiu sigur şi civilizat pentru fiecare turist. Vom continua să intervenim ori de câte ori este necesar şi nu vom tolera nicio formă de neglijenţă care pune în pericol sănătatea sau drepturile consumatorilor”, a declarat Cristian Popescu Piedone.
Comandamentul Litoral 2025 îşi va continua activitatea zilnic, pe toată durata sezonului, pentru a garanta standarde înalte de calitate şi siguranţă în turismul românesc.
Opinia Cititorului