ANPC:Consumatorii sunt insuficient informaţi de către furnizorii de energie

F.D.
Miscellanea / 27 septembrie

Consumatorii sunt insuficient informaţi de către furnizorii de energie

În urma cercetărilor întreprinse asupra reclamaţiilor depuse de consumatori, până în acest moment, la nivelul întregii ţări, referitoare la modul în care sunt calculate facturile la energie, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a tras câteva concluzii cu caracter general, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.

Potrivit sursei citate, cauzele cele mai frecvente ale nemulţumirilor, din ultima perioadă, sunt următoarele:

Consumatorii sunt insuficient informaţi de către furnizorii de energie cu privire la importanţa transmiterii indexului către aceştia, periodic, şi la consecinţele neducerii la îndeplinire a acestui act

Lipsa personalului sau existenţa unui personal insuficient pentru citirea contoarelor/indexului consumat, pentru o verificare a transmiterii valorii corecte a acestuia, astfel încât facturile să poată fi calculate pe baze corecte de consum.

În scopul asigurării că citirea contoarelor de către personal specializat se realizează de fapt, ANPC va propune Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) introducerea unui sistem de semnalizare a prezenţei fizice, pe teren, a cititorului de contor, astfel încât consumatorul să fie informat asupra momentului citirii indexului de consum.

ANPC consideră, însă, că cea mai simplă soluţie, pentru rezolvarea problemei calculului facturilor la energie, ar fi respectarea Legii nr. 123/2012, art. 66, alin. 4 care prevede că "... ANRE poate aproba devansarea aplicării calendarului de implementare a sistemelor de măsurare inteligentă, în condiţiile unor analize cost-beneficiu ce demonstrează existenţa avantajelor şi la nivelul consumatorilor, iar alegerea acestei soluţii este mai avantajoasă decât cea a instalării contoarelor clasice."

Cu toate că la alin. 1 al Legii nr. 123/2012, art. 66, se vorbeşte despre rentabilitate din perspectiva operatorului economic, alin. 4 subliniază faptul că, în această situaţie, cel mai important este consumatorul şi drepturile acestuia, se mai arată în comunicat.

"Alături de colegii noştri de la ANRE, supraveghem piaţa şi căutăm soluţii pentru a nu mai întâmpina, pe viitor situaţii similare.

Fie şi doar un singur consumator vătămat, pentru noi nu reprezintă puţin" - Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Avocat Ianul Alexandra
Apanova
BTPay
Electromagnetica
DIGI
arsc.ro
roovi.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

29 Noi. 2022
Euro (EUR)Euro4.9184
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7383
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.9890
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.6933
Gram de aur (XAU)Gram de aur267.3958

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro