Answer.ro, retailer de modă premium şi high-end din Europa Centrală, care dezvoltă operaţiuni şi în România pe Answear.ro, a anunţat rezultatele financiare pentru T4 2024 şi a stabilit obiective ambiţioase pentru următorii ani, potrivit unui comunicat emis redacţiei.
În ultimul trimestru al anului 2024, Answear.com a realizat o marjă brută de 217 milioane PLN, reprezentând o creştere de 32% faţă de an. EBITDA (Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization) s-a dublat, depăşind 39 milioane PLN. Aceste rezultate solide marchează revenirea companiei la o traiectorie de creştere şi reflectă beneficiile iniţiale ale investiţiilor strategice în transformarea companiei şi tranziţia la o ofertă de produse de fashion premium. Answear.com a stabilit ca obiective: atingerea EBITDA a 80 milioane PLN în 2025 şi 100 milioane PLN în 2026.
"2024 a fost un an de investiţii intense şi de reorientare strategică pentru noi. Ne-am
concentrat pe extinderea portofolilui de produse, creşterea activităţilor de marketing,
lansarea unui concept store şi integrarea de noi branduri. Acum pot spune cu încredere că
acest efort a dat roade - ne-am reconstruit impulsul veniturilor, iar profitabilitatea
operaţională a revenit la un nivel satisfăcător. Odată realizată faza de investiţii, începem să
vedem culegeme şi roadele, aşa cum se vede din rezultatele financiare. Suntem încrezători
că tot ce este mai bun urmează să vină", spune Krzysztof Bajo³ek, CEO Answear.com.
Conform comunicatului, în T4 2024, Answear.com a generat venituri de 533 milioane PLN, o creştere de 24%
YoY. De remarcat în mod deosebit este performanţa puternică de pe piaţa poloneză, unde
vânzările au crescut cu 45% de la an la an. Veniturile din segmentul PRM au ajuns la 46
milioane PLN, aproape dublându-se comparativ cu anul precedent. În ciuda unui mediu de
piaţă provocator, Answear.com rămâne platforma de comerţ electronic de fashion cu cea
mai rapidă creştere din Europa.
"Am construit o bază solidă pentru o creştere dinamică continuă - atât în ceea ce priveşte
extinderea veniturilor, cât şi îmbunătăţirea profitabilităţii. Ne-am stabilit obiective ambiţioase:
să atingem un EBITDA de 80 milioane PLN până la sfârşitul acestui an şi 100 milioane
PLN în 2026. Aceste obiective reflectă credinţa noastră puternică în direcţia pe care am luat-
o şi viziunea noastră de a deveni lider de piaţă pe segmentul de premium şi high-end
fashion în Europa Centrală", adaugă Krzysztof Bajo³ek.
Potrivit sursei, Answear.com estimează că şi-a finalizat transformarea gamei de produse către segmentul
premium. Includerea de noi branduri în portofoliu atrage o bază de clienţi mai exigenţi,
dispuşi să plătească mai mult pentru calitate şi design. Drept urmare, valoarea medie a
coşului de cumpărături creşte, mixul de vânzări se îmbunătăţeşte, iar brandul Answear îşi
întăreşte poziţia pe segmentul premium.
"În 2024, am avut cheltuieli de marketing record, în valoare totală de 308 milioane PLN,
executând campanii de anvergură care au sporit semnificativ recunoaşterea brandului
Answear.com. În acelaşi timp, ne-am mărit investiţiile de capital, care au totalizat 30,7
milioane PLN, faţă de 11,6 milioane PLN în anul precedent. Printre alte iniţiative, am
investit în deschiderea a două magazine concept la Fabrica Norblin din Varşovia - spaţii
unice care nu numai că evidenţiază mărcile noastre, ci şi atrag noi parteneri premium în
portofoliul nostru", spune Jacek Dziadu¶, CFO şi Vicepreşedinte al Consiliului de
Administraţie la Answear.com.
Calitatea premium a ofertei Answear.com a fost recunoscută de brandurile recunoscute la
nivel global, permiţând companiei să acceseze segmente superioare (de exemplu, Adidas
Originals, New Balance) şi colecţii exclusive (de exemplu, Karl Lagerfeld Studio).