Dezvoltatorul de inteligenţă artificială Anthropic a ajuns la venituri anualizate de aproximativ 3 miliarde de dolari la sfârşitul lunii mai, potrivit unor două surse familiare cu situaţia, un semn timpuriu al validării utilizării AI generative în mediul de afaceri, relatează Reuters.
Acest prag reprezintă o creştere semnificativă faţă de decembrie 2024, când veniturile anualizate estimate ale companiei erau de aproape 1 miliard de dolari, au precizat sursele. La sfârşitul lunii martie, Anthropic a depăşit pragul de 2 miliarde, iar la finalul lunii mai a atins 3 miliarde de dolari.
În timp ce consumatorii s-au îndreptat masiv către ChatGPT al rivalului OpenAI, multe companii au limitat implementarea AI la faze de experimentare, în ciuda interesului la nivel de consiliu de administraţie. Creşterea veniturilor Anthropic, provenite în mare parte din vânzarea de modele AI către alte companii, arată cum cererea din partea mediului de afaceri este în expansiune.
Un motor principal al acestei cereri este generarea de cod, domeniu în care Anthropic, susţinută de Alphabet (compania-mamă Google) şi Amazon, excelează. Produsele din această nişă au înregistrat o creştere rapidă a adopţiei în ultimele luni, beneficiind de modelele Anthropic.
”Am analizat peste 200 de IPO-uri ale companiilor software listate public şi un asemenea ritm de creştere nu a mai existat,” a spus Alex Clayton, partener la Meritech General Partner, care nu investeşte în Anthropic şi nu deţine informaţii interne. El a comparat această performanţă cu creşterea mai lentă a altor companii de tip SaaS: de exemplu, Snowflake a avut nevoie de şase trimestre pentru a trece de la 1 la 2 miliarde de dolari în venituri anuale estimate.
Deşi Anthropic are şi venituri de la consumatori prin abonamentele la chatbot-ul Claude, compania este văzută ca lider în segmentul de generare de cod şi servicii AI pentru firme.
În paralel, OpenAI a anunţat că va încheia 2025 cu venituri de peste 12 miliarde de dolari, comparativ cu 3,7 miliarde anul trecut. Spre deosebire de Anthropic, aceste venituri includ şi serviciile pentru consumatori.
OpenAI a raportat în mai că abonamentele plătite pentru produsul său ChatGPT Enterprise au ajuns la 3 milioane, de la 2 milioane în februarie, cu clienţi precum T-Mobile şi Morgan Stanley.
La nivel de consumatori, chatbot-ul Claude al Anthropic are o adoptare mai mică decât ChatGPT: în aprilie, traficul Claude era doar 2% din cel al ChatGPT, potrivit Similarweb.
Anthropic, fondată în 2021 de un grup de foşti membri OpenAI, a încheiat la începutul acestui an o rundă de finanţare de 3,5 miliarde de dolari, fiind evaluată la 61,4 miliarde de dolari. OpenAI este evaluată la 300 de miliarde de dolari.