Libra Internet Bank şi-a consolidat poziţia pe piaţa bancară din ţara noastră şi a obţinut un profit net de peste 115 milioane de lei, în 2019, cu 20% mai mult decât în anul precedent, se arată într-un comunicat remis Redacţiei noastre.
Totodată, banca şi-a reafirmat rolul de partener cheie pentru fintech-uri şi a primit recunoaşteri importante pentru calitatea produselor şi serviciilor sale.
Potrivit sursei citate, în 2019, banca a continuat să investească puternic în tehnologie şi să rămână deschisă către parteneriatele digitale. Astfel, Libra Internet Bank a devenit prima bancă din România care a exportat tehnologie bancară în cadrul unui proiect internaţional de plăţi instant printr-o aplicaţie de mesagerie - Moneytou powered by Mastercard -şia pus bazele colaborării cu fintech-ul britanic Monese, concretizată la începutul acestui an. În acelaşi timp, Libra Internet Bank a investit şi în extinderea reţelei teritoriale proprii şi a deschis 4 sucursale noi, la Focşani, Cluj, Bucureşti şi Slobozia.
Emil Bituleanu, Director General al Libra Internet Bank, a declarat: "Strategia noastră de nişă, cu o activitate de creditare responsabilă, în industrii ferite, şi cu păstrarea unui echilibru permanent între canalele clasice şi cele alternative a condus la rezultate foarte bune de-a lungul timpului. În condiţiile unei răspunderi majore pe care o avem faţă de toţi clienţii noştri, această abordare reprezintă atuul care ne asigură, astăzi, agilitatea de business necesară pentru a putea răspunde rapid şi eficient la schimbările din piaţă."
De asemenea, în 2019, valoarea activelor Libra Internet Bank a ajuns la 6,53 miliarde lei, cu 20% mai mult decât în 2018 (5,46 miliarde lei). În acelaşi timp, soldul creditelor a depăşit 4 miliarde lei, în creştere cu23% faţă de valoarea înregistrată în 2018 (3,25 miliarde de lei), iar soldul surselor a fost de 5,65 miliarde lei, în creştere cu 19% faţă de finalul lui 2018 (4,76 miliarde de lei). În acelaşi timp, rata de neperformanţă a rămas la un nivel sub media pieţei, cu o valoare înregistrată de 1,70%, la finalul anului trecut.
"Toate aceste rezultate au fost atinsecu ajutorul unei echipe puternice, cea a angajaţilor Libra. Am acordat o atenţie deosebită colegilor din bancă, iar acest lucru ne-a adus şi o recunoaştere oficială în mediul de business pentru unul dintre cele mai bune programe de employer branding din România", a adaugat Emil Bituleanu.
Din perspectiva cotei de piaţă, Libra Internet Bank şi-a consolidat poziţia, printr-o creştere constantă, în ultimii ani. Astfel, dacă în anul 2016, valoarea cotei de piaţă a băncii era de 0.86%, la finalul anului 2019, aceasta a ajuns la 1.32%.