Vânzările de iPhone ale Apple pe piaţa chineză au înregistrat în mai cel mai semnificativ avans, în timp ce vânzările globale în perioada aprilie-mai 2025 au înregistrat o creştere anuală de 15%, cea mai solidă performanţă a gigantului tehnologic american pentru acest interval de la pandemie, arată datele preliminare publicate vineri de firma de cercetare de piaţă Counterpoint Research, transmite Reuters, de la care menţionăm următoarele.
Majorarea vânzărilor pe plan global a fost determinată în principal de revenirea pe creştere a Apple pe cele mai mari pieţe ale sale - China şi Statele Unite- conform Counterpoint.
Evoluţia companiei a fost sprijinită şi de majorarea cu peste 10% a vânzărilor în Japonia, India şi Orientul Mijlociu, cumpărătorii fiind îngrijoraţi de efectele taxelor vamale, a informat firma de cercetare.
"Performanţele iPhone în trimestrul doi par promiţătoare în acest moment, dar ca întotdeauna sunt dictate de două pieţe, SUA şi China", a apreciat Ivan Lam, analist la Counterpoint.
Calculele pe baza datelor furnizate de China Academy of Information and Communications Technology (CAICT) arată că în aprilie livrările de telefoane mobile inteligente ale mărcilor străine în China au urcat la 3,52 milioane de unităţi, de la 3,50 milioane de unităţi în urmă cu un an.
Apple se confruntă cu sporirea concurenţei din partea rivalilor interni în China şi a recurs la reduceri de preţuri pentru a-şi majora cota de piaţă.
Platformele chineze de comerţ electronic ofereau în mai discounturi de până la 2.530 yuani (351 dolari) la cele mai recente modele iPhone 16.
Apple este cel mai mare producător străin de pe piaţa chineză a telefoanelor mobile inteligente, ceea ce înseamnă că performanţa sa are un rol major în privinţa datelor privind livrările totale ale mărcilor străine. China este cea mai mare piaţă de smartphone-uri din lume.
Opinia Cititorului