Anual, mai puţin de 10% dintre firme direcţionează 20% din impozitul pe profit către organizaţii neguvernamentale, conform unui comunicat de presă remis redacţiei, din care urmează să relatăm. Dacă toate companiile ar folosi acest mecanism, suma totală ar depăşi 900 de milioane de euro, fonduri care pot finanţa programe ale ONG- urilor, în domenii esenţiale precum sănătatea sau educaţia.
„Fundaţia Inovaţii Sociale Regina Maria sprijină anual sute de familii vulnerabile, oferind acces la servicii medicale şi educaţionale pentru mame singure şi copiii acestora. În ultimul an, cele trei clinici sociale ale fundaţiei au realizat 62 de mii de consultaţii şi investigaţii pentru peste 15.500 de pacienţi, iar centrele educaţionale au asigurat 272 de mii de ore de educaţie şi 54 de mii de mese calde pentru copiii din mediile dezavantajate din Bucureşti. Orice sprijin este vital pentru a continua să cream impact în comunităţile dezavantajate” a declarat Cristiana Mateoiu, Director Executiv al Fundaţiei Inovaţii Sociale Regina Maria.
La final de an, odată cu bilanţurile financiare, companiile au ocazia să facă o faptă bună care poate schimba viaţa miilor de mame şi a copiilor acestora, din mediile defavorizate din Bucureşti.
Administratorii firmelor pot redirecţiona 20% din impozitul pe profit către ONG-urile din România. Cuantumul celor 20% nu trebuie să depăşească 0.75% din cifra de afaceri. După calcularea acestei sume, următorul pas este completarea contractul de sponsorizare şi trimiterea sa către organizaţia aleasă. Valoarea sponsorizării trebuie transferată până la data de 31.12.2025.
Astfel, companiile pot alege ca o parte din impozitul pe care oricum îl plătesc să sprijine o cauză socială, oferind familiilor vulnerabile acces la servicii esenţiale şi condiţii mai bune de trai.




























































Opinia Cititorului