AQUILA (simbol bursier AQ), unul dintre cei mai mari jucători din sectorul distribuţiei de bunuri de larg consum din România şi regiune, cu peste 30 de ani de experienţă în această industrie, a înregistrat în trimestrul 1 din 2025 venituri de aproape 740 milioane lei, în creştere cu 19% faţă de trimestrul 1 din 2024, conform unui comunicat transmis redacţiei. Această performanţă a fost susţinută în principal de avansul veniturilor din segmentul de distribuţie, care reprezintă aproximativ 94% din cifra de afaceri a Grupului. Companiile Romtec şi Parmafood, a căror achiziţie s-a finalizat în 2024, au generat 8% din veniturile Grupului. Integrarea acestora a creat sinergii importante, care au susţinut creşterea vânzărilor în toate canalele de distribuţie, în special în canalul retail modern, unde s-a înregistrat un avans de 35%, şi în canalul HoReCa, care a avut o creştere de 31%.
Cătălin Vasile, CEO AQUILA:
"Strategia noastră, axată pe extinderea prezenţei în canale cu potenţial ridicat de creştere şi marje atractive, precum şi pe integrarea rapidă a companiilor recent achiziţionate, îşi dovedeşte deja eficienţa. În primul trimestru, AQUILA a înregistrat o creştere de 16% a EBITDA, păstrând o marjă operaţională solidă, având în vedere şi presiunile exercitate de modificările legislative survenite. Un pas strategic important realizat a fost finalizarea achiziţiei KITAX, una dintre cele mai importante companii de distribuţie din domeniul său de activitate, cu acoperire naţională în Ungaria. Prin această tranzacţie, ne-am consolidat poziţia în pieţele existente şi am accesat o nouă piaţă internaţională, deschizând noi oportunităţi de creştere. Ne menţinem obiectivul ambiţios de a dubla EBITDA până la sfârşitul anului financiar 2026, mizând pe eficienţă operaţională, digitalizare şi sustenabilitate. Excelenţa în execuţie şi consolidarea regională vor rămâne în centrul acţiunilor noastre în perioada următoare."
În structura veniturilor, segmentele de afaceri distribuţie şi logistică au înregistrat creşteri de 19%, respectiv 25%, în timp ce segmentul de afaceri transport a înregistrat o scădere de 12%, potrivit comunicatului.
Vânzările aferente brandurilor proprii au înregistrat o creştere de 35% faţă de trimestrul 1 din 2024, la peste 30 milioane de lei. Astfel, brandurile proprii din categoria produselor alimentare (Gradena, LaMasă şi Yachtis), respectiv categoria produselor non-alimentare (JetXpert, AquaXpert, ExpertWipes), reprezintă deja o pondere consistentă în totalul veniturilor.
Marja brută din vânzarea mărfurilor a fost de 22,2%, în creştere comparativ cu 20,6% în primul trimestru din 2024, influenţată de mixul de produse vândute şi focusul pe canalele cu rezultate mai bune.
EBITDA a înregistrat o creştere de 16%, până la 46 milioane de lei. Profitul net înregistrat în primele trei luni ale anului 2025 este de 19 milioane de lei, în uşoară scădere faţă de perioada similară a anului trecut, ca urmare a impactului noului impozit introdus pe cifra de afaceri, precum şi a diminuării veniturilor financiare.
În 2025, AQUILA şi-a bugetat venituri de peste 3,6 miliarde lei (+23%), iar EBITDA este prognozată să depăşească 211 milioane de lei (+20%), cu o marjă de 6%. Bugetul de investiţii aprobat pentru 2025 este de peste 150 milioane lei, cel mai mare de la listarea companiei, fiind direcţionat către flotă, echipamente logistice şi automatizări, se mai precizează în comunicat.
Opinia Cititorului