AQUILA, o companie de servicii integrate de distribuţie şi logistică pentru piaţa bunurilor de larg consum din România şi Republica Moldova, încheie anul 2022 cu afaceri în creştere şi un profit net de 85 milioane lei, cu 20% peste anul anterior, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit comunicatului, rezultatul obţinut vine în contextul creşterii veniturilor companiei cu 15%, până la 2.210 milioane lei, susţinute de segmentul de distribuţie, în special de vânzările prin canalul HoReCa şi cel de proximitate (benzinării şi magazine de proximitate), precum şi de brandurile proprii. Rezultate în creştere a obţinut şi compania achiziţionată în 2021, Trigor AVD, unul dintre primii jucători de pe piaţa de distribuţie a bunurilor de larg consum din Republica Moldova.
Cătălin Vasile, CEO AQUILA, a afirmat că: "Strategia AQUILA este confirmată de rezultate financiare istorice, în primul an de prezenţă la Bursa de Valori Bucureşti. Ne-am concentrat pe diversificarea portofoliului de produse, dezvoltarea brandurilor proprii şi pe canalele de distribuţie cu ritm mai mare de creştere".
"Am integrat în activitatea noastră componenta de sustenabilitate, continuăm investiţiile în proiecte care ne vor mai face mai eficienţi, ne vor consolida rezultatele şi vom reduce continuu amprenta asupra mediului", adaugă CEO-ul companiei.
În structura veniturilor, toate cele trei segmente de afaceri au înregistrat creşteri: distribuţie, 15%, logistică, 7%, şi transport, 15%. Veniturile aferente brandurilor proprii, Gradena şi La Masă, au avut un avans de 43% în 2022, până la 67,5 milioane lei, se mai arată in comunicat.
Marja brută a companiei s-a îmbunătăţit cu 1,6 puncte procentuale, până la 21,3%, influenţată de mixul de produse vândute şi de concentrarea pe canalele cu cele mai bune rezultate.