Artesana, brandul românesc de lactate artizanale, anunţă semnarea unui parteneriat strategic cu Booster Capital, potrivit unui comunicat emis redacţiei. Tranzacţia, semnată pe 14 iulie, marchează exit-ul complet al fondului ROCA Investments şi atragerea unui capital proaspăt pentru susţinerea planurilor de expansiune.
„Decizia de a merge alături de Booster Capital a venit după o perioadă de reflecţie intensă şi provocări, dar cu multă încredere în viitor. Ne dorim ca Artesana să rămână un brand românesc puternic cu viziune internaţională”, a declarat Daniel Donici, cofondator Artesana.
Planurile comune includ consolidarea poziţiei pe piaţa locală, formarea unei echipe de management solide, investiţii într-o nouă secţie de brânzeturi artizanale (peste 10 milioane de euro) şi extinderea internaţională. În plus, Artesana va continua digitalizarea şi modernizarea operaţiunilor.
„Artesana este visul nostru pe care îl creştem cu pasiune. Parteneriatul cu Booster Capital va accelera dezvoltarea brandului, menţinând valorile care ne-au consacrat”, adaugă Alina Donici, cofondator Artesana.
Fondatorii vor rămâne la conducerea companiei şi se vor concentra pe extinderea ADN-ului brandului pe pieţe noi. „România poate deveni «mica Franţă» a Europei de Est pentru producţia de specialităţi de brânză”, spune Daniel Donici.
Artesana, cu 2.500 de puncte de vânzare şi 30 de sortimente de lactate, estimează venituri de 15 milioane euro pentru 2025. Produsele se găsesc în supermarketuri din România şi în ţările europene cu diaspora românească.
Opinia Cititorului