După ce Judecătoria Turda a respins contestaţia Băncii Transilvania împotriva unei notificări de dare în plată formulate de către debitori şi care viza un credit în moneda euro, soluţia a fost întoarsă în favoarea băncii la Tribunalul Specializat Cluj, informează asociaţia CREDERE.
Potrivit sursei citate, consumatorii au depus cerere de recurs, în dosarul nr. 4418/328/2016, Curtea de Apel Cluj dând în mod definitiv dreptate debitorilor, respingând contestaţia băncii.
Judecătorii de la Curtea de Apel Cluj au explicat: "Banca a dat dovadă de atitudine neloială, atitudine de natură să determine onerozitatea excesivă a obligaţiei debitorului şi a încălcat îndatorirea de colaborare. Astfel, deşi situaţia de criză a contractului era evidentă, nu au fost demarate formalităţi în vederea unei renegocieri reale menite să reamenajeze obligaţiile contractuale, aşa încât convenţia să-şi menţină utilitatea socială, iar ambele părţi să suporte riscul. Or, rolul bunei-credinţe este tocmai acela de a îndrepta erorile unei egalităţi şi libertăţi contractuale absolute prin instituirea unor îndatoriri de cooperare de care părţile trebuie să ţină seama în situaţiile de criză a contractului. În consecinţă, buna-credinţă a băncii nu poate fi reţinută."