ASOCIAŢIA PRO CONSUMATORI:Creşte numărul consumatorilor nemulţumiţi de aplicaţia WhatsApp

G.B
Miscellanea / 12 iulie 2021

Creşte numărul consumatorilor nemulţumiţi de aplicaţia WhatsApp

Asociaţia Pro Consumatori (APC) şi alte şapte asociaţii de consumatori din Uniunea Europeană (dTest în Cehia, UFC-Que Choisir în Franţa, KEPKA şi EKPIZO în Grecia, Forbrukerrådet în Norvegia, SOS Poprad în Slovakia şi Consumentenbond în Olanda) au luat atitudine faţă de practicile neloiale ale WhatsApp, conform unui comunicat de presă.

Asociaţia Pro Consumatori s-a alăturat acestui grup de asociaţii europene care au făcut plângere faţă de aplicaţia de mesagerie WhatsApp. Acţiunea este coordonată de BEUC, Organizaţia europeană a consumatorilor, unde este membră şi APC. Plângerea, adresată Comisiei Europene şi reţelei de autorităţi de profil din ţările organizaţiilor de consumatori, se bazează pe o serie de încălcări ale dreptului european al consumatorilor. De câteva luni, WhatsApp îşi presează utilizatorii să accepte noii termeni de folosire a aplicaţiei, ca şi noua sa politică de firmă. Aceşti termeni nu sunt nici transparenţi şi nici uşor de înţeles, subliniază sursa citată.

Plângerea se datorează în primul rând notificărilor insistente pentru a-i determina pe utilizatori să accepte modificările privind politica de firmă. Conţinutul acestor notificări, natura lor, momentul apariţiei şi revenirile frecvente pun o presiune neplăcută asupra utilizatorilor şi le limitează libertatea de alegere. Astfel, ele încalcă Directiva europeană privind practicile comerciale neloiale.

În plus, plângerea subliniază opacitatea noilor termeni şi faptul că WhatsApp nu explică în limbaj simplu şi limpede natura acestor modificări. Este imposibil pentru consumatori să înţeleagă în mod clar care sunt consecinţele modificărilor aduse de WhatsApp pentru caracterul privat al mesajelor, în mod special în legătură cu transferul datelor personale către Facebook (compania-mamă) şi către terţe părţi. Această ambiguitate încalcă legislaţia europeană privind drepturile consumatorilor, care obligă firmele să folosească un limbaj clar şi transparent în termenii incluşi în contracte sau în comunicările cu caracter comercial.

Noul raport al organizaţiei europene a consumatorilor - BEUC - arată că, de câteva luni, consumatorii sunt bombardaţi cu notificări insistente să accepte noii termeni ai WhatsApp, notificări care îi fac să creadă că altfel vor avea acces limitat la funcţiile aplicaţiei. BEUC explică de ce aceste practici sunt problematice, din perspectiva dreptului consumatorilor.

Comportamentul WhatsApp este agravat de faptul că firma continuă să insiste ca utilizatorii să accepte o politică privind datele private care în prezent este analizată de Biroul European de Protecţie a Datelor, ce suspectează o încălcare a legilor europene privind protecţia datelor personale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

BTPay
Electromagnetica

Curs valutar BNR

25 Ian. 2022
Euro (EUR)Euro4.9440
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3816
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.7642
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9008
Gram de aur (XAU)Gram de aur258.9166

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
romaniansmartcity.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Pagini Aurii
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro