Atos, lider global în transformare digitală, anunţă publicarea raportului "Journey 2024 - Redefining Enterprise Purpose", prin intermediul căruia compania îşi prezintă viziunea asupra evoluţiei societăţii, mediului de business şi tehnologiei. Raportul anticipează tendinţele tehnologice şi de business care vor determina unele dintre cele mai mari schimbări sociale şi vor modela dezvoltarea companiilor în următorii patru ani, conform unui comunicat de presă.Acest raport se bazează pe cercetări ample realizate de Comunitatea Ştiinţifică Atos, o reţea globală formată din 160 de oameni de ştiinţă, ingineri şi vizionari din întregul grup Atos.
Redefinirea scopului companiei în era post-COVID
Odată intrate în era post-COVID, companiile se confruntă cu schimbări şi incertitudini fără precedent. În scopul menţinerii relevanţei pe piaţă şi a prosperităţii acestora, raportul provocă companiile să reconsidere abordările convenţionale şi să-şi regândească "scopul".
Potrivit comunicatului, raportul sugerează că (într-un context digital) vor exista 3 direcţii-cheie către un "scop al companiei" puternic şi durabil, organizaţiile fiind nevoite să dezvolte şi să-şi menţină coerenţa în următoarele domenii:
• Folosirea întregului potenţial al tehnologiei digitale în cel mai vast context, depăşind simpla utilizare a capacităţilor tehnice brute ale sistemelor, proceselor şi dezvoltărilor digitale,
• Comportamente care au o abordare colectivă şi conexiuni care reflectă schimburi juste de valoare,
• Consensul ecosistemelor implicate reprezintă un factor esenţial pentru succesul operaţional în viitor. Companiile trebuie să identifice modul în care vor obţine şi vor susţine acest consens, în contextul schimbărilor constante ale posibilităţilor digitale.
Importanţa unui scop puternic şi coerent vine pe fondul unor perturbări anticipate, dar imprevizibile, declanşate de situaţii precum: pandemii, colaps economic, crize ecologice sau ascensiuni rapide ale tehnologiei. Astfel de situaţii, denumite "Event Horizons", pot fi gestionate cu succes doar printr-o reformare a mediului de business sau chiar a societăţii.
John Hall, redactor-şef al Comunităţii Ştiinţifice Atos, a declarat: "Odată cu trecerea în era post-COVID şi confruntarea cu "noul normal", companiile se întâlnesc cu diverse oportunităţi şi schimbări. Cu toate acestea, este necesară o reevaluare a importanţei şi impactului în business, cu o perspectivă mai echilibrată asupra valorilor şi factorilor economici, pentru a face faţă provocărilor pe termen lung privind sustenabilitatea, reducerea amprentei de carbon, inegalitatea, securitatea şi impactul etic al industriei IT"
Pe măsură ce înaintăm spre era post-criză, rămâne de văzut dacă businessurile şi societatea vor trece la un nou model de funcţionare sau vor experimenta un proces continuu de adaptări succesive, care necesită ajustări regulate ale scopului. Respectivele adaptări succesive s-ar putea materializa prin reproiectarea supply chain-ului şi a ecosistemelor valorice, noi abordări ale reglementărilor privind confidenţialitatea datelor, noi modele de parteneriate de business şi activităţi disruptive de M&A. Acestea ar putea include, de asemenea, o reorientare spre modele caracterizate prin sustenabilitate, reducerea amprentei de carbon şi economie circulară, respectiv o adoptare accelerată a tehnologiilor, cu focus pe munca la distanţă şi creşterea abilităţilor tehnologice, a adăugat sursa.
Noul normal poate include o reevaluare a ceea ce este considerat esenţial şi a ceea ce ar putea fi considerat lux inutil şi poate fi respins, fapt ce ar determina o reevaluare a scopurilor principale aflate la baza activităţilor companiilor, instituţiilor şi societăţii.