Audi, marca de lux a grupului auto Volkswagen, a anunţat sâmbătă că a vândut anul trecut 1,87 milioane de maşini, în creştere faţă de anul precedent şi nivel maxim istoric, cu toate că a fost afectată de scandalul emisiilor, însă rămâne în urma concurenţilor "Mercedes-Benz" şi "BMW", relatează Reuters.
Contribuitorul-cheie la grupul Volkswagen a anunţat că livrările sale de maşini de lux şi SUV s-a ridicat la 1,87 milioane, faţă de 1,80 milioane, raportate la finalul lui 2015, anunţă un purtător de cuvânt.
Acesta a mai precizat că vânzările de maşini pe piaţa din Statele Unite au urcat anul trecut cu 4%, în timp ce livrările în Marea Britanie au urcat cu 6,4%.
În 2015, Audi a înregistrat vânzâri de 1,80 milioane de unităţi. Spre comparaţie, în acelaşi an, constructorul german BMW a devenit liderul pieţei auto premium, cu 1,91 milioane unităţi vândute, urmat de Mercedes-Benz, cu 1,87 milioane de automobile.
Producătorul de maşini de lux va începe, cel mai proabil, să vândă din nou în Statele Unite, după ce livrările de autovehicule cu motoare diesel au fost blocate în urma scandalului trucării emisiilor, în care a fost implicată compania Volkswagen. O decizie nu a fost luată însă în acest sens, potrivit lui Dietmar Voggenreiter, sales chief la "Audi", citat de Die Welt.
Managerul de brand al "Volkswagen AG", Herbert Diess, a declarat că producătorul intenţionează să renunţe la tehnologia ce a cauzat interzicerea vânzărilor din SUA.
Clasamentul livrărilor s-a schimbat în 2016, când "Mercedes-Benz" a depăşit "BMW". În primele 10 luni, "Mercedes-Benz" a vândut 1,893 milioane de automobile, cu 3,8% mai multe decât "BMW".














































