Autovit.ro, cea mai mare platformă online de anunţuri auto din ţara noastră, anunţă că valoarea cumulată a maşinilor listate în primele şase luni din 2025 a trecut pragul de 2,5 miliarde euro, în creştere cu 8,7 % faţă de perioada similară din 2024, potrivit unui comunicat Autovit emis redacţiei. Platforma a găzduit 135.436 de anunţuri, cu peste 6 % mai multe decât anul trecut, vârful fiind înregistrat în martie, când au fost publicate peste 27.000 de oferte.
SUV-urile conduc detaşat preferinţele, cu 38 % din totalul anunţurilor şi peste 28 milioane de vizualizări, urmate de sedanuri (21 %) şi modele combi (14 %). În materie de motorizare, dieselul rămâne dominant la nivel de ofertă (60 % din anunţuri), însă interesul cumpărătorilor pentru aceste modele a scăzut cu 33 % la vizualizări comparativ cu S1 2024. În schimb, anunţurile pentru automobile plug-in hybrid s-au dublat (+119 %), semn că tranziţia către opţiuni de mobilitate mai „verzi” se accelerează.
În topul brandurilor, BMW a atras cel mai mare interes, cu 17.950 de anunţuri şi 11,2 milioane de accesări. Volkswagen a urmat la mică distanţă, iar Mercedes-Benz s-a menţinut pe locul trei. Volkswagen Golf rămâne cel mai ofertat model, în timp ce BMW Seria 3 a generat cele mai multe vizualizări. Pe segmentul maşinilor noi (peste 3.500 de anunţuri în S1), Mercedes-Benz conduce atât ca ofertă, cât şi ca audienţă, iar segmentul premium de peste 40.000 euro deţine peste 43 % din anunţuri şi 44 % din vizualizări.
Piaţa second-hand se orientează către vehicule mai recente: modelele fabricate în 2021 au urcat pe locul trei la anunţuri, după un salt de 81 %. Categoria de preţ 10.000-25.000 euro rămâne dominantă, generând 40 % din anunţuri, 42 % din vizualizări şi 42 % din vânzări.
„Prima jumătate a anului 2025 evidenţiază tot mai clar maturizarea pieţei auto din România. Cumpărătorii se orientează către vehicule moderne, bine echipate, eficiente din punct de vedere energetic şi adaptate nevoilor actuale. Creşterea numărului de anunţuri şi a valorii ofertelor este susţinută în special de interesul tot mai mare pentru modelele plug-in hybrid şi pentru maşinile rulate fabricate recent. În acest context, Autovit.ro îşi consolidează rolul de platformă de referinţă în procesul de informare şi decizie pentru achiziţiile auto”, a declarat Andrei Dumuţa, General Manager Autovit.ro.
Segmentul maşinilor noi a însumat circa 165 milioane euro în oferte, iar campania „Ofertele Verii” - desfăşurată între 23 iunie şi 31 august - pune pe piaţă vehicule în valoare de peste 6 milioane euro, cu garanţie şi termene scurte de livrare, prin 23 de dealeri auto din întreaga ţară.
Cu 3 milioane de vizitatori lunar şi o reţea de peste 1.000 de dealeri, Autovit.ro îşi consolidează astfel poziţia de lider pe o piaţă auto tot mai orientată spre maşini eficiente, tehnologii hibride şi oferte premium.
Opinia Cititorului