Banca Transilvania a început anul cu o creştere de 16% la numărul tranzacţiilor clienţilor persoane fizice şi companii, faţă de primul trimestru 2024, conform unui comunicat de presă emis redacţiei.
În acelaşi timp, banca a înregistrat aproximativ 130.000 de clienţi noi în primele trei luni ale anului, din care 119.000 sunt persoane fizice, iar aproximativ 12.000 sunt companii, fără a fi luat în calcul numărul de clienţi proveniţi de la OTP Bank România. BT a ajuns la aproape 4,8 milioane de clienţi activi, la 31 martie 2025.
Soldul creditelor brute al băncii înregistrează o creştere de 12,7 miliarde lei, +14,7% faţă de decembrie 2024 datorită integrării portofoliului OTP Bank România şi creşterii volumului împrumuturilor acordate. Depozitele clienţilor băncii au crescut până la 160,1 miliarde lei, +6,2% faţă de decembrie 2024. Economiile populaţiei reprezintă 104,3 miliarde lei, iar depozitele companiilor sunt de 55,9 miliarde lei.
Potrivit Banca Transilvania, primul trimestru a însemnat pentru Grupul BT inclusiv finalizarea a două integrări de bănci, în România şi Republica Moldova, prin fuziunea dintre Banca Transilvania şi OTP Bank, respectiv a Victoriabank cu BCR Chişinău. Aceste achiziţii şi integrări au impactat activele Grupului BT, care au ajuns la 206,8 miliarde lei. Activele băncii sunt +6,7% comparativ cu finalul anului trecut şi au ajuns la 196,7 miliarde lei.
Profitul net consolidat a ajuns la 877 de milioane de lei. Contribuţia subsidiarelor şi participaţiilor de capital la profitabilitatea Grupului BT a fost de 120,8 milioane lei în primul trimestru din 2025. Din profitul Grupului BT, cel al băncii reprezintă 86%, şi anume 756 milioane de lei. Profitul băncii include doar o lună de venituri (martie 2025) aferent portofoliului OTP Bank România (in valoare de 65 milioane lei). Astfel, profitul Băncii Transilvania nu include venituri de 138 milioane lei, înregistrate de OTP Bank România în ianuarie şi februarie 2025.
"BT continuă creşterea accelerată a activităţii operaţionale şi ritmul susţinut în atragerea de clienţi noi, consolidându-ne astfel poziţia pe piaţă. Dincolo de câştigul trecut şi prezent din tranzacţia cu OTP Bank România, fuziunea ne aduce sinergii şi oportunităţi semnificative pentru viitor, chiar dacă pe termen scurt a impactat rezultatul trimestrial - atât prin faptul că nu include decât o lună de venituri, cât şi prin cheltuielile de integrare. În plus, ritmul bun cu care atragem clienţi noi se va reflecta în venituri, în trimestrele următoare. Urmărind trendul din primul trimestru, avem un grad ridicat de siguranţă că banca şi Grupul BT vor realiza bugetul asumat faţă de acţionari. Pe de altă parte, ne uităm cu atenţie la tabloul macroeconomic, aşteptăm finalizarea incertitudinilor politice şi implementarea reformelor structurale, care să ajute ţara să îşi continue creşterea susţinută şi să îşi atingă potenţialul. România are o economie mult mai dezvoltată decât în alţi ani, ceea ce ne face încrezători că vom trece cu bine peste această perioadă de turbulenţe" - declară Ömer Tetik, Director General, Banca Transilvania.
45% din profitul brut al anului 2024, repartizat în dividende pentru acţionari
Potrivit comunicatului, la finalul lunii martie 2025, Banca Transilvania avea 79% acţionariat românesc, peste 67.000 de acţionari direcţi şi peste 8 milioane de acţionari indirecţi, având în vedere că fondurile de pensii deţin aproximativ 28% din acţiunile băncii. La Adunarea Generală a Acţionarilor din aprilie 2025 acţionarii au aprobat propunerea Consiliului de Administraţie BT privind distribuirea profitului pe anul 2024 prin acordarea unui dividend brut de 1,73 lei/acţiune, precum şi majorarea capitalului social cu 1,7 miliarde lei prin emisiunea a 173 milioane de acţiuni. BT va acorda acţionarilor dividende de 1,6 miliarde lei, cu un randament aproximativ de 6%.
Alte detalii financiare:
• Eficienţa operaţională a ajuns la 47,42%, calculat cu impactul anualizat al contribuţiei la Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare şi la Fondul de Rezoluţie.
• Raportul credite brute/depozite este de 61,7%, +4,6 pp (puncte procentuale) faţă de 31 decembrie 2024.
• Venitul net din dobânzi al băncii este +15,9% faţă de primul trimestru din 2024.
• Pe fondul creşterii activităţii BT, venitul net din taxe şi comisioane este de +9,7% faţă de finalul lunii martie 2024.
• Rata creditelor neperformante este de 2,52% la 31 martie 2025.
• Indicatorul de solvabilitate la 31 martie 2025 este 19,76% la nivel individual.
Evoluţia principalelor linii de business
• Banca Transilvania a ajuns la 7,4 milioane de carduri în portofoliu, iar numărul cumpărăturilor efectuate cu cardul este +19% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Grupul BT a lansat trei carduri în prima parte a anului: BT Visa Platinum Debit pentru clienţii Premium Banking, BT Visa UNTOLD în format fizic şi Cardul Direct Dedeman pentru clienţii BT Direct.
• Aproape 5.400 de persoane şi-au cumpărat, in primele trei luni ale anului, locuinţă cu finanţare de la BT. Suma acordată a fost de aproximativ 1,6 miliarde lei, iar soldul creditelor ipotecare/imobiliare este de 24,5 miliarde lei la nivelul Grupului BT, +1,9% faţă de 31 martie 2024, reprezentând 24% din portofoliul de credite.
• BT a ajuns la 150.000 de clienţi Premium Banking, respectiv la aproape 6.000 de clienţi Private Banking. La finalul primului trimestru al anului, activele clienţilor Private Banking administrate de bancă a depăşit pragul de 3 miliarde euro, +12% faţă de 31 decembrie 2024. Aproape jumătate din aceste active sunt ale clienţilor Private Banking din Bucureşti.
• Soldul creditelor la nivel individual, acordate persoanelor juridice, a ajuns la aproximativ 58,6 miliarde lei, +12% faţă de sfârşitul anului 2024 (cu cifre OTP Bank România incluse).
• 7,4 miliarde lei reprezintă valoarea creditelor aprobate în primul trimestru al anului pentru clienţii corporate, +9% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior.
Soluţii BT pentru românii de pretutindeni
-10% dintre persoanele care au devenit clienţi ai băncii în ianuarie - martie 2025 prin intermediul
-BT Pay locuiesc sau studiază în alte ţări, cele mai multe fiind în Marea Britanie, Republica
-Moldova, Italia, Germania şi Spania. De asemenea, banca a lansat în martie 2025 aplicaţia BT Pay Italia pentru a susţine conectarea financiară a membrilor familiilor şi pentru a contribui la incluziunea financiară a românilor, indiferent de ţara în care sunt.
1. Comentariu eliminat conform regulamentului
(mesaj trimis de Redacţia în data de 14.05.2025, 21:24)
...
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.05.2025, 21:47)
Cea mai dinamica firma de la BVB. Felicitari organizatiei pentru ambitie, integritate si rezultate, in special Domnului Ömer Tetik.
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.05.2025, 23:40)
Felicitari ca a scazut profitul cu 22%? Hai to the moon, la 20 de lei!
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.05.2025, 00:24)
Blablaba, blababa, blababa, -22% fata de 2024. Restul e povesti! Jenant! Praf! Muci!