Marca audio daneză Bang & Olufsen marchează o etapă istorică: 100 de ani de modelare a felului în care lumea experimentează sunetul, potrivit unui comunicat emis redacţiei. Centenarul nu este doar prilej de retrospectivă, ci şi un pas îndrăzneţ înainte - reafirmând convingerea fundamentală a mărcii că atunci când tehnologia întâlneşte arta, se întâmplă ceva cu adevărat extraordinar.
Pe măsură ce brandul intră în următorul secol, acesta continuă să creeze experienţe atemporale, care
îmbină inovaţia, măiestria şi longevitatea.
„În 1925, când Peter Bang şi Svend Olufsen au fondat această companie, nu s-au limitat la tehnologie - ci au fost ghidaţi de «o voinţă neclintită de a crea doar ce e mai bun... de a deschide, cu perseverenţă, noi căi». Astăzi, după un secol, acelaşi spirit ne animă în tot ceea ce facem: în fiecare difuzor, în fiecare detaliu lucrat manual, în fiecare salt îndrăzneţ înainte”, spune Kristian Teär, CEO Bang & Olufsen şi continuă:
„Bang & Olufsen a însemnat întotdeauna mai mult decât sunet - înseamnă să redefineşti modul în care oamenii trăiesc în armonie cu tehnologia şi să cauţi permanent ceea ce este extraordinar. Creăm cultură - modelând felul în care oamenii experimentează muzica, designul şi măiestria de-a lungul generaţiilor. Cele mai preţuite produse ale noastre sunt create pentru a fi folosite, reparate şi date mai departe. Adunând poveşti şi amintiri de la mai multe generaţii. Acesta este firul roşu din istoria noastră şi asta purtăm cu noi în următorul secol.”
De la primele radiouri construite într-o casă de ţară, din Struer, Danemarca, până la sistemele audio conectate de astăzi, Bang & Olufsen a susţinut mereu ideea că valoarea inovaţiei şi a măiestriei dăinuie. De la primul produs al lui Peter şi Svend - „Eliminator” - care permitea radiourilor alimentate cu baterii să funcţioneze cu energie electrică de la reţea (1925), până la elegantul radio Beolit 39 (1939), sculpturalul televizor Beovision 1 (1967) şi emblematicul pick-up Beogram 4000 (1972), Bang & Olufsen şi-a creat o tradiţie, transformând produsele audiovizuale în obiecte de o frumuseţe durabilă, care aparţin casei - unde măiestria şi forma sunt inseparabile de performanţă.
Cu decenii înainte de vreme, marca audio daneză a anticipat casa conectată şi a dezvoltat ceea ce este cunoscut astăzi sub numele de sistemul Beolink (1986); un sistem multiroom complet integrat care permite distribuirea fără probleme a muzicii şi a televiziunii în mai multe camere, cu un control fără efort. Iar cu sistemul audio Beolab 90 (2015), Bang & Olufsen a stabilit noi standarde în care muzica se adaptează atât spaţiului, cât şi ascultătorului - inovaţii care continuă să inspire industria.
Pe măsură ce Bang & Olufsen intră în următorul secol, brandul se concentrează tot mai mult pe măiestria atemporală, păstrându-şi designul emblematic şi dezvoltând tehnologii eficiente, construite pentru a rezista - semnalând faptul că luxul modern este definit nu doar de sunet şi estetică, ci şi de durabilitate.
Programul Atelier exemplifică această viziune prin adăugarea unui nou nivel, exclusivist, de măiestrie artistică celor mai apreciate produse din istoria Bang & Olufsen. Prin finisaje personalizate şi ediţii extrem de limitate - cum ar fi cea mai recentă ediţie Beolab 90 Titan - Atelier transformă proprietatea asupra unui obiect într-o expresie profund personală a gustului şi individualităţii. Fiecare creaţie devine o moştenire durabilă, reflectând atât identitatea clientului, cât şi angajamentul neclintit al brandului faţă de măiestrie şi excelenţă.
În Programul Recreated Classics produsele Bang & Olufsen, de patrimoniu, sunt restaurate meticulos şi reimaginate pentru a răspunde exigenţelor contemporane. Produse emblematice precum Beogram 4000 şi Beosound 9000 nu sunt doar reproduse, ci refabricate prin reprocesarea componentelor existente, cu decenii de istorie. Acest lucru prelungeşte durata de viaţă a produselor existente şi îmbunătăţeşte experienţa de utilizare cu tehnologie modernizată şi conectivitate perfectă - integrându-se fără efort în casele de astăzi. Aceste capodopere păstrează rezonanţa emoţională, calitatea tactilă şi frumuseţea sculpturală care le-au făcut atemporale. Nu sunt relicve ale trecutului, ci moşteniri vii de design - renăscute pentru a fi preţuite de noile generaţii.
Pentru Bang & Olufsen, inovaţia are sens atunci când este longevivă. Fiecare lansare de produs este modelată de ambiţia de longevitate, circularitate şi experienţe în continuă evoluţie - create pentru a fi iubite, reparate şi date mai departe. Iniţiative precum prima boxă din lume cu certificare Cradle to Cradle® Certified Bronze, Beosound Level, demonstrează că performanţa şi perfecţiunea estetică pot coexista cu un respect profund pentru măiestrie şi tradiţie. Astăzi, nouă lansări de produse noi - inclusiv cel mai recent soundbar Beosound Premiere - sunt certificate Cradle to Cradle Certified® Bronze, cu ambiţia viitoare de a realiza un portofoliu complet de produse certificate.
„De la primele radiouri construite într-o casă de la ţară din Struer şi până la sistemele audio conectate de astăzi, ambiţia noastră a fost întotdeauna să creăm tehnologie care să stârnească emoţie în oameni şi să reziste. Într-o lume în continuă schimbare, cea mai mare inovaţie s-ar putea să nu fie să realizăm următorul lucru important, ci să rămânem relevanţi, iubiţi şi preţuiţi. Prin programe precum Atelier şi Recreated Classics, celebrăm măiestria care transcende timpul, creând piese care pot fi restaurate, reimaginate şi transmise din generaţie în generaţie. Adevăratul lux poate fi excepţional, responsabil, frumos şi durabil”, spune Kristian Teär şi conchide: „Următorul secol al sunetului frumos începe astăzi.”
















































Opinia Cititorului