Instrumentele de economisire puse la dispoziţie de Banca Comercială Română au cunoscut un avans consistent în prima jumătate a acestui an, în special în lunile marcate de pandemia de coronavirus. Astfel, BCR a înregistrat o creştere de 73% a conturilor de economii deschise în perioada ianuarie-iunie 2020, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce depozitele au avansat cu 18% în aceaşi perioadă, comparativ cu intervalul similar din 2019, conform unui comunicat de presă.
93% dintre conturile de economii nou-deschise au fost operate complet digital, prin intermediul lui George (mobile & internet banking), ceea ce arată dispoziţia în creştere a clienţilor de a folosi servicii digitale, în paralel cu creşterea semnificativă a apetitului de economisire.
Alte evoluţii importante din perioada 1 ianuarie-30 iunie, în zona de operaţiuni persoane fizice:
- 28% din totalul creditelor acordate de BCR au fost contractate 100% digital, prin George;
- Creştere de peste 204% a deschiderilor de cont în valută, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, 25% fiind deschise digital;
- Avans de 166% a contractelor de direct debit, 31% fiind deschise digital, ceea ce confirmă apetitul în creştere al clienţilor pentru plăţi automate
Marian Ignat, Director Executiv Distribuţie Retail, Banca Comercială Română, a declarat: "Credem că românii au învăţat să fie mai ponderaţi, în ultimii ani, mai ales după criza din 2009. Cu lecţiile învăţate de-atunci, oamenii îşi doresc acum, mai mult ca oricând, să aibă la îndemână o plasă de siguranţă financiară, indiferent că e vorba de un depozit, un cont de economii sau orice alt instrument de economisire. În acelaşi timp, aceste evoluţii ne arată că transformarea digitală accelerată a BCR se află pe direcţia bună. Accesările în creştere ale serviciilor şi soluţiilor digitale ne confirmă că investiţiile majore pe care le-am făcut, în ultimii ani, au fost corecte, anticipative şi ne-au ajutat să le oferim clienţilor prin George convenienţa şi siguranţa de care au nevoie, mai ales în pandemie".