BeeFast raportează o creştere de 3 ori a cifrei de afaceri faţă de estimările de la începutul lui 2020

A.B.
Companii / 19 ianuarie

Cristian Grozea, unul dintre cei 4 fondatori şi CEO BeeFast.

Cristian Grozea, unul dintre cei 4 fondatori şi CEO BeeFast.

BeeFast, un start-up tech de curierat, a crescut de la 16 livrări/zi la începutul lui 2020 la un maxim de 580 livrări/zi spre finalul anului. 65% din cifra de afaceri a fost generată de clienţii pe care BeeFast i-a trecut gratuit din offline în online, în perioada pandemiei, transmite un comunicat de presă.

BeeFast a început 2020 ca o soluţie de livrări rapide B2B şi B2C, dar noul context socio-economic generat de debutul pandemiei a accelerat dezvoltarea proiectului celor 4 antreprenori fondatori către oferirea unei infrastructuri digitale cu sistem integrat de plată şi livrare a comenzilor pentru magazinele offline. Astfel, pe parcursul a 9 luni din 2020, BeeFast a mutat în online peste 100 de business-uri, din domenii precum HoReCa, cosmetice, flori sau îmbrăcăminte.

Tendinţa generală către eCommerce a dus la creştere accelerată a numărului comenzilor zilnice, care au crescut de la o medie de 16 livrări/zi în ianuarie 2020 la o medie de 211 livrări/zi la mijlocul anului, respectiv 338 livrări/zi la finalul anului. Astfel, în 2020, cei peste 1.200 de livratori înregistraţi pe platforma BeeFast au onorat peste 66.500 de comenzi, care au generat afaceri de 320.000 de euro, de 3 ori mai mari faţă de estimările de la începutul anului.

Timpul mediu de livrare în 2020: 55 de minute.

Printre factorii diferenţiatori şi motoarele de creştere, în afara serviciilor integrate oferite, s-au numărat uşurinţa utilizării aplicaţiei - nu este necesară printarea unui AWB, ca în cazul serviciilor clasice de curierat -, dar şi rapiditatea ridicării şi livrării comenzii, în maxim 2 ore de la ridicare. Prin intermediul platformei digitale cu geolocalizare, curierii sunt repartizaţi în funcţie de proximitate, în momentul în care comanda este confirmată, fără a fi necesară o acţiune suplimentară din partea celui care a plasat comanda, persoană fizică sau juridică.

Accelerarea businessului a fost o provocare pentru noi şi continuă să fie, odată cu noile direcţii pe care le dezvoltăm: de la găsirea livratorilor, până la menţinerea promisiunii de livrare în maximum două ore de la confirmarea comenzii, acoperirea unei zone cât mai mari de preluare şi livrare, conform solicitărilor şi până la adaptarea opţiunilor din spatele platformei astfel încât integrarea businessurilor şi experienţa clienţilor să fie cât mai eficiente şi productive, a precizat Cristian Grozea, unul dintre cei 4 fondatori şi CEO BeeFast.

Cele mai dinamice zone de livrare au fost, în 2020, sectoarele 1, 2 şi 3, iar cea mai aglomerată lună din punct de vedere al comenzilor a fost noiembrie, pe fondul Black Friday şi apropierii de luna decembrie. Cele mai neobişnuite locaţii de unde s-au ridicat sau livrat produse au fost Aeroportul Otopeni, Aeroportul Băneasa, Palatul Parlamentului, Guvern.

Cele mai active businessuri sunt restaurantele, cafenelele, florăriile, dar şi băcănii, magazine alimentare şi de băuturi, magazine de jucării, farmacii, magazine de haine şi încălţăminte. În top cele mai livrate produse la nivel de Bucureşti şi Ilfov se află: produsele horeca - peşte, burgeri, sushi, pizza - dar şi flori, cărţi, bijuterii şi cadouri între colegi.

Pentru 2021, BeeFast îşi propune să continue direcţia de dezvoltare de infrastructură digitală, vizând o creştere semnificativă în segmentul clienţilor non-food prin implementarea în aplicaţie de noi facilităţi, dar şi a clienţilor persoane fizice. În cazul celor din urmă, fondatorii BeeFast îşi propun să lanseze anul acesta o aplicaţie dedicată care să simplifice procesul de comandă şi care să vizeze livrare ultra-rapidă.

Orientarea către online a românilor şi felul în care clienţii şi-au schimbat comportamentul de consum determină o creştere constantă a interesului pentru servicii integrate, eficiente, rapide. Şi nu vorbim doar de Bucureşti, ci şi de oraşele cu o dinamică similară din ţară, unde avem solicitări de extindere şi spre care ne vom orienta în 2021, a mai precizat Cristian Grozea.

Astfel, pentru anul în curs BeeFast îşi propune să se extindă la nivel naţional, vizând 9 oraşe, pe lângă Bucureşti şi Ilfov, unde activează în prezent. Acestea sunt: Iaşi, Constanţa, Sibiu, Cluj-Napoca, Craiova, Piteşti, Braşov, Timişoara, Galaţi.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

BTPay
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale

Curs valutar BNR

05 Mar. 2021
Euro (EUR)Euro4.8831
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.0924
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.4065
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.6478
Gram de aur (XAU)Gram de aur223.0612

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Hidroelectrica
www.hipo.ro
HackITall2
Women Professionals in the Automotive Industry
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro