Berea îşi menţine şi în timpul sărbătorilor de iarnă popularitatea şi rolul de liant al întâlnirilor cu cei dragi, potrivit unui comunicat de presă remis redacţiei, din partea Centrului de Studii despre Bere. Astfel, 78% dintre români declară că o consumă în această perioadă fie frecvent, în special bărbaţii (36%) şi segmentul de vârstă 35-44 ani (35%), fie ocazional. Cele mai importante contexte de consum sunt petrecerile (56%), mesele festive (49%) şi momentele cu prietenii (40%), dar şi activităţile casnice, precum gătitul (31%). Studiul a fost realizat de Reveal Marketing Research, la solicitarea Centrului de Studii despre Bere.
Corina-Aurelia Zugravu, Preşedintele Centrului de Studii despre Bere, a declarat, conform comunicatului de presă, că: „Iată că aducem dovezi suplimentare că berea nu este doar o simplă băutură, ci este un simbol al socializării şi al bucuriei de a fi împreună, indiferent de sezon. Studiul arată că românii o integrează firesc inclusiv în tradiţiile moderne din perioada sărbătorilor de iarnă, când dorinţa de a petrece timp cu familia şi prietenii este mai puternică decât oricând. Graţie variantei fără alcool, românii se pot bucura de gustul berii în orice situaţie, inclusiv dacă urmează să se urce la volan sau vor pur şi simplu să evite consumul de alcool.”
Sursa citată a mai transmis că berea este percepută ca parte a tradiţiilor moderne de aproape doi din trei români. Ea este integrată în numeroase tradiţii moderne cum sunt grătarele sau petrecerile în familie (70%), mese de sărbători (43%), festivaluri (39%) şi evenimente de familie (27%).
Marius Luican, Director General Reveal Marketing Research, a declarat, după cum este relatat în comunicat, că: „Rezultatele cercetării confirmă faptul că berea contribuie la crearea unei atmosfere relaxate şi autentice. Fie că vorbim despre masa festivă, petreceri sau momente simple de zi cu zi, berea rămâne un liant care aduce oamenii împreună şi întăreşte sentimentul de apartenenţă.”
În ceea ce priveşte tradiţiile, mai este transmis în comunicat, joacă un rol central în identitatea cetăţenilor, fiind considerate importante sau foarte importante de 89% dintre ei, în special de către femei (93%). Legătura cu tradiţiile este resimţită mai ales în perioada sărbătorilor (57%) şi în momentele petrecute în familie (30%). În concordanţă cu acest trend, inclusiv planurile de sărbători ale românilor rămân predominant casnice şi orientate către petrecerea timpului cu familia (76%).































































Opinia Cititorului