Blue Air acuză ANPC de abuz în serviciu şi spune că se va adresa instanţei, după amenda de 2 milioane de euro

M.G.
Companii / 18 iulie

Blue Air acuză ANPC de abuz în serviciu şi spune că se va adresa instanţei, după amenda de 2 milioane de euro

Transportatorul aerian Blue Air arată într-un comunicat, după ce a fost amendat de ANPC cu 2 milioane de euro, că nu este dispus "nici să dea ceasuri, nici procente" şi nici să accepte "procese verbale făcute pe genunchi, fără responsabilitate şi bază factuală şi fără respectarea cifrelor şi datelor oficiale".

Blue Air a fost amendată de ANPC pentru presupuse încălcări ale drepturilor pasagerilor care ar fi efectuat 178.405 rezervări de zboruri pe aeronavele operate de companie.

"În primul rând, arătăm faptul că, în termenul legal, ne vom adresa instanţei de judecată competente cu solicitarea de anulare a Procesului Verbal de Constatare a Contravenţiei nr. 935562 din data de 14 Iunie 2022 (PVCC nr.935562/14.06.2022) emis de ANPC, având în vedere caracterul profund ilegal şi discriminatoriu al acestuia, urmând ca până la momentul la care justiţia va pronunţa o sentinţă definitivă asupra cererii noastre, să nu mai comentăm în niciun mod această speţă, considerând că este atât dreptul, cât şi obligaţia oricărui cetăţean sau oricărei entităţi juridice din România să îşi tranşeze disputele administrative, comerciale sau civile, numai prin intermediul instanţelor judecătoreşti, deciziile definitive ale acestora fiind obligatorii de a fi puse în practică, indiferent dacă ne convin sau nu", spune compania aeriană, citată de hotnews.ro.

În al doilea rând, afirmă compania, având în vedere faptul că, după lecturarea PVCC nr.935562/14.06.2022, precum şi a Raportului de analiză şi stabilire a sancţiunii nr. 04 în data de 12 Iulie 2022 (RASS nr.04/12.07.2022) ambele emise de ANPC, a constatat faptul că, "în opinia noastră, există indicii temeinice privitoare la săvârşirea de către funcţionarii ce au întocmit şi semnat respectivele documente, a infracţiunii de abuz în serviciu prevăzută de art. 297, alin. 1, Cod Penal şi, având în vedere caracterul strategic al aviaţiei civile pentru securitatea oricărei ţări, cu atât mai mult a unei ţări membre NATO, a infracţiunii de comunicare de informaţii false, prevăzută de art. 404, Cod Penal, vom formula o plângere penală în acest sens, solicitând unităţii de parchet competente să realizeze verificările necesare pentru a verifica existenţa sau inexistenţa infracţiunilor menţionate mai sus".

Ce mai spune compania Blue Air

În final, pentru cei:

- peste 30 de milioane de pasageri transportaţi în siguranţă de Blue Air din 2013, anul înfinţării acestei entităţi juridice (din care, 3.580.000 pasageri transportaţi între luna Martie 2020 şi luna Iulie 2022, cea mai neagră perioadă a industriei aviatice mondiale),

- pentru cei peste 750.000 pasageri care au achiziţionat bilete la Blue Air şi pe care îi vom transporta în perioada Iulie - 31 Decembrie 2022,

- pentru angajaţii Blue Air care au rezistat în condiţii de muncă incredibil de grele, cu perioade lungi de şomaj tehnic şi întârzieri la plata salariilor,

- pentru piloţii Blue Air care au fost primii care au răspuns solicitărilor autorităţilor române şi au zburat în în China la începuturile pandemiei pentru a aduce echipamentele necesare luptei cu pandemia de COVID - 19,

- pentru însoţitorii de bord Blue Air care, în ciuda celor 2,5 ani extraordinari din punct de vedere profesional şi personal, s-au oferit voluntar la prima solicitare pentru a ajuta cealaltă companie naţională de aviaţie, TAROM S.A., în vederea efectuării zborurilor programate de aceasta, ca urmare a lipsei de personal navigant a acestei companii,

- pentru tehnicienii Blue Air care au menţinut în condiţii de deplină siguranţă flota de aeronave a companiei, fiind cei care, într-un mod absolut unic, au transformat avioane de pasageri în avioane cargo pentru aducerea bunurilor medicale de primă necesitate din China,

- pentru cele peste 1.000 de companii partenere care ne-au fost alături în această perioadă extraordinar de dificilă şi care pot depune mărturie pentru eforturile extraordinare pe care management-ul şi acţionarii Blue Air le-au făcut şi le fac în continuare pentru a evita colapsul financiar al acesteia,

- pentru opinia publică din România,

Suntem nevoiţi să facem următoarele precizări, care subliniază, în opinia noastră, caracterul profund ilegal şi discriminatoriu al acţiunii ANPC împotriva Blue Air:

1. În comunicatul de presă al ANPC din data de 15 Iunie 2022 (precum şi în comunicările personale ale Preşedintelui ANCP, dl. Horia Constantinescu) se comunică, în fals, faptul că "Astfel, în perioada analizată de comisarii ANPC, mai exact începând cu 30 aprilie 2021 (momentul ridicării majorităţii restricţiilor de zbor impuse de pandemia de Covid - 19) ....." (Sublinierea ne aparţine);

2. În comunicatele de presă ale ANPC din data de 15 Iunie 2022 şi 13 Iulie 2022, precum şi în PVCC nr.935562/14.06.2022 şi RASS nr.04/12.07.2022, se face o afirmaţie incompletă, cu rea credinţă, menită să inducă în eroare opinia publică şi, ulterior, instanţele de judecată, în sensul în care se spune că " .... operatorul economic a anulat 11.289 de zboruri. Acestora le corespund 178.405 rezervări.....", fără a se menţiona, absolut în niciun mod, faptul că la data efectuării controlului de către ANPC, Blue Air a pus la dispoziţia acestei instituţii dovezile necesare care demonstrau faptul că 107.674 de pasageri care au făcut parte din grupul de pasageri cu zboruri anulate, fuseseră deja despăgubiţi sau compensaţi cu o formă de plată acceptată de respectivii pasageri, iar până la sfârşitul anului 2022 erau programaţi la despăgubire alţi 30.000 de pasageri, până la expirarea perioadei de concordat preventiv, respectiv luna Iulie 2023, absolut toţi pasagerii din grupul menţionat de ANPC urmând a fi despăgubiţi în întregime.

Deşi suntem absolut de acord că fiecare pasager este important şi merită despăgubit de Blue Air atunci când este prejudiciat din culpa noastră, dorim să menţionăm faptul că pasagerii rămaşi de despăgubit la acest moment reprezintă 1,97% din totalul pasagerilor transportaţi de Blue Air în perioada Martie 2020 - Iulie 2022!

3. Caracterul profund discriminatoriu al comunicatelor de presă ale ANPC din data de 15 Iunie 2022 şi 13 Iulie 2022, precum şi ale PVCC nr.935562/14.06.2022 şi RASS nr.04/12.07.2022 este dat de faptul că reprezentanţii acestei instituţii au la cunoştinţă în mod detaliat de toate anulările de curse aeriene efectuate de celelalte companii aviatice care îşi desfăşoară activitatea în România, înţelegând însă să îşi îndrepte "atenţia" şi să amendeze, cu amenda maximă prevăzută de lege, exclusiv Blue Air, în condiţiile în care putem face oricând dovada faptului că nu suntem, în absolut niciun caz, compania cu cele mai multe zboruri anulate!

4. Ca urmare a faptului că reprezentanţii Blue Air nu au înţeles să acceseze, în absolut niciun mod, la propuneri mai mult sau mai puţin voalate, venite din partea Preşedintelui ANPC dl. Horia Constantinescu care ne comunica faptul că, cităm " .... pot fi evitate costurile amenzii, dar trebuie să găsim soluţii pentru un minim de 10-20% din sumă care să acopere stresul comisarilor din ANPC care sunt terorizaţi de plângeri faţă de Blue Air" sau cele venite din partea Directorului General ANPC, dl. Paul Silviu Anghel, care ne indica în discuţiile oficiale avute ce fel de ceasuri scumpe îi plac, aceştia au coordonat şi condus aceste abuzuri împotriva Blue Air, ignorând absolut toate motivele de fapt care au condus la scăderea cifrei de afaceri a acestei societăţi de la 415.000.000 EUR în anul 2019 (an în care Blue Air a transportat peste 4.500.000 de pasageri) şi a realizat profit operaţional, la aproximativ 125.000.000 EUR în anul 2021, incluzând şi operaţiunile din Italia (an în care Blue Air a fost lăsat să transporte un număr de doar 1.648.024 pasageri) şi pierderi care, începând cu luna Martie 2020 şi până în luna Martie 2022, depăşesc suma de 125.000.000 EUR!

De asemenea, în ciuda solicitărilor formale ce ni s-au adresat, de a, cităm, "Da date de la Wizz Air, Ryan Air sau Tarom, să ne ducem şi peste ei" am refuzat să furnizăm orice fel de date considerând că acestea există din abundenţă în spaţiul public, fiind evident faptul că funcţionarii din cadrul ANPC au avut o singură ţintă, şi anume Blue Air, considerând probabil că, nefiind o companie de stat sau neavând în spate fonduri uriaşe de investiţii, suntem o ţintă mult mai uşor de convins să "colaborăm", în sensul celor menţionate în paragraful anterior.

Pentru toate motivele arătate mai sus şi pentru că suntem ferm convinşi că nu avem absolut nicio culpă în izbucnirea pandemiei de COVID - 19, ştim absolut sigur că nu suntem cei care am introdus numeroase valuri de restricţii care au condus la anularea a zeci de mii de planuri de zbor, că nu ne-am dorit niciodată ca cifra de afaceri sa scadă cu 65-70% şi să fim nevoiţi să reducem flota de aeronave de la 33 unităţi la 13 şi că ştim în detaliu motivele pentru care principalul furnizor de aeronave al Blue Air a pus pe hold livrările celor 5 noi unităţi de BOIENG 737 - MAX de existenţa cărora se leagă anulările de zboruri din anul 2022, asigurăm opinia publică din România, pe pasagerii Blue Air, pe angajaţii şi creditorii societăţii, că vom depune absolut toate eforturile legale necesare pentru înlăturarea abuzului săvârşit de funcţionarii din cadrul ANPC care au întocmit şi semnat PVCC nr.935562/14.06.2022 şi RASS nr.04/12.07.2022.

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. Low costurile sunt jegul industriei aeronautice. Nicio amenda nu e suficienta pentru acesti jecmanitori penibili. Nu am zburat niciodata si nu voi zbura vreodata cu low-cost. Bleah!!!!

    Nu o sa fac niciun comentariu cu privire la amenda primită deși mi se pare uriașă și destabilizatoare pentru orice companie !

    Menționez ca sunt unul dintre "beneficiarii" anularii de zboruri Blue Air !  

    Cu toate acestea precizez ca am zburat cu ei și am fost foarte mulțumit! 

    Cu siguranță voi mai zbura ! 

    Le doresc din tot sufletul sa și revină cât mai curând cu putință! 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Apanova
BTPay
Electromagnetica
arsc.ro

Curs valutar BNR

30 Sep. 2022
Euro (EUR)Euro4.9490
Dolar SUA (USD)Dolar SUA5.0469
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.1652
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.6367
Gram de aur (XAU)Gram de aur270.7253

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

ccib.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
cnipmmr.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro