Blum România marchează, în 2025, 30 de ani de prezenţă pe piaţa locală, timp în care a investit constant în extinderea reţelei de parteneri, în dezvoltarea profesională a clienţilor şi în alinierea la tendinţele internaţionale, potrivit unui comunicat al companiei.
Parte a grupului austriac Julius Blum GmbH, furnizor de soluţii de feronerie pentru mobilier, Blum şi-a început activitatea în România în 1995, într-o perioadă de tranziţie a pieţei de mobilier, introducând pe plan local produse inovatoare, balamale, glisiere, sisteme de ridicare, sisteme de compartimentare, cu accent pe durabilitate, ergonomie şi design funcţional. Astăzi, produsele Blum sunt utilizate de mii de producători locali, de la ateliere mici până la fabrici mari.
Andrei Emil Miinea, director general al companiei, declară: ”Privind în urmă, cei 30 de ani Blum în România au fost marcaţi de parteneriate autentice şi de o dorinţă constantă de a aduce valoare adăugată în industria locală. Privind spre viitor, ne dorim să continuăm pe acelaşi drum cu încredere, responsabilitate şi dorinţa de a inova. Le mulţumim partenerilor şi clienţilor noştri pentru încrederea oferită, iar echipei Blum pentru angajamentul şi profesionalismul de zi cu zi”.
Printre realizările Blum România se numără, conform sursei citate: un portofoliu complet de produse - de la sisteme clasice de balamale, până la tehnologii de mişcare silenţioasă, feronerie invizibilă şi accesorii care optimizează spaţiul de locuit; centre de training şi educaţie - Blum operează în Otopeni un showroom şi centru de formare tehnică unde sute de producători, tâmplari şi distribuitori participă anual la sesiuni specializate; prteneriate strategice - o reţea solidă de distribuitori şi colaborări extinse cu producători de mobilier şi designeri de interior, inclusiv extinderea în Republica Moldova, începând cu 2024.
Compania are propria platformă digitală, un ecosistem de unelte, şabloane şi ghiduri pentru prelucrarea profesională a produselor Blum.
Blum România menţionează că, faţă de 2015, cifra de afaceri a evoluat în sens pozitiv şi organic, iar numărul de angajaţi s-a dublat.
Noile direcţii strategice anunţate de companie sunt: lansarea Centrului de Excelenţă - un proiect care va include săli de conferinţă pentru evenimente naţionale şi internaţionale, spaţii moderne de training şi un laborator de inovaţie, transformând România într-un hub regional de educaţie în feronerie şi design de mobilier; dezvoltarea produselor smart - precum AMPEROS, un sistem modular de alimentare electrică integrat în mobilier, pregătit să susţină viitorul caselor inteligente; Cabinet Configurator - platformă de configurare digitală adaptată tâmplarilor români, care reduce erorile şi optimizează procesul de producţie; sustenabilitate activă - 90% din deşeuri reciclate, reducerea amprentei de carbon, investiţii în transporturi ecologice şi produse concepute pentru durabilitate.
Opinia Cititorului