Daimler şi BMW au făcut astăzi, un pas înainte, în ceea ce priveşte parteneriatul lor, împărţind costurile pentru tehnologiile de automatizare de nivel înalt, chiar dacă fiecare constructor de automobile depune eforturi separate pentru a crea autoturisme complet autonome.
Costul enorm al proiectării şi construirii de vehicule controlate computerizat, a determinat deja Honda să-şi unească eforturile cu General Motors, în timp ce Volkswagen continuă discuţiile cu Ford pentru a realiza o nouă gamă de autovehiculele autonome, scrie Reuters.
BMW şi Daimler şi-au dezvoltat parteneriatul din motive similare, a declarat Michael Hafner, şeful departamentului de cercetare şi dezvoltare self-driving al Mercedes-Benz, într-un post de pe blog, care a însoţit astăzi, un comunicat de presă comun al companiilor. "Am învăţat că dezvoltarea acestor sisteme este precum urcatul pe munte", a spus el. "Primii câţiva metri de la bază par uşori. Dar cu cât vă apropiaţi mai mult de obiectiv, cu cât aerul din jur devine mai subţire, cu atât mai multă forţă este necesară pentru fiecare pas în parte şi cu atât mai complexe vor deveni provocările pe care trebuie să le rezolvaţi." adaugă Hafner.
Distribuirea provocărilor tehnologice şi financiare ale conducerii automate a însemnat un pas logic, a declarat Hafner, astfel încât BMW şi Daimler vor dezvolta în comun tehnologia care să permită conducerea automată pe autostrăzi.