Greenpeace România a lansat, marţi, raportul "Mobilitate durabilă în Bucureşti, material pregătit de Institutul Wuppertal pentru Climă, Mediu şi Energie, se arată într-un comunicat remis Redacţiei noastre.
Potrivit raportului, Bucureştiul a fost comparat cu oraşe ca Berlin, Londra, Viena, Paris, Amsterdam, Madrid etc. în ceea ce priveşte transportul public, siguranţa rutieră, calitatea aerului, managementul mobilităţii şi mobilitatea activă.
Per total, Bucureştiul s-a clasat pe locul 13 din cele 14 oraşe analizate, pe baza punctajului obţinut pentru fiecare indicator.
La indicatorii siguranţă rutieră, calitatea aerului şi mobilitate activă (deplasare nemotorizată - mersul pe jos, cu bicicleta, skateboard, role etc), Bucureştiul s-a clasat pe penultimul loc, iar la capitolul managementul mobilităţii, chiar pe ultimul loc.
În aceste domenii este nevoie de îmbunătăţiri concrete precum dezvoltarea infrastructurii pentru pietoni şi biciclişti, combaterea parcatului ilegal pe trotuare, extinderea spaţiilor verzi urbane, precum şi prioritizarea în trafic a mijloacelor de transport public, prietenoase cu mediul, pentru a reduce durata călătoriei şi, prin urmare, pentru a creşte atractivitatea lor pentru localnici şi navetişti.
Politicile care ar putea ameliora situaţia actuală a transporturilor şi mobilităţii Bucureştiului ar trebui să abordeze, în primul rând, ponderea ridicată a transportului motorizat privat din oraş. Aceasta implică, de exemplu, un sistem de gestionare a parcării mai eficient şi dezvoltarea şi modernizarea în continuare a infrastructurii pietonale şi pentru biciclete din Bucureşti într-o reţea integrată mai confortabilă, durabilă şi atractivă. Mobilitatea activă performantă se traduce printr-un număr mai mic de vehicule folosite pe stradă, congestionare redusă, străzi mai sigure şi un nivel mai bun al calităţii aerului.
Alin Tănase, coordonator de campanii Greenpeace România, a declarat: "Locul codaş ocupat de Bucureşti este rezultatul mai multor motive. Acesta prezintă cel mai ridicat nivel de congestionare dintre cele 14 oraşe analizate, cu o cotă de deplasări zilnice cu vehicule private de 48 % şi o pondere relativ mică de mobilitate activă de doar 16 %. În plus, spaţiul verde pe cap de locuitor în capitală este sub 10mp, în timp ce norma UE este de 26mp/capita."