Cardul Apple, lansat în septembrie, este investigat de o autoritate de reglementare de pe Wall Street în urma unei acuzaţii de discriminare de gen făcută pe un tweet viral, referitoare la modul în care este stabilită limita de creditare, relatează Business Insider.
Programatorul web şi autorul David Heinemeier Hansson a scris pe Twitter că i s-a oferit o limită de creditare de 20 de ori mai mare decât soţiei sale, chiar dacă cei doi au depus declaraţii de taxe comune, iar ea are un scor de creditare mai ridicat. Atunci când Hansson a contactat reprezentanţii de customer service ai Apple, aceştia l-au respins.
După ce a contactat serviciul pentru clienţi, Hannsson a spus că reprezentanţii companiei i-au explicat că este rezultatul algoritmului şi au insinuat că este o problemă cu cererea soţiei sale.
Tweet-urile, dintre care primul a primi 12.000 de like-uri şi 5.000 de repostări, a atras între timp atenţia unor personalităţi, între care co-fondatorul Apple Wozniak, care a scris că a avut o experienţă similară când a aplicat pentru cardul Apple împreună cu soţia sa.
Ca reacţie, o autoritate de reglementare pe pe Wall Street lansează o investigaţie oficială a algoritmului prin care banca Goldman Sachs stabileşte creditul pentru cardul Apple, a relatat Bloomberg.
Goldman Sachs a negat într-un comunicat că ar exista practici discriminatorii în determinarea şi stabilirea limitelor de creditare.