Românii preferă tot mai mult cumpărăturile online în perioada reducerilor de Black Friday, iar 7 din 10 spun că vor achiziţiona produse din marketplace-uri precum eMAG sau Altex, unde caută cele mai bune oferte, potrivit celui mai recent sondaj Cargus transmis redacţiei.
Preţul rămâne principalul criteriu de achiziţie pentru 88% dintre respondenţi, urmat de costul transportului (26%) şi recenziile altor clienţi (22%). Doar 2 din 10 români spun că vor căuta reduceri în magazinele fizice, în timp ce aproape jumătate verifică şi site-urile magazinelor specializate.
Sondajul arată că românii devin mai răbdători şi înţeleg aglomeraţia din perioada campaniilor. 44% sunt dispuşi să aştepte livrarea până la 7 zile, 10% chiar mai mult dacă termenul este comunicat transparent, iar doar 15% ar plăti extra pentru livrarea în aceeaşi zi. Tinerii din generaţia Z sunt mai flexibili - aproape o treime ar accepta o întârziere mai mare de o săptămână, atâta timp cât primesc informaţii clare despre livrare.
„Black Friday nu mai este despre goana după reduceri, ci despre alegeri chibzuite şi valoare reală. Românii aleg cu atenţie magazinele şi produsele, iar bugetele sunt mai calculate. Ne aşteptăm la o creştere de aproximativ 40% a numărului de livrări faţă de o perioadă obişnuită şi la un vârf de peste 70% într-o singură zi”, a declarat Belgin Bactali, CEO Cargus.
Aproape 64% dintre respondenţi plănuiesc să cheltuiască sub 1.000 de lei, iar 4 din 10 spun că vor cumpăra mai puţin decât în 2024. În topul preferinţelor se află electronicele şi electrocasnicele (50%), urmate de haine şi accesorii (27%), produse pentru casă şi grădină (20%) şi cosmetice (17%).
Sondajul Cargus a fost realizat în perioada august-septembrie 2025, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional de 1.036 de respondenţi din mediul urban, analizând tendinţele de consum şi comportamentele de achiziţie din sezonul reducerilor.





















































Opinia Cititorului