Cargus a înregistrat o creştere de 15% a volumelor de colete de Black Friday, din weekendul 7-10 noiembrie, faţă de aceeaşi perioadă din 2024, conform unui comunicat de presă remis redacţiei, din care urmează să relatăm. În total, compania a livrat aproape jumătate de milion de colete pe zi la nivel naţional. Rezultatele confirmă o evoluţie pozitivă a pieţei de e-commerce şi o eficienţă operaţională ridicată în perioada cu cele mai mari vârfuri de livrări din an.
Cele mai mari creşteri de volume au fost înregistrate în Bucureşti, unde livrările au crescut cu 22%, urmat de Cluj- Napoca, cu 5,5%, Timişoara, cu 5%, şi de oraşele Iaşi, Braşov şi Constanţa, unde avansul a fost de aproximativ 4%, potrivit datelor Cargus. În această perioadă, românii au comandat în special articole de îmbrăcăminte şi încălţăminte pentru sezonul de iarnă, urmate de produse de tehnologie, anume televizoare, gadgeturi, accesorii şi de anvelope, o categorie care înregistrează constant creşteri în această perioadă a anului.
„Rezultatele de anul acesta confirmă că investiţiile în infrastructură, tehnologie şi parteneriate internaţionale se traduc direct în performanţă operaţională şi creştere sustenabilă. Dinamica pozitivă din ultimele două luni a fost generată în principal de clienţii internaţionali integraţi în reţeaua Cargus, iar infrastructura noastră logistică este pregătită să susţină aceste volume în creştere. Peste 90% dintre coletele Cargus ajung la destinaţie în 24-48 de ore, chiar şi în cele mai aglomerate perioade”, subliniază Belgin Bactali, CEO al firmei Cargus.
De Black Friday Internaţional, programat pe 28 noiembrie, Cargus se aşteaptă la un nou vârf de activitate generat de clienţii internaţionali, cu volume cel puţin la nivelul din weekendul precedent, adică o creştere de aproximativ 15% faţă de o perioadă obişnuită. Compania anticipează, de asemenea, un ritm ridicat al comenzilor până în data de 23 decembrie, odată cu apropierea sărbătorilor de iarnă.
Pentru cei mai mulţi români, Black Friday este mai degrabă o ocazie de a face achiziţii utile în acest an decât un maraton al ofertelor. Aproape o treime (30,5%) au spus că sunt atraşi în continuare de reducerile mari, însă un sfert (25,5%) folosesc perioada pentru a cumpăra articole pe care le-au amânat din motive de preţ, în timp ce 13% vor face cumpărături necesare imediat, potrivit celui mai recent sondaj Cargus, pe un eşantion de 1.036 de respondenţi din mediul urban. Preţul rămâne cel mai important criteriu de selecţie a produselor cumpărate pentru 88% dintre respondenţi, urmat de costul transportului (26%) şi recenziile altor clienţi (22%). 14% dintre respondenţi iau în calcul şi timpul de livrare şi politica de retur atunci când plasează comenzi de Black Friday.
















































Opinia Cititorului