Grupul francez Carrefour a angajat o bancă de investiţii pentru a evalua interesul potenţialilor cumpărători ai operaţiunilor sale din România, într-un moment în care retailerul analizează şi retragerea din Argentina şi Polonia, potrivit presei franceze.
Carrefour a intrat pe piaţa românească în 2001, fiind unul dintre primii retaileri moderni care au contribuit la transformarea sectorului local de comerţ. Discuţiile privind o eventuală vânzare a activelor din Europa Centrală şi de Est se poartă încă din vară, cu un număr restrâns de retaileri şi un fond de investiţii, într-un cadru de discreţie totală, conform aceloraşi surse.
Decizia vine într-un context dificil pentru grupul francez, care înregistrează afaceri de peste 85 miliarde de euro anual, dar se confruntă cu o piaţă în continuă schimbare, influenţată de noile comportamente de consum şi de tranziţia către formate de magazine mai eficiente.
În luna iulie, Carrefour a anunţat vânzarea operaţiunilor din Italia către producătorul de alimente şi băuturi NewPrinces, tranzacţie ce vizează 1.188 de magazine şi care a fost motivată de pierderile operaţionale înregistrate anul trecut, de 67 milioane de euro. Potrivit comunicatului de presă al grupului, această mutare va contribui la îmbunătăţirea profitabilităţii.
În prezent, Carrefour România operează peste 450 de magazine în 113 oraşe, conform datelor oficiale şi informaţiilor din presa economică.
























































1. probabil, dupa Cora si Mega Image
(mesaj trimis de anonim în data de 24.10.2025, 13:25)
raman magazinele familiei schwartz lidl si kaufland cei mai mai importatori din Romania ,aduc doar gunoi ,toata marfa lor este un gunoi de la un capat la altul ,