CĂTĂLIN DRULĂ:"Premierul Ciucă ne anunţă azi că se va încerca a cincea oară realizarea autostrăzii Ploieşti-Braşov"

V.G.
Politică / 19 august 2022

"Premierul Ciucă ne anunţă azi că se va încerca a cincea oară realizarea autostrăzii Ploieşti-Braşov"

Preşedintele USR Cătălin Drulă a catalogat faptul că premierul Nicolae Ciucă a anunţat că va fi încercată pentru a cincea oară realizarea autostrăzii Ploieşti-Bucureşti, prin parteneriat public-privat, drept "definiţia nebuniei", relatează News.ro.

"Definiţia nebuniei: premierul Ciucă ne anunţă azi că se va încerca a cincea oară realizarea autostrăzii Ploieşti-Braşov prin parteneriat public-privat! Ultima încercare a făcut-o doamna Dăncilă prin ilustrul coordonator de mari proiecte Vâlcov. Cu rezultat previzibil: ZERO. Înainte a mai încercat Ponta (2014). Mai înainte, PDL-PNL (2007-2008). Şi mai înainte, tot PSD, Năstase (2004). O serie complet previzibilă de eşecuri, pentru că se bazează pe o balivernă: că vine privatul face autostrada din banii lui şi apoi şi-i recuperează din taxa de autostradă. Ultima încercare serioasă (cea din 2014), a demonstrat cu consultanţă financiară pe bune că această recuperare e în procent de 5-10%. Restul de 90% trebuie să îi acopere statul. Care, de fiecare dată când se ajunge la asta, zice smiorc şi anulează PPP-ul", a scris Cătălin Drulă, astăzi pe Facebook.

El a mai spus că problema cea mai mare este că nicio firmă din lumea asta nu îţi poate da un preţ corect pentru autostradă înainte să facă studiile şi proiectarea.

"Acelaşi kilometru de autostradă poate costa 10 milioane de euro sau 100 de milioane de euro în funcţie de natura terenului şi de soluţiile constructive alese (viaduct, tunel, etc). Până nu ai un proiect definit, nu poţi da clientului un preţ. De aceea, de 31 de ani încoace problema e aceeaşi, că nu avem un proiect tehnic făcut pentru autostrada asta. Abia în 2021, anul trecut, am semnat contractul pentru realizarea proiectării "la cheie". Începuse bine. De când am plecat nu s-a mai întâmplat nimic. În cadrul contractului nu s-a progresat nici măcar până la faza de alegere a unui traseu. Toate termenele sunt depăşite. În loc să se concentreze pe contractul de proiectare, să-l ducă la sfârşit în termenele semnate şi să putem construi în sfârşit autostradă, Grindeanu şi cu Ciucă blochează proiectul şi anunţă soluţia magică... facem a 5-a oară PPP. Ce blestem pe România să îi aibă pe Păcală şi Tândală la cârma infrastructurii!", a explicat Drulă.

Liderul USR a mai acuzat că Guvernul nu a fost în stare să finalizeze faza de analiză de trasee.

Pe scurt

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Conferinţa “Securitatea cibernetică”
Avocat Ianul Alexandra
Electromagnetica
BTPay
cautavocat.ro
danescu.ro
arsc.ro
Gala Regista 2023

Curs valutar BNR

08 Feb. 2023
Euro (EUR)Euro4.8962
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5550
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.9559
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.5088
Gram de aur (XAU)Gram de aur275.4827

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro