Abonament gratuit
Videoconferinţa “Afaceri în agricultură”Videoconferinţa “Afaceri în agricultură”

Ce promisiuni au făcut pentru Bucureşti Gabriela Firea, Nicuşor Dan şi Traian Băsescu

J.P.
Politică /

Ce promisiuni au făcut pentru Bucureşti Gabriela Firea, Nicuşor Dan şi Traian Băsescu

Gabriela Firea, Nicuşor Dan şi Traian Băsescu sunt candidaţii cu cele mai mari şanse de a ocupa fotoliul de primar general al Capitalei, din cei 18 care şi-au depus candidaturile. Gabriela Firea, pornind cu avantajul primarului în funcţie, şi-a centrat campania electorală pe proiectele realizate în 4 ani, cu inaugurări, repartiţii de locuinţe sociale, deschiderea Pasajului Ciurel, autobuze noi etc. Aceasta nu a prezentat un program electoral, ca în 2016, dar a declarat că va continua ce a început, cu companiile municipale, modernizarea sistemului de termoficare, a transportului public, stimulentele şi ajutoarele acordate în primul mandat, relatează Hotnews.ro.

Ca proiecte de infrastructură, Firea promite că va face Penetraţia spre A1, Străpungerea Nicolae Grigorescu, străpungerea Drumul Săbăreni-Centura Bucureşti, Străpungere Valea Cascadelor-Prelungirea Ghencea, pasaje pe Şoseaua Andronache şi Petricani, lărgire Şos. Bucureşti Măgurele. Sloganul de campanie "Firea oamenilor".

Nicuşor Dan şi-a făcut campanie pornind de la ce nu a făcut Gabriela Firea, a arătat un Bucureşti în paragină, prost gospodărit după 4 ani de administraţie PSD, a arătat "jaful" din companiile municipale şi angajările făcute la acestea (foşti angajaţi ai Primăriei Voluntari, apropiaţi ai primarului, fini etc) - "caracatiţa Firea". Cele mai importante puncte din programul electoral sunt: înfiinţarea unei linii de metrou de suprafaţă pe actuala infrastrucură CFR, construirea a 15 parcări park&ride la principalele intrări în oraş, Centura Verde a Bucureştiului şi o pădure urbană de 20 ha în spatele stadionului Ghencea, înlocuirea a 300 km de conductă din reţeaua principală de termoficare. Pe social, cele mai importante promisiuni sunt: menţinerea ajutorului social pentru persoanele cu handicap şi acordarea unui ajutor pentru părinţii care nu prind loc la grădiniţele de stat ca să-şi dea copiii la privat. Sloganul de campanie: "Împreună construim noul Bucureşti".

Pilonul principal al campaniei lui Traian Băsescu a fost experienţa pe care acesta o are ca fost primar general, preşedinte şi europarlamentar. Acesta a declarat la lansarea candidaturii că în 16 ani de când a plecat de la Primăria Capitalei lucrurile au rămas unde le-a lăsat. Pe partea de infrastructură, Băsescu propune făcute 4 pasaje, la Răzoare, la Banu Manta, Arcul de Triumf şi Piaţa Romană, două mari parcări la Gara de Nord şi la Piaţa Constituţiei, parcări subterane între blocuri, parcări la cele 6 mari intrări în Bucureşti şi conectarea acestora cu transport în comun electrificat. Pentru sistemul de termoficare, ca să limiteze pierderile, acesta vrea să construiască o conductă uriaşă prin caseta Dâmboviţei, ca să conecteze CET SUD cu CET Grozăveşti şi două centrale noi în Titan şi Aviaţiei. Băsescu mai vrea să lanseze un program prin care bucureştenii să-şi pună panouri solare pe balcon, ca să aibă apă caldă vara.

Ce promite Gabriela Firea (PSD)

Gabriela Firea nu a prezentat un program electoral, ca în campania din 2016, însă promite că va fi "primarul oamenilor" şi va continua proiectele începute, va continua cu companiile municipale şi va ajutoarele date în primul mandat.

În urmă cu câteva zile a prezentat ce proiecte de infrastructură va face în următorii ani pentru reducerea traficului şi a poluării:

Penetraţia Splaiul Independenţei - Ciurel - Autostrada A1, etapa II, între Podul Ciurel şi bd. Uverturii.

Un Pasaj pe Şos. Petricani, peste calea ferată.

Un pasaj cu două benzi pentru fiecare sens de circulaţie, trotuare, iluminat public modern pe Şoseaua Andronache.

Supralărgire Bd. Prelungirea Ghencea - se lucrează pe tronsonul strada Braşov - Râul Doamnei - întregul tronson va fi finalizat până la sfârşitul anului. În etapa următoare vor fi realizate exproprierile şi demolările între Strada Râul Doamnei şi Valea Oltului. Se va realiza o arteră modernă, lungă de aproape 6 kilometri, cu linie dublă de tramvai, 2 benzi de circulatie pe sens, piste pentru biciclişti, trotuare şi spaţii verzi. Lângă Şoseaua de Centură va construi o parcare cu 300 de locuri şi staţie pentru tramvai.

Străpungere Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu, etapa II ce presupune lărgirea la trei benzi pe sens a străzii Iuliu Haţieganu, între pasaj şi Calea Vitan. Noua arteră va avea o lungime de 1,3 kilometri, 6 benzi şi 3 staţii de autobuz. Lucrările se estimează că vor costa aproape 15 milioane de euro.

Străpungere Drumul Săbăreni - Centura Bucureşti - proiectul presupune construirea unei noi legături spre Şoseaua de Centură, prin prelungirea arterei Drumul Săbăreni. Practic, şoferii vor putea ieşi din Capitală prin Calea Giuleşti. Această nouă ieşire din Bucureşti va ajuta la decongestionarea celorlalte trei, care există în prezent în zonă: Şoseaua Bucureşti-Târgovişte, Şoseaua Chitilei şi Bulevardul Iuliu Maniu.

Lărgire Şoseaua Bucureşti - Măgurele - Proiectul prevede lărgirea la două benzi pe sens, cu piste pentru biciclişti şi trotuare generoase, a străzii care face legătura între Capitală şi oraşul Măgurele.

Străpungere Valea Cascadelor - Prelungirea Ghencea - Proiectul presupune realizarea unei noi legături între trei artere importante din Vestul Capitalei. Practic şoferii vor putea ajunge direct din Bulevardul Iuliu Maniu în Bulevardul Prelugirea Ghencea. Legătura propusă va pleca de la intersecţia străzii Valea Cascadelor cu Bulevardul Timişoara, pe lângă cartierul ANL Brâncuşi, şi se va opri în Bulevardul Prelungirea Ghencea. În acest moment, şoferii pot ajunge din Prelungirea Ghencea în cartierul Militari doar tranzitând o parte din cartierul Drumul Taberei, aglomerând strada Valea Oltului.

Modernizare Bd. Dimitrie Pompeiu - Primăria Capitalei a semnat deja un contract cu Trustul de Clădiri Metropolitane Bucureşti pentru realizarea documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţie în vederea modernizării bulevardului Dimitrie Pompeiu. Planul este de a reorganiza şi reabilita artera şi de a realiza o legătură directă în strada Barbu Văcărescu, care va beneficia de trotuare largi şi piste pentru biciclişti.

Nod Avionului - Proiectul reprezintă soluţia de infrastructură care închide inelul median de circulaţie din Nordul Capitalei. A fost revizuit studiul de fezabilitate, iar Consiliul General al Municipiului Bucureşti a aprobat indicatorii tehnico-economici. Proiectul presupune realizarea unui nod rutier lung de 1,7 km, din care aproape 500 de metri reprezintă un pasaj suprateran. Costurile sunt estimate la peste 90 de milioane de euro, din care aproape jumătate înseamnă exproprierile necesare în zonă.

Prelungire Strada Braşov - Şoseaua Alexandriei - Proiectul reprezintă o legătură directă între sectoarele 5 şi 6 ale Capitalei şi o închidere a inelului median de circulaţie în această zonă a oraşului. Practic, şoferii vor putea ajunge din Bulevardul Prelungirea Ghencea direct în Şoseaua Alexandriei şi de acolo în Şoseaua de Centură. Tema de proiectare a fost deja aprobată şi a fost dat în lucru studiul de fezabilitate, care va stabili exact culoarul acestei străpungeri.

Lărgire strada Biharia - acces cartier Henri Coandă

Ce promite Nicuşor Dan (PNL-USR-PLUS)

Soluţii pentru trafic

Cel mai important proiect din programul electoral al lui Nicuşor Dan, pentru fluidizarea traficului, este înfiinţarea unei linii de metroul de suprafaţă pe infrastructura CFR existentă, cu bani europeni. Acesta va funcţiona pe şase rute care se vor conecta la cele şase gări principale din oraş. Staţiile metroului de suprafaţă vor corespunde cu intrările în oraş şi vor fi interconectate cu cele ale STB şi Metrorex. l Cele 6 rute propuse pentru metroul de suprafaţă sunt: Gara de Nord - Pipera - Rahova, Gara de Nord - Chiajna - Rahova, Gara de Nord - Otopeni, Otopeni - Pipera - Obor, AFI - Pipera - Obor şi AFI - Jilava - Obor. Frecvenţa metroului de suprafaţă va fi de două-trei trenuri pe oră, fiecare dintre ele cu o capacitate de circa 200 de locuri şi cu o viteză operaţională medie de 40 kilometri pe oră, iar între staţii cu viteză maximă de 80-90 km/h.

Acesta mai propune construirea a 15 parcări park&ride la intrările principale în oraş: 1 Străuleşti (aparţinând Metrorex şi finalizat, dar ineficient exploatat), P2 Pantelimon (aflat în construcţie), P3 Prelungirea Ghencea / Domneşti, P4 Berceni, P5 Pantelimon 2, P6 Căţelu, P7 Titan, P8 Popeşti-Leordeni, P9 Jilava, P10 Bragadiru, P11 Militari, P12 Chitila, P13 Băneasa, P14 Colentina şi P15 Otopeni Aeroport. Cele 15 mari parcări vor fi finanţate din fonduri europene şi vor avea în medie câte 1.000 de locuri de parcare fiecare. Într-o primă fază, ele vor fi amenajate ca parcări la sol, iar imediat ce proiectele vor fi gata, vor fi ridicate construcţii moderne, supraetajate. Utilizatorii sistemului "park & ride" vor fi stimulaţi să folosească marile parcări printr-un sistem de abonamente avantajoase, care va include accesul gratuit la transportul public de suprafaţă şi subteran.

Pentru modernizarea transportului public, Nicuşor Dan promite că:

va moderniza şi extinde linii de tramvai şi troleibuz, astfel încât să fie conectate mai bine cu punctele de intrare în oraş, unde vor exista staţiile metroului de suprafaţă şi cele 15 mari parcări. Traseele vor fi reorganizate, extinse şi optimizate.

un program special pentru tramvaie, făcând în paralel modernizarea liniilor de tramvai, eficientizarea traseelor pentru reducerea timpilor de rulare şi achiziţia de noi tramvaie (de mare capacitate, mai bune).

va lărgi şi moderniza / ecologiza / electrifica flota de autobuze a STB cu alternative electrice sau hibride (reale, nu doar cu numele, precum cele cumpărate de actuala conducere a primăriei)

va transforma autobuze vechi ale STB în troleibuze dotate cu mici baterii electrice, pentru a avea o anumită autonomie de deplasare dincolo de liniile de troleibuz.

va crea benzi unice pe marile bulevarde pentru transportul public şi vom reconfigura trasee de transport pentru a acoperi cererea bucureştenilor la orele de vârf.

va lansa aplicaţii mobile care să ghideze bucureştenii în alegerea traseului de transport în comun şi să estimeze durata călătoriilor.

va demara un program rapid şi unitar de modernizare a staţiilor şi refugiilor STB, pentru un transport public civilizat, european.

va introduce tarifarea integrată pentru transportul de suprafaţă şi transportul cu metroul.

Pentru creşterea fluidităţii traficului, vom realiza un sistem de semafoare, conectate la un server, care iau decizii în timp real în funcţie de fluxurile din intersecţii, micşorând la maxim timpii de aşteptare în trafic şi dând prioritate transportului în comun.

Soluţii pentru reducerea poluării:

Va introduce un program eficient de spălare periodică a străzilor.

Va implementa obligativitatea eliminării dispersiei prafului şi pulberilor provenite din activităţile de construcţii şi demolări, prin procedee precum udarea. În paralel, va responsabiliza şi eficientiza Poliţia Locală pentru monitorizare şi intervenţie în privinţa respectării standardelor de lucru în şantiere.

Va lărgi reţeaua de senzori şi de staţii de monitorizare a aerului.

Va elimina, prin Poliţia locală, locurile în care se depozitează ilegal gunoaie.

Vom verifica respectarea de către gropile de gunoi din proximitatea Capitalei a reglementărilor în privinţa captării gazelor şi limitarea emanaţiilor de dioxid de sulf.

Va identifica terenurile şi imobilele degradate (care sunt un factor major în generarea de praf şi pulberi) şi vom impune proprietarilor, oricare ar fi ei, luarea de măsuri active pentru limitarea impactului negativ de mediu.

Va debloca şi va finaliza Registrul Spaţiilor Verzi.

Va demara proiectul Centura Verde a Bucureştiului

Va crea o pădure urbană în spatele stadionului Ghencea, pe cele 20 de hectare din zonă care aparţin primăriei.

Va introduce colectarea selectivă a deşeurilor utilizând fonduri europene.

Va realiza un sistem adevărat de piste de biciclete în Capitală, cu ajutorul fondurilor europene.

Soluţii pentru sistemul de termoficare:

Accesarea fondurilor europene pentru modernizarea sistemului de termoficare.

Înlocuirea a 300 km de conductă din reţeaua principală, cu alocări financiare prioritare .

Automatizarea completă a punctelor termice.

Continuarea, în paralel cu modernizarea reţelei de termoficare, a investiţiilor pentru eficientizarea energetică a clădirilor private şi publice.

Atragerea de noi clienţi în sistem (noile cartiere rezidenţiale, consumatori industriali, centre comerciale).

Reeşalonarea datoriilor sistemului de termoficare pe baza unei negocieri.

Educaţie

Va construi sau amenaja, în colaborare cu primăriile de sector, cel puţin 30 de creşe şi grădiniţe.

Vom demara, în colaborare cu Guvernul României, construcţia de şcoli.

Va organiza noi programe after-school (şcoală după şcoală) în şcolile bucureştene, cu obiectivul ca la finalul mandatului să existe un astfel de program în cel puţin 150 de şcoli din Capitală.

În contextul unui deficit de locuri în grădiniţe va susţine familiile care doresc să folosească învăţământul preşcolar privat prin acordarea de bonuri valorice pentru grădiniţă.

Sănătate

Realizarea, în parteneriat cu Ministerul Sănătăţii, a unei strategii comune pentru spitalele din Bucureşti.

Digitalizarea reţelei sanitare.

Dotarea instituţiilor medicale cu echipamente moderne prin achiziţii centralizate, care să eficientizeze cheltuirea banilor publici.

Crearea unor centre medico-sociale de sector, care să poată trata urgenţele uşoare chiar în cartier şi să degreveze astfel marile spitale de urgenţă.

Demararea unui program special de monitorizare şi reducere a infecţiilor intra-spitaliceşti

Social

Va realiza un inventar corect al locuinţelor sociale, asigurând accesul familiilor care au cu adevărat nevoie de astfel de locuinţe şi, în paralel, va începe un program de achiziţie / construcţie a locuinţelor sociale.

Va crea servicii de suport şcolar pentru copiii din familii defavorizate, cu risc de abandon şcolar, precum şi programe de tip "a doua şansă" pentru copiii care, din diverse motive, au abandonat şcoala şi trebuie reintegraţi în sistemul educaţional.

Va înfiinţa funcţia de "avocat al bucureştenilor".

Va realiza o reţea municipală de îngrijire şi de asistenţă medicală la domiciliu a persoanelor de vârsta a treia cu mobilitate redusă.

Cu ajutorul marilor magazine, va crea o bancă de alimente la nivelul Capitalei, prin care va ajuta cu alimente pensionarii cu venituri foarte reduse.

Va crea centre pentru seniori în marile cartiere ale Bucureştiului şi va organiza activităţi culturale speciale pentru vârsta a treia în bibliotecile aparţinând administraţiei locale.

Va emite abonamente municipale gratuite pentru seniori, care să le ofere acces la facilităţi culturale şi sportive (teatre, operă, săli de sport, stadioane).

Va menţine, în colaborare cu primăriile de sector, ajutorul pentru persoanele cu dizabilităţi. Va accesibiliza transportul public, instalând rampe electrice. Va demara un program de semnalizare a intersecţiilor pentru persoanele cu deficienţe de văz şi de auz.

Va crea centre de zi care să permită însoţitorilor persoanelor cu dizabilităţi momente de respiro pentru rezolvarea diverselor probleme personale. l Înfiinţarea unor centre speciale pentru tratarea diferitelor dizabilităţi la copii.

Urbanism

Deblocarea / refacerea Planului Urbanistic General (PUG), într-un mod absolut transparent şi bazat pe colaborarea dintre Primăria Generală şi primăriile de sector.

Deblocarea / actualizarea (finanţărilor) Planului Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU) - portofoliul de proiecte pentru spaţiul public din zona centrală.

Conectarea şi sincronizarea datelor, planurilor şi informaţiilor (cadastru, patrimoniu, lucrări publice, trafic) folosind soluţii GIS.l Sincronizarea PUG şi PIDU cu: Planul Integrat de Calitate a Aerului, Planul de mobilitate urbană durabilă 2016-2030, Strategia Culturală a Municipiului Bucureşti 2016-2026.

Nicuşor Dan despre companiile municipale înfiinţate de Gabriela Firea: "Companiile municipale au acum 6-7000 de angajaţi. Salariaţii mulţi sunt la transportul public, la Termoenergetica. Am spus că soluţia e desfiinţarea cu mutarea oamenilor în administraţiilor din care provin. Mai puţin Termoenergetica", a declarat acesta într-un interviu acordat HotNews.ro, recent.

Nicuşor Dan despre bani pentru catedrala Mântuirii Neamului: "Eu vreau să fiu un primar şi pentru bucureştenii care spun că nu vor bani la biserici, şi pentru ceilalţi. E nevoie de o dezbatere publică reală a bugetului atunci când îl aprobăm", a declarat Nicuşor Dan la HotNews.ro.

Nicuşor Dan despre ajutoarele şi stimulentele financiare date de Gabriela Firea: "Voi analiza de la caz la caz. O parte importantă sunt ajutoarele pentru handicap, care sunt binevenite, dar o să încerc o negociere cu primăriile de Sector", a declarat Nicuşor Dan la HotNews.ro.

Ce promite Traian Băsescu (PMP)

Pentru fluidizarea traficului în Bucureşti trebuie făcute 4 pasaje, la Răzoare, la Banu Manta, Arcul de Triumf şi Piaţa Romană, a declarat Traian Băsescu, candidatul PMP la Primăria Capitalei, la interviurile HotNews LIVE. Acesta mai propune construirea a două mari parcări la Gara de Nord şi la Piaţa Constituţiei, parcări subterane între blocuri, parcări la cele 6 mari intrări în Bucureşti şi conectarea acestora cu transport în comun electrificat.

"Traficul are câteva mari probleme, în primul rând fluiditatea, în al doilea rând locurile de parcare. Fluidizarea traficului nu se poate face decât construind parcaje subterane. Primele două care se vor construi vor fi pasajul de la Răzoare ca să descarci traficul de pe Pasajul Basarab, care merge către Drumul Taberei şi către bd. Timişoara şi dincoace, pasajul coboară în Banu Manta şi mai are 100 de metri pe Banu Manta cu două semafoare, de se adună maşinile până în vârful pasajului. Trebuie făcut pasaj ori pe Mihalache, ca să intre de pe Banu Manta traficul de pe pasaj, pe deasupra, sau pasaj subteran la ieşirea de pe pasajul Basarab cu care să te ramifici, o ramificaţie către Piaţa Victoriei şi una către Arcul de Triumf. Nu există altă soluţie să pui în valoare pasajul Basarab. Pasaj la Arcul de Triumf ca să dai traficul dinspre Casa Presei către Charles de Gaulle pe o bretea pe sub parcul Herăstrău sau la dreapta către bd. Turda şi Mărăşti. Astea sunt trei pasaje cheie", a declarat Traian Băsescu.

Candidatul propune şi un pasaj subteran la Piaţa Romană.

"Avem o problemă la Piaţa Romană. Acolo se întâlneşte cu metroul pe aliniamentul bulevardului şi atunci trebuie făcut ceva, un pasaj subteran, dar trebuie văzut care este conflictul cu metroul", a declarat Băsescu.

Întrebat dacă este o soluţie bună, în condiţiile în care acest pasaj va aduce traficul în centrul oraşului, ideea fiind contestată de urbanişti şi ONG-işti, Băsescu spune că şi atunci când a demarat lucrările la Basarab, oamenii s-au opus.

"Când s-a făcut pasajul Basarab îmi veneau toţi locatarii cu preoţi, cu crucea, şi spuneau că o să le treacă maşina prin dormitor. Întotdeauna lucrările de acest tip generează nemulţumirea celor care locuiesc în apropiere şi poate nemulţumirea estetică a unor arhitecţi. Dar Bucureştiul nu poate să moară. În Italia dacă ar fi stat să zică uite, nu e estetic, mă deranjează autostrada asta, tot teritoriul Italiei este un muzeu al Imperiului Roman. Ce făceau italienii? Nu mai construiau autostrăzi, pasaje, stăteau şi se rugau la relicve. Ne rugăm la ele, dar soluţii de trafic trebuie să găsim, că trăim în lumea modernă", a declarat Traian Băsescu.

Băsescu mai propune construirea unor parcări subterane între blocuri, dar şi parcări park&ride la principalele întrări în oraş.

Traficul este blocat consistent de maşinile parcate pe prima bandă sau acolo unde străzile sunt înguste, pe o parte şi pe alta şi abia se circulă printre ele. Aici soluţia sunt parcările. Trebuie să avem două mari la Gara de Nord şi la Piaţa Constituţiei. Marea provocare este dacă avem curaj să facem parcări subterane între blocuri. Nu este confortabil pentru locatari timp de un an cât va dura construirea parcării, dar nu văd ală soluţie pentru Bucureşti, decât parcări subterane între blocuri, lăsăm spaţiu verde între blocuri, pomişori. Asta este soluţia pentru reducerea poluării prin eliberarea traficului şi eliberarea spaţiului public de maşini parcate pentru că oamenii nu au unde parca.

"Trebuie construite parcări la cele şase mari intrări în Bucureşti. Parcări între 5000 şi 10.000 de locuri. Şi dus transportul electric, tramvai sau troleibuz până la aceste parcări", a mai spus Traian Băsescu.

Fostul primar general susţine că problema cea mai mare a Bucureştiului este gunoiul. Acesta propune construirea unui incinerator care să ardă gunoi şi să producă apă caldă şi energie electrică. "Când bate vântul dinspre Glina, în Bucureşti pute. Acea groapă ecologică ne îmbâcseşte aerul. Trebuie investit într-o uzină de procesare a gunoiului menajer. E o uzină care produce energie electrică. Va fi o uzină care se întinde pe hectare. Modelul este suedez. Costă cca 300 de milioane de euro", a declarat Băsescu.

Pentru a rezolva problema sistemului de încălzire centralizată, Băsescu propune construirea unei ţevi cu diametrul de 1000 de mm, prin caseta Dâmboviţei, ca să conecteze CET Grozăveşti cu CET Sud şi să limiteze pierderile reţelei de termoficare.

Acesta mai propune construirea a două centrale termice în cogenerare cu randament de 70-80% în nordul Bucureştiului - Aviaţiei şi în Titan şi demararea unui program prin care bucureştenii să-şi pună panouri solare pe balcon şi să devină independenţi de reţeaua centralizată de încălzire.

"Izolarea locuinţelor este prioritară. În capitală s-au izolat 10% din blocuri" a mai spus Băsescu.

Dacă va fi ales primar general, Traian Băsescu promite că va face un audit la companiile municipale înfiinţate de Gabriela Firea, pentru a vedea unde au ajuns banii publici, apoi le va desfiinţa. În ceea ce priveşte stimulentele financiare acordate de Gabriela Firea, Traian Băsescu spune că le va desfiinţa pe toate, mai puţin programul FIV, fiindcă sunt un proces de cumpărare de voturi. În ceea ce priveşte alocările către Catedrala Mântuirii Neamului, Traian Băsescu este convins că "Patriarhul Daniel are suficiente resurse de finanţare ca să nu mai aibă nevoie de bani de la Primărie".

"Cu companiile municipale trebuie să înţelegem un lucru. Firea (...) a făcut procesul invers pe care eu l-am făcut când am fost primar. Eu am scos companiile municipale şi le-am făcut companii autonome care au început să lucreze pe piaţa liberă, în competiţie cu companiile private şi când au câştigat, când au pierdut, când au dispărut. Firea fiind cu mentalitate profund de stânga dar şi pentru a-şi aduce clientela politică pe funcţii de directori a reînfiinţat aceste companii. Primul lucru care trebuie făcut, înainte de a ne repezi la a le desfiinţa, este un audit financiar şi abia pe urmă desfiinţate", a declarat Traian Băsescu la Interviurile HotNews LIVE.

În ceea ce priveşte stimulentele financiare acordate de Gabriela Firea, Traian Băsescu spune că le va desfiinţa pe toate, mai puţin programul FIV, fiindcă sunt un proces de cumpărare de voturi.

"Nu va rămâne decât ce este strict în lege. Se întâmplă un fenomen, eu tipul ăsta de a arunca cu bani pentru ajutoare sociale şi pentru cine are nevoie şi pentru cine nu are nevoie şi pentru priorităţi şi pentru nepriorităţi, de fapt înseamnă un proces de cumpărare de voturi. În mod categoric voi închide toate aceste programe. Este însă unul singur pe care îl voi menţine şi îl voi finanţa mai mult decât a făcut-o doamna Firea, cel cu FIV-ul", a mai spus Traian Băsescu.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Videoconferinţa FONDURI EUROPENE
DTLAWYERS
BTPay
Nuclearelectrica

Curs valutar BNR

26 Oct. 2020
Euro (EUR)Euro4.8731
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.1224
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.5473
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.3888
Gram de aur (XAU)Gram de aur252.3262

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

AAGES GROUP
Cotaţii Emitenţi BVBCotaţii fonduri mutuale
14 Noiembrie - Noaptea Muzeelor
Legal Accelerators
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatservicii curatenie