CEC Bank a anunţat ieri, pe baza unui sondaj realizat împreună cu comparatorul financiar FinZoom.ro, că 57% dintre români folosesc serviciile de Internet Banking sau Mobile Banking pentru efectuarea de tranzacţii, conform unui comunicat emis redacţiei. Datele arată că 33% dintre respondenţi utilizează aceste servicii în mod curent, săptămânal sau chiar mai des, iar 24,5% le folosesc doar ocazional, mai rar de o dată pe lună.
Studiul arată că peste 63% dintre respondenţi au plătit cumpărături online cu cardul, iar 47% achită în mod constant facturile lunare prin intermediul cardului sau al contului bancar. Alte 27% dintre persoane folosesc aceste canale doar uneori pentru facturi, în timp ce 26% preferă plata exclusiv cash.
În magazinele fizice, aproximativ 40% dintre români combină plata cu cardul şi cash, 37,5% aleg doar numerarul, iar 23% plătesc exclusiv cu cardul. Totodată, peste 38% dintre respondenţi folosesc aplicaţii precum Google Pay sau Apple Wallet pentru plăţi directe cu telefonul - un procent aflat în creştere faţă de anii anteriori.
Sondajul a fost realizat online, pe un eşantion de circa 1.200 de persoane, reprezentativ pentru utilizatorii de internet din întreaga ţară. Dintre aceştia, 58% sunt salariaţi, peste 70% locuiesc la oraş şi 40% au studii superioare sau postuniversitare.
CEC Bank, fondată în 1864, are în prezent cea mai extinsă reţea teritorială din România, cu peste 1.000 de unităţi, şi oferă servicii prin canale multiple - de la reţeaua de sucursale şi ATM-uri până la platformele online şi aplicaţia mobilă CECapp.
Opinia Cititorului