Patru din cinci români (81%) asociază berea cu sărbătoarea de 1 Mai, pe care aleg să o petreacă mai ales cu familia sau prietenii, arată o cercetare de piaţă Reveal Marketing Research realizată la solicitarea Centrului de Studii despre Bere, transmisă printr-un comunicat redacţiei. De altfel, berea este considerată de peste jumătate dintre români (52%) un element important în socializare şi un simbol al atmosferei de sărbătoare.
"Consumată cu moderaţie, berea păstrează un rol valoros în susţinerea unui stil de viaţă echilibrat şi a unei stări emoţionale sănătoase. În urma acestei cercetări de piaţă este evident că berea se va afla pe mesele majorităţii românilor în perioada următoare, contribuind la crearea de momente memorabile. Însă niciodată nu trebuie să pierdem din vedere faptul că valenţa sa socială, indiferent de ocazie, este prezentă doar în condiţiile unui consum responsabil. Să nu uităm că avem şi opţiunea berilor fără alcool, mai ales atunci când trebuie să urcăm la volan, dar vrem totuşi să ne bucurăm de gustul acestei băuturi atât de iubite", a declarat Alin Popescu, Secretar General al Centrului de Studii despre Bere.
Aproape şase din zece români cu vârsta între 35 şi 44 de ani preferă să petreacă 1 Mai în familie sau cu prietenii, fiind segmentul de vârstă care optează cel mai mult pentru această variantă. Unu din doi respondenţi (57%) afirmă că este probabil să consume bere de 1 Mai, această opţiune fiind exprimată de 67% din bărbaţii care au participat la studiu şi de 47% din femeile intervievate.
"Ziua de 1 Mai rămâne una dintre cele mai autentice sărbători în România, în care socializarea, tradiţia grătarului şi berea creează un mix unic de bucurie şi apartenenţă. Cercetarea noastră arată clar că, dincolo de vârstă sau preferinţe, românii găsesc în această zi un prilej de reconectare - cu familia, prietenii, dar şi cu valorile culturale. Berea joacă un rol central în această ecuaţie, fiind percepută nu doar ca o băutură, ci ca simbol al atmosferei de 1 Mai", a declarat Marius Luican, Director General Reveal Marketing Research.
Grătarul rămâne nelipsit din peisajul sărbătorii, fiind preferat de aproape 40% dintre români, mai ales de bărbaţi şi de cei din grupa de vârstă 35-44 ani. În acelaşi timp, tinerii sub 25 de ani animă oraşele şi litoralul, alegând evenimentele şi escapadele la mare ca modalitate de a da startul sezonului estival, potrivit comunicatului.
Opinia Cititorului