Tot mai mulţi părinţi aleg să cumpere online rechizite şi alte produse pentru copii, iar cheltuielile au crescut semnificativ faţă de 2024, potrivit unui sondaj naţional realizat de Cargus, citat într-un comunicat transmis redacţiei.
Studiul arată că 47% dintre părinţii din mediul urban au comandat online rechizite, iar 58% au cheltuit peste 500 de lei, în timp ce pentru 22% dintre familii bugetul a depăşit 1.000 de lei. Aproape jumătate dintre respondenţi (49%) au fost nevoiţi să îşi majoreze bugetul din cauza scumpirilor şi a creşterii TVA, 23% dintre aceştia alocând sume mai mari cu peste 20% faţă de anul trecut.
Deşi atenţi la costuri, părinţii au pus accent pe calitate, 58,4% considerând rezistenţa şi fiabilitatea produselor drept criteriu principal, comparativ cu 33,4% care s-au ghidat exclusiv după preţ. Cele mai cumpărate au fost rechizitele şcolare (88,9%), hainele şi încălţămintea (79,2%), urmate de ghiozdane (48,6%). Produsele electronice au fost achiziţionate doar de 6,6% dintre respondenţi.
În ceea ce priveşte livrările, peste 68% au plasat minimum două comenzi, jumătate dintre părinţi preferând ridicarea din puncte de proximitate, iar 38,2% livrarea la domiciliu. Mai mult de un sfert au dorit livrare în 1-2 zile, iar 52,3% au fost dispuşi să aştepte până la 4 zile.
„Cumpărăturile online au devenit deja un obicei tot mai răspândit pentru familiile din România, mai ales în perioade aglomerate precum începutul de an şcolar”, a declarat Belgin Bactali, CEO Cargus, menţionând extinderea reţelei SHIP & GO.
La începutul acestui an şcolar, aproape 30% dintre părinţi au reclamat stresul cumpărăturilor pe ultima sută de metri, iar 24% s-au declarat îngrijoraţi de riscul grevelor profesorilor, relevă sondajul Cargus realizat în august-septembrie 2025 pe un eşantion de 876 de respondenţi din mediul urban.
Opinia Cititorului