Christian Tour, a obţinut în 2024 venituri din vânzări de peste 792 de milioane de lei, în creştere cu 16% faţă de anul anterior, potrivit unui comunicat emis redacţiei.
Cifra de afaceri netă a companiei a ajuns la 601 milioane de lei, diferenţa de 191 de milioane reprezentând servicii turistice intermediate, care sunt reflectate corespunzător în rezultatele financiare. Anul trecut, compania şi-a mărit şi profitul brut, estimat la 30 de milioane de lei, cu 3 milioane de lei peste cel obţinut în 2023.
"2024 a fost un an de creştere pentru noi, datorită interesului tot mai mare al românilor pentru călătorii, creşterii valorii pachetelor de călătorie achiziţionate dar şi extinderii sezonului estival", spune Cristian Pandel, CEO şi Preşedinte Christian Tour. "În acelaşi timp, a fost un an de investiţii şi de consolidare a companiei, în vederea listării la Bursă, planificate pentru anul viitor. Am preluat structuri sau companii în care eram acţionari, am investit în reţeaua de agenţii, am dezvoltat şi achiziţionat business-uri cheie pentru o creştere sănătoasă pe termen lung."
Printre investiţiile derulate de Christian Tour în 2024, se numără inaugurarea unui nou sediu central în Bucureşti, achiziţia agenţiei specializate pe vacanţe active şi sportive Fresh Meat pentru lansarea diviziei sale de Aventură şi preluarea reţelei de agenţii a TUI Travel Center România. La nivel naţional, în prezent, reţeaua Christian Tour a fost optimizată şi numără 72 de birouri.
La nivel de Grup, Christian Tour Holding, din care fac parte, în principal, tour-operatorul
Christian 76 Tour, compania aeriană AnimaWings şi divizia de transport de persoane
Memento BUS, a înregistrat o o cifră de afaceri de peste 1 miliard de lei, cu o creştere de aproximativ 25% faţă de anul anterior.
Potrivit comunicatului, la aceste rezultate, divizia de turism a contribuit cu 85,41% din total, prin vânzarea de pachete turistice, rezervări de cazări şi bilete de avion. Divizia de transport aerian, AnimaWings, a generat venituri de 12,29%, în urma operării aeronavelor proprii, nou intrate în flotă în ultima parte a anului 2024, iar celelalte divizii au contribuit cu venituri de 2,3%, completând performanţele grupului.
Conform sursei, pentru 2025, compania Christian Tour estimează o creştere a veniturilor din vânzări de 20% şi priveşte piaţa de turism din România cu optimism, dar şi cu prudenţă. Această creştere provine din extinderea operării zborurilor charter cu o capacitate extinsă, disponibile prin
intermediul companiei aeriene a grupului, dar şi din diversificarea şi extinderea ofertei de
produse turistice cu oferte inedite (ex programe Adventure, vacanţe în Laponia, Dubai & Abu Dhabi).
De asemenea, compania va beneficia de pe urma dezvoltării produselor zonale. O aeronavă va fi dedicată full charter pentru zona de vest a ţării - Timişoara - extinzând oferta de destinaţii din aceasta zonă, iar pentru perioada de iarnă se va extinde produsul pe destinaţii charter calde, cu plecări din multiple oraşe (Egipt, Dubai, Tunisia).
"Pentru anul acesta, ne propunem să reducem diferenţa dintre cifra de vânzări şi cifra de
afaceri prin strategii care să încurajeze finalizarea călătoriilor rezervate. Vom continua să
investim în experienţa clienţilor, în tehnologii noi - inclusiv AI - pentru rezervări şi vom
urmări o flexibilitate sporită în pachetele oferite. De asemenea, ne uităm la noi pieţe şi
segmente turistice care să ne permită o creştere sustenabilă şi un grad mai mare de utilizare a rezervărilor", adaugă Cristian Pandel.
Opinia Cititorului