Consiliul Naţional al Audiovizualului a adoptat, miercuri seara, după o dezbatere maraton de zece ore, o decizie de modificare şi completare a Codului de reglementare a conţinutului audiovizual, relatează Agerpres.
'A fost un cod foarte greu, o muncă foarte lungă, am ascultat pe toată lumea şi cred că cel mai important de menţionat este că este un cod mult mai aproape de realitate, curajos şi care aduce nu doar clarificări care ţin de radiodifuzori, ci vine şi în întâmpinarea protejării publicului', a declarat, la finalul şedinţei, vicepreşedintele Consiliului, Valentin Jucan.
Conform sursei, prevederile noului cod se aplică şi serviciilor media la cerere, inclusiv cele referitoare la protecţia minorilor.
'Printre dispoziţiile importante ale deciziei se numără cele legate de interdicţia apariţiei în spoturile publicitare la jocurile de noroc a personalităţilor publice din domenii diverse (sport, ştiinţă, sau persoane cu notorietate în mediul online), ca şi interzicerea publicităţii de către farmacii pe baza promoţiilor la suplimente, dispozitive sau diverse tratamente medicale. În ceea ce priveşte suplimentele alimentare şi dispozitivele, acestea au aceleaşi interdicţii de publicitate ca şi medicamentele fără prescripţie. Totodată, au fost schimbate toate mesajele de interes public care precedau calupurile publicitare', a declarat pentru AGERPRES fostul preşedinte al CNA Monica Gubernat.
Potrivit Consiliului, documentul va fi transmis spre Monitorul Oficial la începutul săptămânii viitoare, după publicarea în monitor decizia urmând a fi postată pe site-ul CNA.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.06.2025, 09:04)
IN PRINCIPIU e bine,...DAR ... DE UNDE vom afla despre noi suplimente ACCESIBILE pentru diverse afectiuni si cu mai putine reactii adv ca unele medicamente? Ne instal in sali de conferinta noi pt farmacii?