După lansarea colaborării în cadrul Planului de Afaceri Sustenabil (Sustainable Linked Business Plan; SLBP), un parteneriat fără caracter financiar care are ca scop reducerea deşeurilor provenite din ambalaje şi scăderea emisiilor de carbon, dezvoltat la nivel global de Carrefour şi implementat local împreună cu Coca-Cola HBC România, cele două companii anunţă progresul înregistrat în cadrul primelor două iniţiative, conform unui comunicat de presă emis redacţiei, din care urmează să relatăm.
Prezentă în peste 150 de magazine Carrefour din întreaga ţară, campania a promovat portofoliul Coca-Cola produs local, disponibil în sticle, excluzând etichetele şi capacele, fabricate din 100% plastic reciclat (rPET). Sticlele din rPET au o amprentă de carbon semnificativ mai mică decât cele realizate din PET virgin. În cadrul campaniei, consumatorii au fost invitaţi să afle mai multe despre reciclarea ambalajelor printr-o pagină web dedicată, cu informaţii suplimentare despre rPET, şi printr-un parteneriat strategic cu DEX Online, care ajută la explicarea şi promovarea termenilor legaţi de sustenabilitate. Iniţiativa a subliniat modul în care angajamentele de sustenabilitate se traduc în acţiuni concrete, în care consumatorii pot să se implice direct. În acest sens, o promoţie în magazine, derulată prin aplicaţia Carrefour Act For Good, a recompensat consumatorii pentru alegerile lor. La achiziţia de produse Coca-Cola în ambalaje rPET, în valoare de minimum 20 lei, consumatorii au primit un voucher de 5 lei în aplicaţie, pe care îl puteau utiliza la următoarele cumpărături.
În paralel, cele două companii lucrează şi la eficientizarea aspectelor logistice. Programul operaţional include măsuri complementare pentru a optimiza procesul de distribuţie între Coca-Cola HBC România şi Carrefour, având un impact direct asupra emisiilor de CO₂. Prima iniţiativă, deja implementată în 13 din cele 35 de hypermarketuri Carrefour, se concentrează pe optimizarea planificării comenzilor şi reducerea frecvenţei livrărilor - de la cinci la patru zile pe săptămână - menţinând aceleaşi volume de produse. Totodată, Coca-Cola HBC România introduce remorci uşoare în colaborarea cu Carrefour, permiţând transportul unui volum mai mare de produse pe cursă.
„Suntem mândri de această colaborare, care reuneşte eforturile ambiţioase ale companiilor noastre în domeniul sustenabilităţii. Sustenabilitatea este o valoare comună care ne defineşte şi face parte integrantă din activitatea noastră, nu doar în relaţia cu consumatorii, ci şi cu partenerii din retail. Suntem convinşi că, lucrând împreună, putem progresa şi mai mult, prin abordarea unor aspectele esenţiale ale colaborării noastre. Pe lângă campania din magazine care evidenţiază rolul ambalajelor reciclate, am făcut şi un pas concret în zona de logistică, printr-o planificare şi un transport mai eficiente, reducând astfel impactul asupra mediului. Şi acesta este doar începutul colaborării noastre, parte dintr-un amplu acord global care ne va ajuta să facem paşi semnificativi înainte, apropiindu-ne de atingerea obiectivelor noastre de sustenabilitate”, a declarat Cornel Cărămizaru, General Manager Coca-Cola HBC România.
„Suntem încântaţi să lansăm o astfel de colaborare în România, care reuneşte companii cu obiective clare în ceea ce priveşte sustenabilitatea. Este o oportunitate reală de a demonstra că schimbarea se produce prin acţiuni tangibile - fie prin utilizarea materialelor reciclate în ambalaje, fie prin reducerea emisiilor în reţeaua logistică. România este una dintre pieţele unde am înregistrat progrese semnificative în ceea ce priveşte ambalajele sustenabile, după inaugurarea unităţii proprii de producţie rPET şi tranziţia întregului portofoliu local la sticle, cu excepţia etichetelor şi a capacelor, fabricate din 100% rPET. Eforturile noastre sunt completate de Sistemul de Garanţie-Returnare, care înregistrează rate de colectare de peste 80%. Parteneriatul cu Carrefour pune în valoare aceste eforturi, permiţând comunicarea lor mai eficientă către consumatori”, a adăugat Mark Docherty, General Manager Coca-Cola România.
„Ne bucurăm să contribuim, alături de partenerii noştri, Coca-Cola România şi Coca- Cola HBC România, la consolidarea unor soluţii sustenabile cu impact real: de la educaţie şi responsabilitate, până la reducerea impactului emisiilor de CO₂ asupra mediului. Acest parteneriat este o inovaţie în termeni de colaborare, în care două companii îşi aliniază expertiza şi resursele cu scopul de a crea un category management sustenabil, ce depăşeşte zona de business şi generează valoare pe termen lung pentru comunităţi şi pentru mediu. Ca parte a acestui efort comun, estimăm reduceri anuale importante ale emisiilor de CO₂, prin optimizarea livrărilor şi utilizarea remorcilor uşoare. Astfel, dovedim că sustenabilitatea este un angajament pe termen lung”, a declarat Gilles Ballot, CEO Carrefour România.
„Parteneriatele solide cu furnizorii noştri sunt esenţiale în modernizarea şi dezvoltarea retailului de astăzi. Acestea ne permit să inovăm, să îmbunătăţim experienţa clienţilor şi să dezvoltăm proiecte cu impact real, de la sustenabilitate şi eficienţă operaţională, până la diversificarea ofertelor din magazine. Alături de Coca-Cola România şi Coca-Cola HBC România, îmbinăm optimizarea transporturilor şi utilizarea camioanelor uşoare pentru reducerea emisiilor, cu iniţiativele dedicate clienţilor, precum campania de recompensare a alegerea ambalajelor sustenabile, prin programul Act for Good. Este un model de colaborare responsabilă, prin care reducem impactul asupra mediului şi construim soluţii durabile pentru un retail mai sustenabil”, a declarat Jagoda Zientara, Director Comercial şi Aprovizionare şi membru în Comitetul Executiv al Carrefour România.
Colaborarea dintre Coca-Cola HBC România şi Carrefour are ca scop obţinerea de beneficii concrete şi măsurabile pentru mediu, pe termen scurt şi lung. Planul de Afaceri Sustenabil (Sustainable Linked Business Plan - SLBP) a fost iniţiat de Carrefour la nivel global drept un cadru de colaborare mai larg cu Sistemul Coca- Cola, incluzând parteneri strategici de îmbuteliere ai Companiei Coca-Cola precum Coca-Cola HBC în România, CCEP în Franţa şi Coca-Cola FEMSA în Brazilia, cu planuri de extindere în Europa şi America Latină.
Prin acest parteneriat fără caracter financiar, Carrefour urmăreşte implicarea cât mai multor furnizori în strategia sa „Food Transition for All”, asumându-şi obiective comune şi măsurabile în domenii cheie, care ţin de sustenabilitate.




























































Opinia Cititorului