COMPLICE.RO:Bugetul mediu alocat pentru experienţe cadou pentru angajaţi este de 30 euro/persoană


Companii / 24 noiembrie

Bugetul mediu alocat pentru experienţe cadou pentru angajaţi este de 30 euro/persoană

Când spui bonus sau primă de Crăciun sunt puţini cei care se pot gândi la o experienţă într-un simulator de zbor, la un curs de gătit cu un chef cunoscut, la un atelier DIY de decoraţiuni de Crăciun ori la un coffee masterclass cu echipa. Şi totuşi, astfel de experienţe sunt cele care contribuie la fericirea angajaţilor şi sunt alegerea a tot mai multe companii pentru aprecierea, fidelizarea şi recunoaşterea rezultatelor acestora, arată datele Complice.ro, furnizor de cadouri experienţă şi soluţii de reward, recognition & incentive pentru companii, se arată într-un comunicat remis redacţiei.

Experienţele cadou devin din ce în ce mai populare pentru companiile din România, care au înlocuit astfel şi teambuildingurile clasice ori petrecerile de Crăciun cu astfel de experienţe inedite. Acestea se pot derula atât offline, cât şi online. Cele mai multe solicitări pentru cadouri experienţă vin în această perioadă de la companii din zona de IT, banking, security, dar şi business-uri mici, proiecte antreprenoriale, explică Oana Pascu, fondator Complice.ro.

Astfel, potrivit unui sondaj intern al companiei, 71% dintre angajaţi se simt mai apreciaţi, iar 43% se simt mai motivaţi atunci când cadoul clasic oferit de angajator este înlocuit de o experienţă.

În funcţie de motivul acordării, experienţele sunt fie personale - individuale, de cuplu sau de familie -, fie dedicate întregii echipe. În prima categorie intră sute de variante de experienţe, de la adrenalină, driving sau sport, la relaxare, gourmet, dezvoltare personală etc. Media pentru o astfel de experienţă, acordată de obicei ca bonus de final de an, este de 30 euro, dar valorile oscilează de la 17 până la 100 euro de persoană şi chiar mai mult.

O rată de adopţie crescută o au şi pachetele FlexiBox, care includ zeci de experienţe din cele mai populare categorii - adrenalină, driving, gourmet, play- , din care destinatarul îşi alege singur experienţa dorită. În segmentul corporate FlexiBox-urile se personalizează în funcţie de bugetul clientului. De altfel, mai mult de 50% dintre pachetele FlexiBox achiziţionate în 2021 au fost destinate clienţilor din segmentul corporate, care le-au oferit angajaţilor cu performanţe speciale sau partenerilor de afaceri.

Incertitudinea care marchează contextul social şi epidemiologic îşi pune amprenta asupra timpului petrecut de echipe împreună, pe colaborare şi calitatea socializării. Cu majoritatea evenimentelor de tip teambuilding şi petrecerilor de Crăciun anulate, angajaţii resimt tot mai puternic distanţarea fizică faţă de colegi. De aceea, companiile alocă bugete tot mai mari proiectelor de wellbeing, în special experienţelor inedite pentru echipe.

Experienţele dedicate echipelor sunt mai antrenante, iar acestea implică fie escape rooms sau treasure hunt, cocktail party virtual sau întâlniri cu celebritaţi, ori show-uri interactive de magie sau improvizaţie personalizate. În unele cazuri, activităţile presupun livrarea anumitor materiale prin curier participanţilor chiar acasă (ex. atelier de gătit, degustări private de bere artizanală, ateliere private decoraţiuni, cine virtuale etc), iar adaptarea la contextul pandemic a dus la o eficientizare a acestor costuri operaţionale. În alte cazuri activităţile se pot desfăşura fără recuzită (ex: jocuri de spionaj, concursuri muzicale etc). În general, bugetul pentru astfel de iniţiative se situează între 15 - 75 euro/persoană. Remarcăm însă o dorinţă tot mai conturată de a face ceva împreună, indiferent dacă această experienţă este livrată online sau offline, spune Oana Pascu.

Pe fondul acestei tendinţe, Complice.ro estimează că ultimul trimestru din 2021 va reprezenta cel puţin 30% din cifra de afaceri la nivel de an.

În condiţiile incerte ale pandemiei, rămânem la estimarea de la începutul lui 2021, când ne-am propus să revenim la cifra de afaceri de la finalul lui 2019, ceea ce ar reprezenta o creştere de peste 15% faţă de 2020, aproape de 150.000 euro. În primele 9 luni am fost chiar peste acest trend de creştere, însă sezonul cadourilor are cel mai mare impact în cifrele noastre, iar restrictiile din luna noiembrie au frânat trendul crescător. Până în prezent, valoarea medie a cadourilor achiziţionate pe segmentul rezidenţial este de 190 de euro, iar pe segmentul B2B de aprox 800 euro, a conchis Oana Pascu.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Dtlawyers
BTPay
GRAMPET GROUP
Electromagnetica
ifep.ro
UNNPR
Hidroelectrica
Stiri Locale

Curs valutar BNR

03 Dec. 2021
Euro (EUR)Euro4.9487
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3767
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.7595
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8121
Gram de aur (XAU)Gram de aur249.2179

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
romaniansmartcity.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro