CONCLUZIILE STUDIULUI TASTE TOMORROW 2021: Ce fel de produse de panificaţie preferă consumatorii

J.P.
Comunicate de presă / 30 septembrie 2021

Ce fel de produse de panificaţie preferă consumatorii

Restricţiile COVID-19 au făcut ca experienţa de a face cumpărături să treacă de la magazinul fizic la cel online. Acesta a devenit important chiar şi pentru industrii mai tradiţionale, cum este cea a panificaţiei, însă consumatorii nu sunt dispuşi să renunţe la magazinele fizice atunci când îşi aleg astfel de produse. Îşi doresc mai multe informaţii disponibile în mediul online, cum s-a realizat acel produs, din ce ingrediente, cu ce beneficii nutriţionale vine sau care sunt combinaţiile de gusturi din acel produs, însă achiziţia să fie mai degrabă realizată în magazinul fizic. Vorbim de o combinare a magazinelor fizice cu avantajele online-ului pentru a oferi experienţe de cumpărare la un alt nivel, si anume o experienţă "figitală". De asemenea, consumatorii de azi sunt mult mai conştienţi de ceea ce consumă şi de impactul pe care alimentele le pot avea asupra stării de sănătate. Fac alegeri asumate şi mai bine conştientizate şi vedem un apetit tot mai mare pentru produse nutriţionale, care să contribuie la sănătatea lor şi care să le confere o stare de bine. Acestea sunt câteva dintre concluziile uneia dintre cele mai ample cercetări de piaţă, Taste Tomorrow, efectuată la nivel global, în 44 de ţări, inclusiv în România, comandată şi prezentată, în cadrul unui eveniment organizat de Puratos România, parte a grupului belgian Puratos, unul dintre cei mai importanţi producători globali de materii prime inovative pentru industria de panificaţie, patiserie şi ciocolaterie, se arată într-un comunicat remis redacţiei.

"Taste Tomorrow este la a 10-a aniversare şi azi, mai mult ca oricând, în această perioadă în care viteza de reacţie este crucială, este important să înţelegem aşteptările, temerile, nevoile şi comportamentele consumatorilor. Parte din misiunea noastră de a-i ajuta să-şi dezvolte afacerile, le oferim producătorilor din industrie informaţii utile despre tendinţe, atitudini şi obiceiuri de consum pe care să le traducă mai departe în produse inovatoare, la nivelul aşteptărilor consumatorilor. Încercăm să anticipăm toate aceste tendinţe la nivel global şi tocmai de aceea efectuăm acest studiu în 44 de ţări, cu regularitate la fiecare 3 ani", a explicat Gabriela Bereş director regional pentru Europa Centrală şi de Est.

În cadrului evenimentului de două zile Taste Tomorrow, experţi din cadrul Ipsos, Puratos şi unii dintre cei mai apreciaţi lideri şi speakeri din industrie au împărtăşit rezultatele cercetării, opiniile, sfaturile şi predicţiile care vor ajuta deţinătorii de branduri, producătorii şi comercianţii să navigheze într-un peisaj al consumatorilor care a evoluat semnificativ în ultimele luni cu perspectivă de dezvoltare în continuare.

"Taste Tomorrow nu este doar despre a observa evoluţia tendinţelor din piaţa de panificaţie. Ne asumăm rolul de a traduce mai departe aceste aşteptări ale consumatorilor în soluţii şi ingrediente inovatoare în domeniul panificaţiei şi al cofetăriei. Iar modul prin care am înţeles tendinţele anul acesta este şi el unul inovator. Am adăugat metodologiei standard de cercetare, tehnici de inteligenţă artificială semantică. Observăm şi analizăm continuu, cu ajutorul algoritmilor de AI, o multitudine de cuvinte cheie apărute în spaţiul online, tocmai pentru a putea anticipa şi cuantifica viitoare noi atitudini şi comportamente de consum.", a explicat Andreea Ciocănescu, marketing manager Puratos România.

Taste Tommorow 2021, pe scurt

Evenimentul global Taste Tomorrow 2021 a avut loc, pentru prima dată, în mediu online, în condiţiile în care Puratos marchează aniversarea de 10 ani a propriului program de cercetare. Tema evenimentului din această lună a fost "Food Beyond Nutrition", un concept care cuprinde nouă tendinţe clare care au impact asupra industriei alimentare de astăzi şi de mâine.

"În mod deloc surprinzător, pandemia a avut consecinţe semnificative asupra industriei noastre", a spus Nanno Palte, group marketing intelligence manager la Puratos, "dar nu este singurul factor care modelează conversaţiile şi comportamentele. Deşi nu mai este o noutate coronavirusul, asta nu înseamnă că tendinţele pe care le împărtăşim săptămâna aceasta vor deveni foarte rapid istorie".

Primele cinci tendinţe evidenţiate la Taste Tomorrow 2021 sunt:

1. Sănătate holistică şi hiper-personală

Căutarea unei alimentaţii mai sănătoase continuă, iar cercetările Puratos evidenţiază strategiile pe care consumatorii le urmează pentru obţinerea ei. "Ingredientele vedetă", care nu numai că sunt sănătoase, ci şi augmentează gustul, sunt în creştere, la fel ca şi familiaritatea cu fibrele dietetice şi impactul acestora asupra digestiei (până la 87% în Asia Pacific) şi a sănătăţii digestive generale. La nivel global, aproape patru din cinci consumatori înţeleg că îmbunătăţirea sănătăţii digestive este un beneficiu pentru imunitate şi 75% sunt de acord că are un efect pozitiv asupra bunăstării mintale. Această înţelegere generală, împreună cu o mai mare conştientizare a propriei sănătăţi, înseamnă că astăzi consumatorii aşteaptă din ce în ce mai mult oferte hiper-personalizate; 63% caută alimente adaptate stilului lor de viaţă individual. Când vine vorba de panificaţie, aproape două treimi dintre respondenţi ar aprecia o pâine adaptată nevoilor lor nutriţionale personale, de exemplu. Odată cu creşterea numărului de consumatori care sunt de acord că ingredientul cacao are o valoare nutritivă ridicată şi un rol în reducerea anxietăţii, există o "oportunitate clară de a scrie un nou capitol în rolul pâinii, al patiseriei şi al ciocolatei în societate", potrivit lui Sophie Blum, chief marketing officer al grupului Puratos.

2. Consumatorul conştiincios

În 2021, consumatorii sunt mai conştiincioşi ca oricând cu privire la ceea ce mănâncă şi la modul în care acest lucru le influenţează propria sănătate şi pe cea a planetei - determinându-i să facă alegeri mai informate. Astăzi, două treimi dintre ei vor să ştie de unde provin mâncarea lor şi cum este preparată. Schimbarea priorităţilor, alături de educaţie sporită şi accesul îmbunătăţit la informaţii, determină alegerile şi obiceiurile alimentare de astăzi. În consecinţă, numărul consumatorilor care cumpără produse pe bază de plante s-a dublat la 60%, devenind cea mai mare tendinţă alimentară din lume, potrivit datelor Ipsos. Pentru prima dată, problemele de mediu şi de sănătate sunt ponderate în mod egal în ochii consumatorilor; 56% dintre respondenţi sunt de acord că alimentele pe bază de plante sunt mai sănătoase decât cele pe bază de animale - în creştere cu 47% din 2018. Şase din zece sunt de asemenea de acord că are un impact pozitiv asupra mediului - o creştere de o treime faţă de 2018.

3. Gust

În ciuda COVID-19, gustul rămâne principala prioritate pentru consumatorii de astăzi. Dar acum, datorită creşterii cumpărăturilor online şi prezenţei în creştere a reţelelor sociale - în special în rândul generaţiilor mai tinere - imaginea devine rapid la fel de importantă. 59% dintre consumatori sunt de acord că şi mâncarea care arată bine este gustoasă. Gustul se schimbă, de asemenea: pandemia a generat nostalgie pentru mulţi oameni, declanşând întoarcerea la reţetele tradiţionale pentru trei din patru consumatori. Cu toate acestea, cu ingrediente cheie de negăsit pe rafturile magazinelor, planuri de călătorie în aşteptare şi o influenţă tot mai mare a reţelelor sociale, consumatorii s-au bucurat, de asemenea, să experimenteze diferite ingrediente şi să încerce alimente noi, pentru a-şi satisface curiozitatea şi gustul aventurii. 60% ar dori să încerce gusturi exotice din alte părţi ale lumii. Şi aceasta este o oportunitate interesantă pentru brutarii, patiserii şi ciocolaterii agili şi creativi, potrivit lui Nanno.

4. Confort maxim

"Ceea ce a început ca o evoluţie, a devenit o revoluţie" atunci când vine vorba de comoditate, conform concluziilor Taste Tomorrow. Adoptarea cumpărăturilor online a crescut exponenţial; după ani de creştere "lentă şi constantă", cumpărăturile săptămânale de produse alimentare online s-au dublat în doar trei ani, iar 17% dintre consumatori comandă acum online mâncare gătită cel puţin o dată pe săptămână. Cu o creştere accentuată a achiziţiilor online de produse de panificaţie, patiserie şi ciocolată, companiile mari şi mici trebuie să îşi adapteze prezenţa digitală pentru a avea succes. Consumatorii se aşteaptă, de asemenea, la o comunicare mai bună atât în ​​magazin, cât şi online, pentru a rămâne bine informaţi şi a avea încredere în deciziile lor de cumpărare.

5. Experienţă de nivel următor

Deşi pandemia a contribuit la creşterea cumpărăturilor online, magazinele fizice sunt încă o prioritate pentru majoritatea oamenilor. 77% dintre consumatori nu doresc ca magazinele să dispară. Experţii Taste Tomorrow au identificat necesitatea unei experienţe "figitale" fără probleme în viitor, combinând avantajele canalelor online şi offline. Noile tehnologii, precum inteligenţa artificială şi tehnologia smart, vor contribui la furnizarea de recomandări mai bune şi mai personalizate consumatorilor - ajutându-i să facă alegeri alimentare mai bune în magazin şi online.

Despre Taste Tomorrow:

Acum, bazându-ne pe monitorizarea globală continuă, permanentă, prin tehnologii digitale avansate şi tehnici de inteligenţă artificială semantică, sondaje online în 44 de ţări şi conversaţii calitative cu pasionaţi de arta culinară din şapte oraşe trend-setter de pe tot globul, acoperirea, profunzimea şi actualitatea garantate de Taste Tomorrow sunt de neegalat. Programul şi evenimentele sale asociate au ca scop îmbunătăţirea cunoştinţelor clienţilor despre subiecte actuale şi viitoare şi oferă inspiraţie pentru dezvoltarea de produse inovatoare. Ediţia 2021 reuneşte 12 speakeri experţi şi specialiştii Puratos pentru a oferi o agendă cuprinzătoare şi cunoştinţe valoroase pentru clienţii săi din întreaga lume. Pentru mai multe informaţii despre Taste Tomorrow, vizitaţi https://www.tastetomorrow.com/.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

BTPay
Electromagnetica

Curs valutar BNR

21 Ian. 2022
Euro (EUR)Euro4.9449
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3614
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.7821
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9178
Gram de aur (XAU)Gram de aur257.2300

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
romaniansmartcity.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Pagini Aurii
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro