Condiţiile de transport feroviar - verificate de ANPC

C.B.
Miscellanea /

Condiţiile de transport feroviar - verificate de ANPC

În perioada 06-07 februarie 2020, Autoritatea Naţionala pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a desfăşurat, la nivel naţional, o serie de acţiuni de control care au vizat condiţiile de transport pe căile ferate, precum şi serviciile de alimentaţie oferite consumatorilor în zona gărilor, conform unui comunicat remis Redacţiei noastre.

Potrivit sursei citate, au fost verificaţi 398 operatori economici care prestează servicii în domeniul transportului feroviar de calatori şi operatori economici care îşi desfăşoară activitatea în incinta sau în apropierea gărilor, constatându-se abateri la un număr de 295 (aproximativ 74 %) de la prevederile legale in vigoare privind protecţia consumatorilor.

Eduardt Cozminschi, Preşedintele ANPC, a declarat: "Respectul operatorilor economici pentru consumatori, pentru drepturile acestora trebuie să fie prioritar. Lipsa apei potabile, condiţiile de transport improprii, a mizeriei din vagoane, a lipsei căldurii, lipsa scaunelor în zonele de aşteptare a trenurilor nu trebuie să mai existe în România. În perioada următoare, ANPC în colaborare cu Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor vor verifica permanent situaţia din trenuri şi gări, ca astfel de cazuri să fie din ce în ce mai izolate şi să putem beneficia de condiţii de transport civilizate, la nivel european."

Ca urmare a deficientelor constatate, organele de control au dispus următoarele masuri:

oprirea temporara de la comercializare a 549 kg produse alimentare in valoare de 3.959 lei şi de produse nealimentare în valoare de 841 lei, până la intrarea în legalitate;

oprirea definitivă şi scoaterea de la comercializare a cantităţii de 284 kg produse alimentare în valoare de 4.211 lei şi de produse nealimentare în valoare de 875 lei, produse posibil periculoase pentru consumatori;

aplicarea de 372 sancţiuni contravenţionale, constând în 167 avertismente şi 205 amenzi contravenţionale însumând 1.213.500 lei, pentru încălcarea reglementarilor privind protecţia consumatorilor.

au fost dispuse 10 masuri de oprire temporara a prestării serviciului.

Comisarii ANPC au depistat, în timpul acţiunilor de control, o serie de abateri dintre care enumeram:

în spaţiul destinat circulaţiei calatorilor din incinta gărilor existau găuri în paviment, lipseau bucăţi de piatra/gresie, canale/guri de canal neconforme;

condiţii igienico-sanitare necorespunzătoare în compartimente, iar fotoliile cu care sunt dotate acestea aveau tapiţeria pătata, rupta, cu cotiere rupte, murdare, tetiere murdare;

în zona peroanelor, băncile destinate călătorilor nu erau şterse complet de zăpadă pentru a putea fi utilizate;

peronul nu era înălţat şi se afla la o distanta destul de mare de tren, fiind îngreunat, astfel, accesul în tren şi punându-se în pericol securitatea calatorilor ;

rampele pentru persoanele cu dizabilităţi nu erau curăţate de zăpadă, existând şi crengi de copaci rupte, ce blocau calea de acces;

pereţii şi tavanul din interiorul staţiilor erau insalubre prezentând pete de mucegai şi infiltraţii;

ferestrele sălilor de aşteptare erau sparte şi neigienizate, existând păsări în interiorul clădirii;

în zona peroanelor, existau gunoaie şi saci de plastic de gunoi neridicaţi;

lipsa burlanelor de scurgere a apelor pluviale;

lipsa scaunelor sau scaune insuficiente în sălile de aşteptare;

finisajele pasajelor subterane erau deteriorate, cu trepte ciobite, pereţi/tavane scorojiţi, cu infiltraţii de apa;

toaletele erau neigienizate şi scaunele murdare;

în sălile de aşteptare pereţii erau exfoliaţi, existau pânze păianjen pe tavan şi pereţi, tocăria era deteriorata şi exfoliata, coşurile de gunoi aveau tabla ruginită;

recipientele pentru săpun lichid erau goale, iar o parte din chiuvete nu aveau baterie sanitara;

la toaletele pentru bărbaţi era un miros pestilenţial de urina şi amoniac, din cauza neigienizării corespunzătoare a pisoarelor;

în unele gări peroanele şi căile de acces către liniile ferate nu aveau rampe pentru persoane cu dizabilităţi, diferenţa de nivel fiind foarte mare de la peron la scara trenului;

lipsa iluminării peronului;

săli de aşteptare fără instalaţie de încălzire ;

în unele săli de aşteptare exista mobilier cu parţi lipsa, înveliş degradat, iar grupurile sanitare aveau pereţii cu porţiuni degradate, uşile cabinelor nu erau prevăzute cu sistem de închidere fiind legate cu sfoara sau bucăţi de material plastic;

în sălile de aşteptare caloriferele şi pavimentul erau murdare, neigienizate şi existau deşeuri depozitate după calorifere;

info-chioscurile din sălile de aşteptare erau defecte;

la intrarea în anumite gări existau porţiuni lipsa de scări (măcinate);

în tunelurile pietonale scările erau acoperite cu mocheta antiderapanta, depreciata pe anumite porţiuni (bucăţi lipsa sau capete desprinse).

Operatorii economici care îşi desfăşurau activitatea în incinta sau în apropierea gărilor au fost sancţionaţi pentru următoarele abateri:

comercializare de produse preambalate, neetichetate individual în totalitate şi comercializare de produse de patiserie vrac cu data limita de consum afişata la locul de vânzare de 48 ore, fata de 24 ore cât prevede Regulamentul 1169/2011 şi fără a avea afişat pe eticheta de preţ ingredientele alergene;

comercializare de prăjituri fără a se realiza informarea consumatorilor, la locul de vânzare, cu privire la faptul ca au fost aprovizionate în stare congelata;

comercializare de fursecuri preambalate ce prezentau pe ambalajul individual doar numărul de lot, celelalte informaţii regasindu-se pe ambalajul comun, fără a fi accesibil consumatorilor;

comercializare de diferite salate vrac cu modificări evidente de calitate: oxidare la suprafaţă, aglomerări şi miros nespecific acidifiant şi fără a avea afişate ingredientele alergene (oua, peste, muştar);

schimbarea stării termice la unele tipuri de carne, acestea fiind congelate în cadrul unităţii;

comercializare de produse de patiserie cu denumire incorecta în raport cu ingredientele utilizate în procesul de preparare;

existenta în unitatea de producţie de materii prime cu data durabilităţii minimale depăşită (drojdie, chocolatier white waffle);

în spaţiul frigorific din dotare, nu erau respectate condiţiile de vecinătate impuse de legislaţia sanitara in vigoare;

lipsa substanţelor pentru dezinfecţia ouălor în coaja utilizate în procesul de preparare;

utilajele din dotare, mesele de lucru şi spatiile frigorifice prezentau strat gros de grăsime aderenta pe suprafeţe şi substanţe organice arse;

cantarele electronice din dotare utilizate în unitate nu erau verificate metrologic;

decongelarea peştelui se realiza la temperatura mediului ambiant;

spaţiul frigorific de depozitare pentru produsele: mici traşi, carnaţi proaspeţi, scăricica prezenta grătare cu vopseau exfoliata şi zone de rugina precum şi urme aderente de resturi organice;

recipientul în care era păstrat muştarul utilizat în meniu era neetichetat în totalitate şi depreciat;

pâinea era păstrata în saci menajeri;

pereţii şi pavimentul unităţii precum mesele din dotare prezentau zone depreciate, cu gresia lipsa şi grăsime aderenta pe suprafaţă;

nu se realiza informarea consumatorilor cu privire la ingredientele alergene şi cu privire la gramajul preparatelor la grătar;

se preparau covrigi şi produse de patiserie cu ingrediente ce nu conţineau elemente de identificare si caracterizare;

recipientul în care se fierbeau covrigii prezenta un lichid mâzgos şi murdar;

frigiderul în care se depozita aluatul prezenta murdărie, iar tăvile erau degradate.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatTMPS