Crypto

Conducerea Televiziunii Române acţionată în justiţie pentru secretizarea Revelionului "Garcea-Gradea"

J.P.
Miscellanea / 27 ianuarie

Conducerea Televiziunii Române acţionată în justiţie pentru secretizarea Revelionului "Garcea-Gradea"

Sindicatul Român al Jurnaliştilor MediaSind împreună cu filiala MediaSind TVR au acţionat astăzi, la Tribunalul Municipiului Bucureşti, conducerea Societăţii Române de Televiziune - SRTV, întrucât aceasta a refuzat să ofere informaţiile publice solicitate în legătură cu organizarea şi difuzarea emisiunii Revelion la mine acas', se arată într-un comunicat de presă remis de MediSind.

Şefa TVR consideră că întrebările MediaSind referitoare la contractele încheiate pentru "Revelion la mine acas' " reprezintă o "ingerinţă editorială" şi o încălcare a "autonomiei" instituţiei, deşi acestea au fost formulate după difuzarea emisiunii.

Având în vedere faptul că prin difuzarea unei emisiuni de calitate insalubră care încalcă în mod flagrant prevederile art.4 alin. (1) din Legea nr.41/1994, Televiziunea Română şi-a abandonat misiunea publică, Medisind a solicitat conducerii instituţiei să răspundă la următoarele întrebări:

1. A existat un producător pentru întregul program de revelion sau "Revelion la mine acas'", a fost o producţie de sine stătătoare?

2. Emisiunea Revelion la mine acas' a fost o coproducţie sau o producţie externă achiziţionată de către TVR?

3. Dacă a fost o coproducţie, cine a fost producătorul din instituţie responsabil pentru aceasta emisiune?

4. Dacă a fost o achiziţie a unui program "la cheie", de ce s-au încheiat separat contracte comerciale cu două firme aparţinând actorilor?

5. Care au fost sumele plătite pentru fiecare contract în parte încheiat pentru emisiunea Revelion la mine acas' ?

6. Cine a fost producătorul intern din TVR responsabil pentru preluarea producţiei externe?

7. Cine a filmat în barul St. Patrick? R&M Production Art sau angajaţi ai SRTV?

8. Contractul are ca obiect "asigurarea întregii creaţii prestaţii artistice (actori, invitaţi speciali, interpreţi de muzică uşoară, trupe, regie artistică, apariţii episodice, mişcare scenică, figuraţie, regie locaţie)" necesară realizării programului special de sărbători cu titlul Revelion la mine acas', difuzat pe canalul TVR 1, în data de 31 decembrie 2020"?

9. Editarea video şi post producţia au fost realizate în TVR?

10. De ce nu a existat generic de emisiune?

11. Cine a vizionat materialul final în vederea acordării bunului de difuzare: Producătorul General, Directorul de canal, producătorul delegat sau directorul de programe sau altcineva? Vă solicităm să precizaţi şi funcţia care a vizionat materialul înainte de a fi introdus in serverele de emisie.

12. Pentru emisiunea Revelion la mine acas' cine a dat bunul de difuzare in sistemul intern de aprobare pentru emisie? Numiţi funcţia.

13. De ce a fost evitată decizia membrilor Consiliului de Administraţie prin împărţirea sumei totale pentru realizarea şi difuzarea acestei emisiuni în mai multe contracte?

"Confundând instituţia publică cu un SRL, conducerea TVR ne-a comunicat prin adresa nr. C/50/18.01.2021 (foto), un răspuns halucinant prin care ne anunţă că informaţiile solicitate nu se încadrează în prevederile Legii nr. 544/2001! Mai mult, în mod eronat, aceasta face referire la dispoziţiile art. 8 din Legea nr.41/1994 care stabilesc autonomia editorială a instituţiei publice, prin care se interzic orice fel de ingerinţe editoriale. Or, în acest caz avem o ruptură de logică, întrucât organizaţia noastră nu a solicitat ca respectivul program să nu fie difuzat sau să fie cenzurat, ci doar informaţii de interes public privind realizarea şi difuzarea emisiunii, precum şi despre banii publici cheltuiţi din bugetul instituţiei. Iar ca argument "suprem" în sprijinul "nevinovăţiei" sale, conducerea TVR afirmă că nu a fost sancţionată de CNA, adică de acel organism profund politizat şi ai cărui reprezentanţi, cu mici excepţii, au votat în funcţie de ordinele primite de la partidul care a propus-o în funcţie şi care o sprijină constant pe şefa TVR, Doina Gradea", mai arată sursa citată.

În consecinţă, pentru abandonarea misiunii publice de către TVR, MediaSind TVR solicită demararea cercetării disciplinare împotriva tuturor persoanelor implicate în acest aşa-zis proiect TV, începând cu producătorul general, directorul de programe, dar şi a directorului canalului TVR1. Totodată, având în vedere informaţiile apărute în presă privind sumele exorbitante (PROTV - Programul TVR de Revelion a costat 140.000 de euro şi a fost o băşcălie la adresa pandemiei) plătite, fără aprobarea CA, firmelor private cu care şefa TVR a încheiat contractele pentru cele câteva ore de program de Revelion, MediaSind TVR solicită Parlamentului, dar şi instituţiilor abilitate, să cerceteze cu celeritate aceste tranzacţii comerciale.

Conform comunicatului, "Având în vedere faptul că vinovaţi de situaţia dezastruoasă din SRTV sunt şi cei care au girat prin atitudinea şi votul lor, managementul defectuos şi faptele de corupţie depistate de inspectorii Curţii de Conturi şi ai Ministerului de Finanţe, MediaSind TVR solicită Preşedinţiei, Guvernului, PSD, UDMR şi Grupului Minorităţilor Naţionale să retragă sprijinul politic acordat persoanelor nominalizate de către acestea în Consiliul de Administraţie al SRTV. Cu excepţia reprezentanţilor salariaţilor în CA, ai reprezentanţilor PNL şi USR, dar şi a unui reprezentant PSD, ceilalţi membri ai CA au făcut scut în faţa abuzurilor şefei TVR, Doina Gradea, girând constant şi votând deciziile acesteia care au afectat în mod grav instituţia publică de presă. (amanunte aici: Membrii CA au notificat Parlamentul despre blocajul instituţional din Televiziunea Română şi cer de urgenţă demiterea preşedintelui-director general! )"

În concluzie, MediaSind TVR susţine că se impune numirea de urgenţă la conducerea Societăţii Române de Televiziune a unor profesionişti care să respecte misiunea publică, pe telespectatori, dar şi pe salariaţii instituţiei. "Orice moment în care la conducerea TVR se află administraţia Gradea, reprezintă un real pericol pentru serviciul public de televiziune, dar şi pentru democraţie", se mai arată în comunicat.

Opinia Cititorului ( 5 )

  1. televiziunea data in judecata pentru un program de revelion ? de catre cine ? de kim yong un ? de ceausescu ?

    1. Nu pentru un program de revelion, ci pentru golanii si excrocherii financiare!

      eu consider ca esti un golan , pot sa te dau in judecata ? sau numai voi fascistii , puteti ?

      "Sindicatul Român al Jurnaliştilor MediaSind împreună cu filiala MediaSind TVR au acţionat astăzi, la Tribunalul Municipiului Bucureşti, conducerea Societăţii Române de Televiziune - SRTV, întrucât aceasta a refuzat să ofere informaţiile publice solicitate în legătură cu organizarea şi difuzarea emisiunii Revelion la mine acas', se arată într-un comunicat de presă remis de MediSind."

      Asa incepe textul asta, iar intrebarea ta este de analfabet care ori nu stie sa citeasca, ori nu intelege ce citeste. 

      Tu cine esti?

      Kim Yong Un? Ceausescu? 

      Continutul la-ai citit, l-ai priceput sau deja asta este prea mult pentru tine?

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Crypto

Supliment dedicat pieţei monedelor digitale
Dezbaterea online “Exporturile, în primul rând!”
BTPay
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
BITCOIN ROMANIA

Curs valutar BNR

04 Mar. 2021
Euro (EUR)Euro4.8784
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.0503
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.3880
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.6437
Gram de aur (XAU)Gram de aur223.2049

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Hidroelectrica
Concurs de idei de afaceri inovative ”Money is Funny” – ÎNSCRIERI
www.hipo.ro
HackITall2
Women Professionals in the Automotive Industry
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro