În perioada 8-9 decembrie 2025, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a desfăşurat 65 de acţiuni de control la nivelul unor mari magazine de retail din Municipiul Bucureşti, având drept scop verificarea respectării legislaţiei în domeniul protecţiei consumatorilor, conform unui comunicat de presă remis redacţiei, de la care relatăm cele ce urmează.
Ca urmare a neregulilor constatate, comisarii ANPC au aplicat sancţiuni care includ amenzi contravenţionale de aproximativ 3,2 milioane de lei, oprirea definitivă de la comercializare a peste 4.000 kg de produse neconforme, în valoare de peste 75.000 lei, şi oprirea temporară a peste 3.000 de produse, în valoare de peste 121.000 lei.
Conform comunicatului, principalele neconformităţi constatate au inclus produse cu data limită de consum depăşită, prezenţa lichidului sangvinolent în ambalajul cărnii, fructe şi legume cu modificări organoleptice, discrepanţe între ţara de origine menţionată pe eticheta de preţ şi cea de pe ambalajul de transport, diferenţe între preţul afişat la raft şi cel perceput la casa de marcat, utilizarea agregatelor frigorifice şi a pavimentului cu depuneri grosiere de reziduuri şi impurităţi, practici comerciale înşelătoare privind ingredientele din zona back-off, nerespectarea proximităţii între produsele lactate autentice şi cele cu adaos de grăsimi vegetale, lipsa afişării preţurilor şi a altor informaţii necesare consumatorilor, traduceri incomplete ale precauţiunilor speciale pentru produse cosmetice, produse alimentare cu ambalaje deteriorate, deficienţe în informarea privind perioadele promoţionale, lipsa afişării taxei de timbru verde, dispozitive electrice fără simbolurile şi marcajele obligatorii conform reglementărilor EEE şi ornamente luminoase de sezon comercializate fără declaraţiile de conformitate.




























































Opinia Cititorului