COTAR:"Noua modificare a Codului Fiscal va băga în faliment toţi transportatorii"

G.M.
Companii / 7 iulie

"Noua modificare a Codului Fiscal va băga în faliment toţi transportatorii"

Reprezentanţii companiilor de transport rutier anunţă proteste în toată ţara

Transportatorii auto solicită eliminarea, de urgenţă, a prevederii din viitorul Cod fiscal care va introduce supraimpozitarea veniturilor companiilor care îşi desfăşoară activitatea în acest domeniu.

"Suntem pregătiţi să ieşim în stradă, în toată ţara! Propunerea de majorare a impozitelor pentru transportatori va băga în faliment toate firmele româneşti, după doi ani şi jumătate în care transportatorilor li s-au pus piedici şi nu li s-a acordat nici un fel de ajutor. Acest sector economic a fost grav afectat de restricţiile impuse de pandemie, apoi de majorarea preţurilor la carburanţi şi la poliţele RCA. Toate acţiunile guvernelor din ultimii doi ani şi jumătate au fost în defavoarea transportatorilor români", se arată într-un comunicat de presă transmis Redacţiei de Confederaţia Operatorilor de Transport Autorizaţi din România (COTAR).

Reprezentanţii companiilor din domeniu susţin că transportul rutier din ţara noastră este ţinta atacurilor permanente din ultimii ani, ale unor companii multinaţionale care doresc să elimine firmele autohtone din piaţa internă, pentru a putea să o preia mai uşor.

"Observăm o permanentă sincronizare a acţiunilor guvernelor României cu dorinţele companiilor care se pregătesc să intre pe piaţa din ţara noastră, pentru că toate deciziile au fost luate astfel încât să distrugă firmele româneşti. Parlamentul a legiferat, iar Preşedintele României a promulgat, la finalul lunii martie 2022, legea de corectare a abuzurilor ANAF, instituţie care a interpretat în mod abuziv Codul fiscal, pentru a stabili impozite suplimentare pentru sectorul de transport rutier. Noua propunere de modificare a Codului fiscal, lansată în dezbatere publică fără consultarea prealabilă a transportatorilor, vine din nou cu majorarea impozitelor pentru salariaţii din transporturile rutiere, de până la 10 ori, după ce ni s-au dat asigurări că nu vor mai exista majorări de taxe şi impozite în acest sector economic. Propunerea de modificare de la punctul 36 din Ordonanţa pentru modificarea şi completarea Codului Fiscal transformă în venituri impozabile toate sumele care depăşesc 33% din salariul de bază, reprezentând indemnizaţii plătite pentru clauza de mobilitate. Prin această modificare, Guvernul trece încă o dată peste votul democratic din Parlamentul României şi peste Preşedintele României, pentru a obţine falimentarea transportatorilor români. Guvernul vrea, astfel, să anuleze o lege votată de Parlament şi promulgată de Preşedinte, la mai puţin de 3 luni de la intrarea ei în vigoare - Legea 72/2022", se arată în comunicatul citat.

Transportatorii menţionează că actul normativ care a intrat recent în vigoare răspunde principalelor solicitări ale transportatorilor rutieri, cu privire la eliminarea incertitudinii juridice, în urma interpretărilor eronate din partea ANAF, privind impozitarea diurnei şoferilor profesionişti care operează transporturi rutiere internaţionale în UE, astfel încât să se asigure competitivitatea transportatorilor rutieri români la nivel european. Legiferarea în acest sens a venit în contextul intrării în vigoare a prevederilor Pachetului Mobilitate 1 privind detaşarea conducătorilor auto. Conform legislaţiei în vigoare, indemnizaţiile plătite pentru clauza de mobilitate au acelaşi regim ca indemnizaţiile de detaşare/delegare, fără a fi impozitate suplimentar.

"Noua formulă de impozitare propusă pentru veniturile aferente prestaţiilor suplimentare intră în contradicţie cu toate deciziile şi directivele UE, fiind calea cea mai sigură de a aduce firmele de transport româneşti în imposibilitatea continuării activităţii", susţin reprezentanţii COTAR.

Ei precizează că, în ciuda tuturor problemelor pe care le-au avut transportatorii în ultimii doi ani şi jumătate, acest sector economic a generat anul trecut încasări valutare de aproape 7,5 miliarde euro, bani care au ajuns în economia naţională, contribuind la excedentul de servicii din balanţa de plăţi cu peste 4,2 miliarde euro şi cu peste 18% din PIB împreună cu toate activităţile conexe.

"Transportul rutier ar fi adus şi mai mulţi bani la bugetul statului, dacă nu ar fi fost permanent frânat de Guvern, mai ales prin interpretările abuzive ale unor inspectori ANAF. Pierderile calculate în urma aplicării prevederilor actuale pentru viitorul Cod fiscal sunt de circa 1,5 miliarde euro pe an. În acelaşi timp, continuă scumpirea carburanţilor, chiar şi când preţul barilului de petrol scade, însă Consiliul Concurenţei consideră că este normal să se întâmple aşa. La fel consideră şi în legătură cu scumpirea poliţelor RCA, la toate firmele de asigurări", arată sursa citată.

Transportatorii afirmă că Guvernul nu are dreptul să modifice o lege votată de Parlament, la trei luni după intrarea ei în vigoare, mai ales după ce au fost respectate toate prevederile Dialogului Social, prevederi care acum sunt încălcate de membrii Executivului, care, în opinia reprezentanţilor COTAR, "lucrează la distrugerea unui întreg sector economic, facilitând intrarea pe piaţă a firmelor străine concurente".

Opinia Cititorului ( 5 )

  1. In anul 2003 canda am inceput munca in transport in Spania era europa plina de camioane cu matricula de Spania si Portugal dupa care ne-au luat locul Polonia , Romania si se pare ca urmeaza predata stafeta la Moldova si Ucraina.....

    Trist foarte trist..... 

    1. Dupa matricula de Moldova si Ucraina, urmeaza Elvetia si Republica Norvegia.

      Trist, foarte trist... 

      Asta pentru că șoferul de camion e văzut nu ca om (ființă divină) ci ca o extensie a camionului (mijloc fix)

    pai nu ei voteaza asta.....la fiecare alegeri.

    COTAR are niste oameni destepti.

    > "Observăm o permanentă sincronizare a acţiunilor guvernelor României cu dorinţele companiilor care se pregătesc să intre pe piaţa din ţara noastră, pentru că toate deciziile au fost luate astfel încât să distrugă firmele româneşti." 

    Corect. 

    > "În acelaşi timp, continuă scumpirea carburanţilor, chiar şi când preţul barilului de petrol scade, însă Consiliul Concurenţei consideră că este normal să se întâmple aşa. La fel consideră şi în legătură cu scumpirea poliţelor RCA, la toate firmele de asigurări" 

    Foarte corect. 

    Practic arbitrul e cumparat. Cam greu sa castigi meciul asa. 

Pe scurt

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Conferinţa “Energia 2022”
Apanova
BTPay
Electromagnetica
arsc.ro

Curs valutar BNR

07 Oct. 2022
Euro (EUR)Euro4.9410
Dolar SUA (USD)Dolar SUA5.0408
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.0873
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.6488
Gram de aur (XAU)Gram de aur277.3997

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

solarenergy-expo.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
cnipmmr.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
thediplomat.ro
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro