Criteo, specializat în performance marketing, a lansat o nouă ediţie a studiului "State of Cross-Device Commerce", care oferă informaţii despre comportamentul cumpărătorilor online în a doua jumătate a anului 2016, dar şi predicţii pentru evoluţia comerţului online în toate formele sale la nivelul Europei Centrale şi de Est şi pe mapamond. Dacă în trecut raportul bianual Criteo se axa strict pe comerţul de pe dispozitive mobile, ediţia din acest an reflectă nevoia retailerilor de a aprofunda comportamentul consumatorilor pe diferite dispozitive şi de a ajusta astfel strategiile de marketing pentru a obţine cele mai bune rezultate, conform unui comunicat de presă trimis Redacţiei de către Criteo.
În ţările din Europa Centrală şi de Est, 18% din tranzacţiile de e-Commerce sunt efectuate de pe dispozitive mobile. 40% din clienţi folosesc cel puţin două dispozitive până la momentul cumpărării.
Dispozitivele mobile vor continua să domine, sistemul de operare Android aflându-se în topul preferinţelor. Smartphone-ul continuă să fie cel mai folosit dispozitiv mobil pentru cumpărături, majoritatea tranzacţiilor mobile la nivel global sunt realizate de pe un smartphone, în timp ce tot mai puţini utilizatori aleg să folosească tablete. În CEE, 60% din tranzacţiile mobile sunt efectuate de pe smartphone, tabletele reprezentând restul de 40%. Preferinţa pentru dispozitivele Android faţă de cele iOS este evidentă - 75% din tranzacţiile realizate de pe smartphone din CEE sunt efectuate de pe dispozitive cu sistem de operare Android. Valoarea medie a unei tranzacţii mobile reprezintă deja 86% din valoarea medie a unei unei tranzacţii finalizate pe desktop.
Oamenii nu mai caută produsele pe smartphone şi le cumpără de pe desktop ca pănă acum. O treime dintre tranzacţiile online la nivel global încep de pe un smartphone. În CEE, 1 din 5 oameni folosesc smartphone-ul atât pentru căutare, cât şi pentru cumpărare, obiceiuri care îi determină pe retaileri să ofere o experienţă sincronizată pe desktop şi mobil. După căutarea iniţială realizată cu ajutorul unui smartphone, 39% dintre utilizatori achiziţionează produsul de pe telefon, în timp ce doar 18% finalizează operaţiunea cu ajutorul unei tablete, iar 17% de pe desktop.
De asemenea, a fost luată decizia de a-l promova pe Erkan Soy în poziţia de Director General al Criteo în Europa Centrală şi de Est. În 2011, el a sprijinit intrarea Criteo pe piaţa din Rusia şi Polonia şi a fost responsabil pentru operaţiunile Criteo în Turcia, formând o echipă completă în Istanbul.
Erkan Soy a declarat: "Pieţele din Europa Centrală şi de Est cresc într-un ritm mult mai rapid decât media mondială şi prioritatea noastră este să susţinem şi chiar să impulsionăm acest trend pozitiv. În unele ţări din regiune, cota tranzacţiilor online este de 40%, depăşind astfel SUA (31%)".
Criteo furnizează servicii personalizate de performance marketing, măsurând performanţa vânzărilor post-click şi asigurănd transparenţa randamentului investiţiilor. Criteo deserveşte peste 15.000 agenţi de publicitate la nivel global.