Da, se poate!

Ziarul BURSA #Miscellanea / 29 ianuarie

Da, se poate!

Intraprenorii creează acum oportunităţi noi şi alimentează creşterea economică a Indiei. Urmăriţi în continuare poveştile de succes a trei astfel de personalităţi: Pawan Goenka, Nitin Paranjpe şi Amitabh Kant.

India este un spaţiu al celor care gândesc îndrăzneţ. Sunt uimită de ambiţia şi aspiraţia care se manifestă chiar şi în cele mai mici sate al ţării. În ciuda dificultăţilor, există speranţă şi optimism. Acestea sunt alimentate de noile perspective care au fost influenţate de programele şi politicile guvernului. Însă, cea mai importantă sursă de inspiraţie este reprezentată de liderii din domeniul afacerilor, persoane emblematice care înţeleg mintea şi inima indienilor. Eu îi numesc pe aceşti lideri intraprenori: bărbaţi şi femei optimiste şi inventive care determină o transformare în cadrul organizaţiei pentru care lucrează. Un antreprenor are viziune; intraprenor este acela care traduce viziunea antreprenorului în realitate.

Da, se poate!

Pawan Goenka - Preşedinte al Sectorului de Automotive şi Echipament Agricol, Mahindra & Mahindra

"Mahindra creşte investiţiile cu INR 3,000 crore, pentru următorul ciclu de 3 ani," a raportat un cotidian de afaceri în mai 2020. Mulţi ar considera că este o ştire obişnuită, dar, dintr-un motiv, mi-a atras atenţia. În mai 2019, chiar după alegerile generale, documentele parlamentare erau pline de rapoarte cu privire la scăderea vânzărilor de automobile şi despre "starea tristă" a economiei indiene. Atunci de ce Mahindra auto îşi extindea capacitatea? Pentru a înţelege acest lucru, trebuie să ne întoarcem în 1993, când doctorul Pawan Goenka, fost student al Universităţii IIT Kanpur şi al Universităţii Cornell, a plecat de la General Motors din Detroit, pentru a se alătura sectorului de R&D al Mahindra & Mahindra, companie de familie cu o vechime de cinci decenii. Anand Mahindra tocmai preluase responsabilităţile, iar tânărul absolvent al Harvard avea o viziune de a îndrăzni să meargă acolo unde doar câteva companii indiene au ajuns.

Doctorul Pawan Goenka a alcătuit o echipă care a reuşit să obţină imposibilul - a dezvoltat un SUV "Made in India", numit Scorpio, într-o perioadă de patru ani şi cu un buget de INR 550 crore (o sumă modestă, având în vedere magnitudinea proiectului). Maşina a avut de câştigat prin stilul compact, motorul puternic (primul din India care a trecut de 100hp) şi preţul atractiv. "Cred că a mai fost ceva ce a mers bine în cazul lui Scorpio, Acesta era o mândrie pentru indieni, o mândrie că o companie indiană a făcut asta... " a spus Goenka. În 2009, Mahindra a lansat un SUV, numit Xylo, care nu a reuşit să ajungă la vânzările propuse. Compania a suferit o pierdere în cel de-al patrulea trimestru al acelui an. Cu toate acestea, tocmai în acel moment doctorul Goenka a abordat o propunere îndrăzneaaţă - aceea de a investi INR 5,000 crore într-o fabrică nouă, modernă de lângă Pune. Pentru a face faţă cererii care va veni peste 10, 20, 30 de ani. A fost un risc bine asumat şi explică de ce Mahindra continuă să investească în ciuda dificultăţilor din prezent. "Responsabilitatea unui CEO nu este de a crea staruri şi nici de a deveni un star, ci de a lua o echipă obişnuită şi de a obţine rezultate extraordinare. Iar asta se va întâmpla dacă CEO-ul nu se comportă ca şi cum le ştie pe toate," a explicat Goenka.

Think-tank: Comisiile de experţi în politici de dezvoltare

Intraprenorii pot fi găsiţi de asemenea şi în sectorul guvernamental. Birocraţii se schimbă într-o nouă India, în care angajaţii statului trebuie să dea dovadă de dinamism, spirit prevăzător şi o capacitate mare de rezolvare a problemelor. Amitabh Kant este un exemplu în acest sens, un ofiţer a cărui carieră a fost extrem de impactantă, tocmai datorită acestor motive.

La sfârşitul anilor '80, în calitate de conducător al districtului Calicut, Kant a iniţiat un efort condus orientat către comunitate pentru a finanţa aeroportul internaţional Calicut.

Calicut a devenit primul aeroport din ţară care percepe o taxă de dezvoltare a utilizatorilor (UDF), un model replicat ulterior de-a lungul tarii. În calitate de secretar, turismul din Kerala, Kant a reuşit să stimuleze în mod semnificativ sosirile în stat, în timpul mandatului său, cu ajutorul parteneriatului public-privat. El a adus aceeaşi gândire inovatoare la nivel naţional prin campania Incredible India, care a expus potenţialul turistic al ţării ca niciodată până în acel moment.

Kant a preluat funcţia de secretar al Consiliului mixt al Ministerului Turismului în 2001, chiar înainte de atacurile teroriste din 11 septembrie din S.U.A.

Turismul a fost afectat atunci în întreaga lume, iar atacul asupra Parlamentului indian din decembrie 2001 a speriat şi mai tare turiştii. Cu toate acestea, campania Incredible India a fost lansată tocmai în acea perioadă. Până la sfârşitul primului an, impactul a fost vizibil, cu o creştere de 16% a numărului de turişti care au vizitat ţara.

Kant conduce acum NITI Aayog, grupul guvernamental de experţi care concep direcţia şi ritmul de schimbare al Indiei.

Kant îşi defineşte mantra: "Pentru că vei întâmpina o mulţime de opoziţii, trebuie să fii capabil să construieşti împotriva curentului, pentru a favoriza schimbarea. Acesta este singurul mod în care poţi reuşi. "

Pe de rost

Aceeaşi strategie a fost folosită şi de Nitin Paranjpe, care a preluat funcţia de CEO al Hindustan Unilever (HUL) în 2008. Confruntându-se cu o criză economică globală, el ar fi putut să renunţe şi să se justifice spunând "circumstanţele sunt peste controlul meu". În schimb, el a folosit încetinirea drept o oportunitate de a pune bazele viitorei creşteri. La acea vreme, HUL avea în jur de 1 milion de puncte de vânzare în toată ţara, adăugând 10-15.000 de puncte de vânzare în fiecare an. În 2009, Paranjpe şi-a stabilit obiectivul de a adăuga 500.000 de puncte de vânzare în anul ce urma. La început, oamenii au fost în şoc, dar apoi, cu toţii s-au entuziasmat. A urmat o abordare bazată pe gândirea ieşită din tipare şi inovaţie. "Majoritatea dintre noi îşi stabileşte obiective mici din cauza unui singur motiv: frica de eşec", spune Paranjpe.

Dacă această frică ar putea fi eliminată, atunci puterea potenţialului uman este liberă să se dezlănţuie. În următorii doi ani, HUL a adăugat 1 milioan de puncte de vânzare noi şi pe măsură ce economia şi-a revenit, vânzările au crescut. "Ceea ce le-am cerut lor (echipei) a fost să lase raţiunea mentală deoparte şi îmbrăţişeze scopul din adâncul inimii. Pentru că mintea se va folosi de logică să te tragă înapoi", spune el.

Adevărul este că nu toată lumea poate fi antreprenor, dar fiecare dintre noi poate gândi şi acţiona ca unul. Şi deveniţi un agent al schimbării, în cadrul unui loc de muncă. Este nevoia timpului nostru. Datoria noastră faţă de naţiune şi de lumea întreagă.

Da, se poate!

RASHMI BANSAL

Rashmi Bansal este o scriitoare indiancă de non-ficţiune, antreprenoare şi expertă în politici pentru tineri. Absolventă a Institutului Indian de Management, Ahmedabad, a lucrat ca manager de brand pentru revista Times din India.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Dtlawyers
BTPay
GRAMPET GROUP
ifep.ro
UNNPR
Hidroelectrica
Stiri Locale

Curs valutar BNR

06 Dec. 2021
Euro (EUR)Euro4.9483
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3786
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.7500
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8051
Gram de aur (XAU)Gram de aur250.8945

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
romaniansmartcity.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro