Daimler Truck North America (DTNA) îşi consolidează avansul în industria vehiculelor comerciale din regiune, mizând pe o strategie axată pe profitabilitate, segmente premium şi eficienţă operaţională, potrivit unui comunicat emis redacţiei. În cadrul evenimentului Capital Markets Day 2025, John O'Leary, CEO DTNA, a detaliat direcţiile cheie care au dus compania pe primul loc în clasamentul vânzărilor din SUA şi Canada, dar şi la o marjă operaţională-record de peste 13%.
Strategia DTNA se bazează pe două mărci puternice - Freightliner şi Western Star - care răspund atât pieţei generale, cât şi unor segmente specializate. Freightliner este liderul absolut pe segmentul autovehiculelor grele de serie, în timp ce Western Star oferă soluţii adaptate nevoilor specifice, precum transportul forestier, petrolier sau în construcţii grele.
O'Leary a subliniat că, dincolo de volumul vânzărilor, cheia succesului constă în selecţia riguroasă a comenzilor, astfel încât fiecare unitate livrată să contribuie la marja de profit. Accentul cade pe parteneriate durabile, digitalizare, integrarea de soluţii conectate şi modernizarea lanţului de aprovizionare.
În faţa unui climat economic incert, cu dobânzi ridicate şi un ritm lent al comenzilor, DTNA menţine o politică disciplinată de gestionare a portofoliului şi a costurilor. De asemenea, compania explorează parteneriate pentru producţia de baterii şi dezvoltă platforme dedicate vehiculelor electrice, în linie cu obiectivul său de a oferi soluţii sustenabile în segmentul heavy-duty.
Conform datelor prezentate, în primele şase luni din 2025, DTNA a înregistrat o creştere semnificativă a cotei de piaţă şi a profitului operaţional, menţinându-se în faţa principalilor competitori americani. Planurile pentru perioada următoare includ extinderea capacităţilor industriale şi lansarea de noi produse electrice în următorii doi ani.
Opinia Cititorului